Jeg har et problem jeg ikke helt kan finne ut av, så jeg håper noen i dette forumet kan hjelpe. Bilen det er snakk om er en 88' Coach med 2.1 112i motor. I den senere tid har motoren begynt å oppføre seg merkelig. Det som skjer er at den under kjøring bare dør ut. Enten stopper den helt, eller så tusler den på lav tomgang. Forsøk på å gi gass har absolutt ingen effekt. Ved å stoppe motoren for deretter å starte den, så kommer den umiddelbart som om ingenting har hendt. Da kan den kjøres i rundt 30 sekunder før den plutselig legger seg på tomgang igjen.
Det jeg finner rart er at dette kan skje plutselig, uten forvarsel. Det kan skje når motoren er kald, eller det kan skje etter å ha kjørt i et par timer. Andre ganger kan bilen fungere som normalt uten noen som helst feil i flere dager. Så plutselig kan feilen være der igjen.
Bensinpumpe og filter er sjekket. Coil, ledninger, vakumslanger etc. er sjekket. Ny bensinslange fra pumpe og bak til motor er nettopp byttet. En nabo som er mekaniker har tittet et par ganger på bilen, uten at det hjalp. For hva tror dere skjer når han skal sjekke den? Joda, bilen fungerer utmerket....
Alle tips mottas med takk. Problemet begynner å irritere meg til den grad at jeg snart tar med bilen bak låven og gir'n et nakkeskudd....
Hilsen Kjetil