senking

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
vw westfalia
-
-

senking

Post by vw westfalia »

Hei. Tenkte og slippe bilen lenger ned mot moder jord, og lurer på i den forbinnelse hvordan bilen blir og kjøre med 40mm :?: Blir bilen veldig stumpete og stiv eller er det greit :?: :?: Det er en camping bil jeg har og den må også kunne brukes utenfor asfalterte områder. :D
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Denne dele brukes til guider. Flytter tråden din til T4.
SCar
-
-
Car: 2000 VR6

Post by SCar »

Helt enkelt ja!

Eller så ille er det vel kanskje ikke, men det blir en del mere dunk dunk i bilen på veiene.
Hadde en lav BMW 520 før, som man måtte bremse helt ned med før hver kul i bakken og når jeg først fikk T4'n så hadde den original fjærer og den fløt så fint over fartsdumpene. Måtte jo selvfølgelig senke den litt da :) 40mm bak, og skrudd ned foran omtrent like mye(beholdt forholdet liksom). Etter det så ble det litt hardere kjørekomfort kan man si, men ser jo mye bedre ut da :D

Kan jo nevne at sommerdekkene mine er 245/40-18 da, gjør vel sitt det også..

SC
vwgti

Re: senking

Post by vwgti »

vw westfalia wrote:Hei. Tenkte og slippe bilen lenger ned mot moder jord, og lurer på i den forbinnelse hvordan bilen blir og kjøre med 40mm :?: Blir bilen veldig stumpete og stiv eller er det greit :?: :?: Det er en camping bil jeg har og den må også kunne brukes utenfor asfalterte områder. :D
Det blir meget bra med 40mm senking og bilen kan brukes over alt. Blir litt stivere i humper og den vil ikke krenge så mye i svingene.
Flott bil du har.
T4
vwgti

Post by vwgti »

vw westfalia wrote:Hei. Tenkte og slippe bilen lenger ned mot moder jord, og lurer på i den forbinnelse hvordan bilen blir og kjøre med 40mm :?: Blir bilen veldig stumpete og stiv eller er det greit :?: :?: Det er en camping bil jeg har og den må også kunne brukes utenfor asfalterte områder. :D
Det blir meget bra med 40mm senking og bilen kan brukes over alt. Blir litt stivere i humper og den vil ikke krenge så mye i svingene.
Flott bil du har.
T4
garviken
-
-

felger

Post by garviken »

Hei scar lurer på ka innpress du har på felgene dine?er det en caravelle med kort front eller en med lang front
Mvh
Jørn garvik
mob 47335933.
caravelle cl 2.5 tdi
102 hk/m chip 1997 mod.
med etter montert AC.
SCar
-
-
Car: 2000 VR6

Post by SCar »

Hei scar lurer på ka innpress du har på felgene dine?er det en caravelle med kort front eller en med lang front
Heisann,
Har lang front, 2000 modell. Har ett felgsett med et45, og ett med et42. Begge er 8,5x18 og passer veldig bra.

SC
vw westfalia
-
-

Post by vw westfalia »

SCar wrote:Helt enkelt ja!

Eller så ille er det vel kanskje ikke, men det blir en del mere dunk dunk i bilen på veiene.
Hadde en lav BMW 520 før, som man måtte bremse helt ned med før hver kul i bakken og når jeg først fikk T4'n så hadde den original fjærer og den fløt så fint over fartsdumpene. Måtte jo selvfølgelig senke den litt da :) 40mm bak, og skrudd ned foran omtrent like mye(beholdt forholdet liksom). Etter det så ble det litt hardere kjørekomfort kan man si, men ser jo mye bedre ut da :D

Kan jo nevne at sommerdekkene mine er 245/40-18 da, gjør vel sitt det også..

Har også hatt en ti talls biler, div bobler (en med 2 cm bakkeklarning) :lol: + noen porscher og litt av hvert.. Alle har vært senket! Så kjøpte jeg denne da og tenkte og ha en fornuftig bil som jeg kan ta med meg familien og dra på tur uten å tenke på om jeg kommer fram pga dårlig vei og sont. og bilen må være bekvem og kjøre.
Men tenkte at en son bil med SÅ mye bakkeklarning som t4 kansje ikke hadde så mye og si om man slapp den ned 40mm :D Blir jo en helt annen bil og se på!!
SC
Wiggo Karlsen

California
vw westfalia
-
-

Post by vw westfalia »

vwgti wrote:
Flott bil du har.
Takk for tilbakemelding og komentar! :D Blir nok 40mm på meg ja! :lol:
Wiggo Karlsen

California
extremracing.net
-
-
Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
Phone: 97580778

Post by extremracing.net »

hmm jeg stemmer for maks senk og stivt hele veien..heheh neida 40mm blir fint og bra det :)
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja :)
AVWK
vw westfalia
-
-

Post by vw westfalia »

extremracing.net wrote:hmm jeg stemmer for maks senk og stivt hele veien..heheh neida 40mm blir fint og bra det :)
hehe... Trur det blir bra jeg. :D
Wiggo Karlsen

California
Frode Myrvang

Post by Frode Myrvang »

Heisann.Jeg senket også brakka mi 40 mm og den ble veldig stiv og hard å kjøre! :shock Mulig syncroene er litt hardere i torsjonen og i demperne men jeg har satt tilbake org.fjærene og skrudd den opp igjen foran!! 8) Hmm.....blitt for gammal?Blitt redd for å riste løs håret ?:D Ble i allefall mye mer behagelig å kjøre igjen :!:
Frode
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Syncro skal heves. Og få grovere sko på, samt evt også winch + snorkel.

Rock away :D

mvh,
Yngve S
jarleab
-
-
Car: 2003 multi 7 seter

Post by jarleab »

jeg har senka begge wellene mine 40 og det er vel strengt tatt slik de burde vært levert - ikke for høy og ikke for lav - syntes det ikke er nevneverdig med stivheten
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
jarleab
-
-
Car: 2003 multi 7 seter

Post by jarleab »

jeg har senka begge wellene mine 40 og det er vel strengt tatt slik de burde vært levert - ikke for høy og ikke for lav - syntes det ikke er nevneverdig med stivheten
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
Smyg
Car: T4 2001 Syncro

Post by Smyg »

Ser det går an å få originalfjærer for biler med nedbygget understell/sportsunderstell. Noen som vet hvor mye lavere dette er?

Og en ting til, hva er forholdet mellom justeringen på torsjonsfjæra (mm du må skru) og antall mm bilen endrer høyde?
Stig Pedersen
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Ang hvor mye den synker framme erd et bare å finne to faste punkter å måle etter.
Etter 40mm settet så skal den være 39cm mellom senter av felg og underkant av hjulbuen.
Post Reply