senking
-
vw westfalia
- -

senking
Hei. Tenkte og slippe bilen lenger ned mot moder jord, og lurer på i den forbinnelse hvordan bilen blir og kjøre med 40mm
: Blir bilen veldig stumpete og stiv eller er det greit
:
: Det er en camping bil jeg har og den må også kunne brukes utenfor asfalterte områder. 
Helt enkelt ja!
Eller så ille er det vel kanskje ikke, men det blir en del mere dunk dunk i bilen på veiene.
Hadde en lav BMW 520 før, som man måtte bremse helt ned med før hver kul i bakken og når jeg først fikk T4'n så hadde den original fjærer og den fløt så fint over fartsdumpene. Måtte jo selvfølgelig senke den litt da
40mm bak, og skrudd ned foran omtrent like mye(beholdt forholdet liksom). Etter det så ble det litt hardere kjørekomfort kan man si, men ser jo mye bedre ut da
Kan jo nevne at sommerdekkene mine er 245/40-18 da, gjør vel sitt det også..
SC
Eller så ille er det vel kanskje ikke, men det blir en del mere dunk dunk i bilen på veiene.
Hadde en lav BMW 520 før, som man måtte bremse helt ned med før hver kul i bakken og når jeg først fikk T4'n så hadde den original fjærer og den fløt så fint over fartsdumpene. Måtte jo selvfølgelig senke den litt da
SC
Re: senking
Det blir meget bra med 40mm senking og bilen kan brukes over alt. Blir litt stivere i humper og den vil ikke krenge så mye i svingene.vw westfalia wrote:Hei. Tenkte og slippe bilen lenger ned mot moder jord, og lurer på i den forbinnelse hvordan bilen blir og kjøre med 40mm: Blir bilen veldig stumpete og stiv eller er det greit
:
: Det er en camping bil jeg har og den må også kunne brukes utenfor asfalterte områder.
Flott bil du har.
T4
Det blir meget bra med 40mm senking og bilen kan brukes over alt. Blir litt stivere i humper og den vil ikke krenge så mye i svingene.vw westfalia wrote:Hei. Tenkte og slippe bilen lenger ned mot moder jord, og lurer på i den forbinnelse hvordan bilen blir og kjøre med 40mm: Blir bilen veldig stumpete og stiv eller er det greit
:
Flott bil du har.
T4
felger
Hei scar lurer på ka innpress du har på felgene dine?er det en caravelle med kort front eller en med lang front
Mvh
Jørn garvik
mob 47335933.
caravelle cl 2.5 tdi
102 hk/m chip 1997 mod.
med etter montert AC.
Jørn garvik
mob 47335933.
caravelle cl 2.5 tdi
102 hk/m chip 1997 mod.
med etter montert AC.
-
vw westfalia
- -

SCar wrote:Helt enkelt ja!
Hadde en lav BMW 520 før, som man måtte bremse helt ned med før hver kul i bakken og når jeg først fikk T4'n så hadde den original fjærer og den fløt så fint over fartsdumpene. Måtte jo selvfølgelig senke den litt da40mm bak, og skrudd ned foran omtrent like mye(beholdt forholdet liksom). Etter det så ble det litt hardere kjørekomfort kan man si, men ser jo mye bedre ut da
![]()
Har også hatt en ti talls biler, div bobler (en med 2 cm bakkeklarning)+ noen porscher og litt av hvert.. Alle har vært senket! Så kjøpte jeg denne da og tenkte og ha en fornuftig bil som jeg kan ta med meg familien og dra på tur uten å tenke på om jeg kommer fram pga dårlig vei og sont. og bilen må være bekvem og kjøre.
Men tenkte at en son bil med SÅ mye bakkeklarning som t4 kansje ikke hadde så mye og si om man slapp den ned 40mmBlir jo en helt annen bil og se på!!
SC
Wiggo Karlsen
California
California
-
vw westfalia
- -

Takk for tilbakemelding og komentar!vwgti wrote:Det blir meget bra med 40mm senking og bilen kan brukes over alt. Blir litt stivere i humper og den vil ikke krenge så mye i svingene.vw westfalia wrote:Hei. Tenkte og slippe bilen lenger ned mot moder jord, og lurer på i den forbinnelse hvordan bilen blir og kjøre med 40mm: Blir bilen veldig stumpete og stiv eller er det greit
:
Flott bil du har.
Wiggo Karlsen
California
California
-
extremracing.net
- -

- Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
- Phone: 97580778
-
vw westfalia
- -

-
Frode Myrvang
Heisann.Jeg senket også brakka mi 40 mm og den ble veldig stiv og hard å kjøre! :shock Mulig syncroene er litt hardere i torsjonen og i demperne men jeg har satt tilbake org.fjærene og skrudd den opp igjen foran!!
Hmm.....blitt for gammal?Blitt redd for å riste løs håret ?:D Ble i allefall mye mer behagelig å kjøre igjen :!:
Frode
jeg har senka begge wellene mine 40 og det er vel strengt tatt slik de burde vært levert - ikke for høy og ikke for lav - syntes det ikke er nevneverdig med stivheten
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
jeg har senka begge wellene mine 40 og det er vel strengt tatt slik de burde vært levert - ikke for høy og ikke for lav - syntes det ikke er nevneverdig med stivheten
prosjekt multivan
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Ang hvor mye den synker framme erd et bare å finne to faste punkter å måle etter.
Etter 40mm settet så skal den være 39cm mellom senter av felg og underkant av hjulbuen.
Etter 40mm settet så skal den være 39cm mellom senter av felg og underkant av hjulbuen.
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/