T3 pris?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
vwooosh...!!!
-
-
Car: 1990 Diesel Syncro doka.

Post by vwooosh...!!! »

bare et lite sprsm....sorry hvis det er en liten sidesprang men faller for fristelsen likev.....Er den Subaru 2,2 så mye bedre en den original 2,1 bensinmotor i T3'n...tenker på ytelse og drivstoff forbruk...? og 'Oetinger Boxer'n'....Hva er opprinelsen av denne..slags bil sitter denne i som original...?
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
Tæff
-
-

Post by Tæff »

hmm..

Kan berre svare for meg sjølv då

Subarumotoren min har vel 135-145 hestar...dei lærd strides...
Dette er jo ein del meir enn 112 som var i WBX?

Veit ikkje kor turtallsvillig WBXen er men subaruen drar godt frå 3000 omin og blir "villare og villare" heilt opp til 5500-6000 uten at den har ein markert knekk i dreiemomentskurva. lenger opp har ikke eg dratt dne på turtal, men dneskal visstnok gå opp til nærmare 7000

Motorane er japansk kvalitet og dei eg har snakka med på div verksted skryter veldig av subaru og seier det er på linje med toyota.

Kva drivstoff frbruk angår så er min litt ute å kjører no med gåen topp samt at eg har tatt ut thermostaten pga eit kjølesystem som ikkje fungerar som det er meint å gjere. Men den er i nærleiken av 1,5 på småkjøring og på tur frå Oslo når eg henta den hadde eg den på såvidt under literen med stooor takgrind, masse lass osv. Men då kjørt eg skikkelig fint. Reknar med forbruket vil gå betrakteleg ned med ny og frisk motor og riktig driftstemperatur når eg no har fått mekka litt til veka. Det sagt så blir den vel aldri eis parebøsse, men det blir vel ei heller aldri store bilar med bensin motor.

Andre fordelar er vel regreimintervallar på 100000 samt at om du har ein motor frå før 95 så får ein ikkje motorhavari derosm noko skjer med reima. Ut i frå det eg har forstått.

Når det gjelder prisen på bilen ja, forutsatt at det er ein C.
Eg solgte ein caravelle C i vår for 13000 og då betalte eg årsavgifta...dvs 10000 netto. Denne hade gått dobbelt så langt som din, men til gjengjeld hadde den just bytta regreim, toppakning, topp og turbo samt overhala og bytta det aller meste i bremsene og bytta drivstoffrøra. Var også med flett nye piggdekk og gode sommardekk på denne
Denne var også så og seie rustfri brotsett frå eit par plateskjøtar.

Ville lagt den ut for 15-16 eg også heller vore forberedt på å diskutere prisen litt

Lykke til!
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
patrick
-
-
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic

Post by patrick »

enig når det gjelder pris som Tæff sier.

når det gjelder Oettinger ble ikke denne laget original for T3? Finnes hvertfall reportasjer i diverse blader. det er jo egentlig bare en kopi av den vanlige WBX og lagt til 2 sylindre.
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
PerL

Post by PerL »

Oettinger-motoren ble på oppdrag for og i samarbeid med VW, men VW valgte å ikke bruke den likevel. Oettinger valgte da å produsere den og tilby den under eget navn. Den er på 3,2 liter, og har vel 165 hk, hvis jeg ikke husker feil.
Tidligere Syncronaut. Noen som har sett mine gamle Syncroer? Savner dem...

1: PC 66140, 1988-modell 112i - Gull Trufa camper uten hevetak
2: PN 76946, 1987-modell 112i - Tofarget blå 8-seter
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Oettinger 3,2 er visst en 112hk motor med 2 sylindere til ja, som ble for dyr for VW..

jeg forstår nå ikke helt hvorfor det er et problem at man får en T4 for samme pris? Hvis T4 var en åpenbar oppgradering av samme bil er det en ting, men disse er jo vilt forskjellige..

T3 med bakhjultrekk(evt. skikkelig 4wd), looks og sjarm, mot 2år nyere T4 som ikke har det? til samme pris er ikke jeg i tvil..

Til trådstarter, så vil jeg tro postmeisters antagelse stemmer bra, sånn det har sett ut på finn i det siste
clemmeguut

Post by clemmeguut »

Skjønner jeg kommer til å gå saftig i underskudd på denne bilen, så vurderer kraftig å bare beholde den altså.

Vaske den og ta noen skikkelige bilder og legge den ut dyrt, hvis ikke den blir solgt da beholder jeg den til jeg kommer tilbake fra USA.
Post Reply