T3 pris?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
clemmeguut

T3 pris?

Post by clemmeguut »

Jeg er egentlig BMW-mann og har hatt cirka altfor få gamle BMW'er, men cirka altfor mange for folk flest. Dvs jeg har hatt cirka 50stk.
Etter mange år med irritasjon over å ikke ha plass så fikk jeg det for meg at jeg skulle ha en stor bil med plass, samtidig som det var bakhjulstrekker. Da kom jeg over en Caravelle kombi fra -90 som stort sett hadde stått på hytta til en voksen mann siden den var ny. Da hadde den gått 98.000km. Og ettersom jeg syntes den så ganske kul ut, og ikke så altfor ny ut dessain-messig.:)
Glimrende tenkte jeg, som ny jo! Ihvertfall fra hva jeg var vant til :P
Nå er tiden kommet hvor jeg skal flytte ut av Noregs rike, og den skal selges.
Jeg tror nok jeg betalte overpris for den for et år siden, men shit, den har vært verdens beste VW i mine øyne :p
Noen som har en formening om hva den kan selges for? (nå har den kjørt 127k km)
Jeg kjøpte til et sett nye senkefjærer til den også, som jeg ikke har fått montert. :)
Image
Sunshine
-
-
Car: SOLGT
Phone: 47886669

Post by Sunshine »

Kom med mere info, bilder, type motor, c, cl, gl osv ?
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
clemmeguut

Post by clemmeguut »

Aah, tenkte å ta flere bilder av den imorgen.
Men det er altså en kombi. Den har ikke armlener foran og slike formede seter bak som jeg har sett enkelte har.
C, cl, gl aner jeg ikke hva betyr...

1.6Td, manuell gir.
Jeg vet ikke hva som er gjeldende for dere VW folk på sånne biler, så spør bare, så svarer jeg etter beste evne:)
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Pris er vel ikke bare å anslå siden du ikke kommer med så mye opplysninger om rust, utstyr etc.

Det er forresten en 91-modell registrert sent i 1990.
Og hvilken motor står det egentlig i bilen?
Bildelkatalogen og Mecas web sier 1,6 diesel CS-motor på 50 hk. mens Mekonomes sider sier 1,6 turbodiesel JX på 70 hk.
Er det CS, trekker det ikke prisen opp akkurat. :roll: :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
clemmeguut

Post by clemmeguut »

Rust er det meget lite av. Det er noen prikker på bakluka, samt at det er antydning i ene falsen mellom fremste sidepanel og frontpanel.

Utstyr begrenser seg til en CD spiller, et par nye høytalere og et dobbelt 12v stikk jeg har montert. Noe annet som kan klassifiseres som utstyr tror jeg ikke den har.

Det er turbo på den iallefall, så da antar jeg det er TD'n på 70hk.
VWegard
-
-

Post by VWegard »

clemmeguut wrote:Rust er det meget lite av. Det er noen prikker på bakluka, samt at det er antydning i ene falsen mellom fremste sidepanel og frontpanel.

Utstyr begrenser seg til en CD spiller, et par nye høytalere og et dobbelt 12v stikk jeg har montert. Noe annet som kan klassifiseres som utstyr tror jeg ikke den har.

Det er turbo på den iallefall, så da antar jeg det er TD'n på 70hk.
Det er nok en JX på 70 gamper, ja. Tror det måtte spesialbestilles annet dersom det man skulle diesel, og det harmonerte liksom ikke at noen kjøpte mindre motor enn 70 hk uansett grunn de måtte ha. :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

C CL og GL er utstyrsvarianer. Det står gjerne på et emblem på bakluka di, f.eks. "Caravelle C". Det ser ut til at bilen har frontfanger og spoiler fra Coach/Carat, men ikke noe Coach-klistremerke under frontruta. Markfrigangen og mangel på armlener og plastdeksler på sida tyder kanskje heller ikke på at det er en Coach?
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
clemmeguut

Post by clemmeguut »

Hvorfor i all verden ble de levert med så små motorer egentlig? Det er jo latterlig.
Halvparten av alle mila jeg har kjørt har jeg tenkt på motornytte. Men hva passer neddi der uten å bygge om altfor mye...?
Rikskringkastingen
-
-

1,6-litern var den største (eneste) dieselmotoren de hadde bortsett fra 2,4-sekseren fra LT, og den var for lang. JX latterlig? Du har kanskje aldri kjørt CS-diesel du... :lol:

1,9 TDK passer uten altfor mye ombygging (men litt). 2,5 TDI passer med altfor mye ombygging.
Henrik Engen

clemmeguut

Post by clemmeguut »

Svakeste bilen jeg har kjørt faktisk...:( Foruten en Skoda Octavia fra 1966 eller noe sånt. Den hadde faktisk sveiv på motoren:o
1.9tdk er fra golf og passat og de der?

Har lest en del om ombygging med Subaru og Porsche motorer. Riktignok best å starte med en bensiner, men er det noen av dere som har erfaring fra dette?
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

også passer jo 2,1l bensin motoren som hånd i hanske, og da klarer den motbakker også, uten å sprekke topplokk! :twisted: solid er den også, aldri noe tull med de! :wink:

Subaru og porsche finnes det adapter til, også ford 2,9 v6, volvo b23, smallblock v8, fantasien setter grensene..

tøffeste er jo Oettinger boxer 6er 3,2 liter!
clemmeguut

Post by clemmeguut »

Hmm, jeg er lett å overtale...Kanskje jeg skulle beholde Caravellen til jeg flytter tilbake til Norge om et år?
Og få satt i motor som faktisk kan holde meg over hundre i snittfart på vei til danmark?

Og utveksling da mann.. Herregud...

Tror jeg bruker et hjelpemiddel: "ring en mekanikervenn" :)
Tæff
-
-

Post by Tæff »

kvar skal du flytte då?.

Eg har ein med 2.2 subarumotor. Er ein del jobb å bygge om spesielt det elektriske skal du ha litt styring på visstnok. Men skal du feks til Engladn så ta med deg bilen og få dne o,mmbygd...heilt anna miljø der borte for slike ombyggingar.

Men det "fornuftige" for denne bilen og det eg ville ha valgt er nok ein 1.9 TDK eler TDI ommbygging. Blir visstnok ein ganske annan bil å kjøre enn 1,6.
dog blir den det med 2,2 subaru og..;3)
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
VWegard
-
-

Post by VWegard »

Rikskringkastingen wrote:1,6-litern var den største (eneste) dieselmotoren de hadde bortsett fra 2,4-sekseren fra LT, og den var for lang. JX latterlig? Du har kanskje aldri kjørt CS-diesel du... :lol:
Nope! 1,6 var ikke den eneste dieselen. :roll:
Fra -86 og utover kunne man også få en KY-motor, som var en sugediesel på 1,7 liter og "hele" 59 late tyske bryggerigamper. :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

VWegard wrote:
Rikskringkastingen wrote:1,6-litern var den største (eneste) dieselmotoren de hadde bortsett fra 2,4-sekseren fra LT, og den var for lang. JX latterlig? Du har kanskje aldri kjørt CS-diesel du... :lol:
Nope! 1,6 var ikke den eneste dieselen. :roll:
Fra -86 og utover kunne man også få en KY-motor, som var en sugediesel på 1,7 liter og "hele" 59 late tyske bryggerigamper. :wink:
Var det en slik som satt i tyske Postbiler f.eks?
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
clemmeguut

Post by clemmeguut »

Tæff wrote:kvar skal du flytte då?.

Eg har ein med 2.2 subarumotor. Er ein del jobb å bygge om spesielt det elektriske skal du ha litt styring på visstnok. Men skal du feks til Engladn så ta med deg bilen og få dne o,mmbygd...heilt anna miljø der borte for slike ombyggingar.

Men det "fornuftige" for denne bilen og det eg ville ha valgt er nok ein 1.9 TDK eler TDI ommbygging. Blir visstnok ein ganske annan bil å kjøre enn 1,6.
dog blir den det med 2,2 subaru og..;3)
Jeg skal flytte til USA, nærmere bestemt Florida.
Under nattens forløp har jeg tenkt hardt og godt, og fastholder min første innskytelse om selge Alfred.

Hvilket leder meg tilbake til mitt opprinnelige spørsmål; hvilken pris/prisleie burde jeg legge meg på?
VWegard
-
-

Post by VWegard »

Caravelle-Kai wrote: Var det en slik som satt i tyske Postbiler f.eks?
Tjaaa, tror denne hodesaklig ble laget for statlige kjøpere i enkelte land, så det er ikke usannsynlig at Deutsche Post kjøpte slike.
Dette har vel kanskje Postmeisteren kontroll på? :roll:
Mvh
Vegard Sørensen
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

T3'ern går fint i en 20-fots container og såvidt jeg husker har da Flårrida enda kystlinje som båter besøker.

Ta med bilen, få den modda med A/C der og nyt livet.

mvh,
Yngve S
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

VWegard wrote:
Tjaaa, tror denne hodesaklig ble laget for statlige kjøpere i enkelte land, så det er ikke usannsynlig at Deutsche Post kjøpte slike.
også var de på 57 hk vegard... viktig det... he he :wink:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
VWegard
-
-

Post by VWegard »

rapidspeed wrote:
VWegard wrote:
også var de på 57 hk vegard... viktig det... he he :wink:
Jeg husket ærlig talt ikke effekten på KY-motoren. :oops:
Og Wikipedia på ulike språk opererer med alt fra 54 til 59 hk, så jeg var nok i overkant optimistisk. :wink:
Tallet 57 høres egentlig veldig kjent ut, og det tallet opererer Bulliseiten.de også med, så du har nok helt rett! 8)
Mvh
Vegard Sørensen
PerL

Post by PerL »

Rudeboy wrote:T3'ern går fint i en 20-fots container og såvidt jeg husker har da Flårrida enda kystlinje som båter besøker.

Ta med bilen, få den modda med A/C der og nyt livet.
Må vel være mere fornuftig å kjøpe en Vanagon der borte, og heller ta den med tilbake? Lite/ingen rust, 7-seter samt "alt" utstyr og 95 hk katalysator-motor...

Det er tvilsomt at man får registrert Caravellen der borte, den må være mere enn 25 år for å komme lovlig inn i USA. På utenlandske skilt kan den komme inn, men den må ut innen 6 måneder. Synd, for man kunne fått gode penger for en TD der borte.
Tæff
-
-

Post by Tæff »

ang pris so kan du jo berre søke opp pøå autodb og sjå kva dei ligg på generelt set

Og kanskje plusse på litt for relativt lav KM stand

Men det som verkeleg betyr noko er jo den faktiske tilstanden til bilen ;3)

Synd om dne skulle gå til russebil om dne no er fin OG har lav KM stand
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Rikskringkastingen
-
-

VWegard wrote: Nope! 1,6 var ikke den eneste dieselen. :roll:
Oi! Glemte visst KY-motoren et lite øyeblikk. :oops: Denne er vel så vidt jeg vet ikke levert i Norge. Og den bidro vel ikke akkurat til å gjøre T3'n til noe annet enn undermotorisert.

Jeg så liksom for meg gjengen på utviklingsavdelingen hos Volkswagen etter at de var ferdige med luftbussen:

-Jawohl. Alle konkurrentene kan levere varebiler med dieselmotor, det må vi også ha.

-Luftkjølt boxerdiesel kanskje?

-Det går aldri bra. Vi må finne en annen motor som kan passe. Kanskje vi klarer å klemme inn en rekkemotor hvis vi legger den helt på sida.

-Hmm. Perkinsmotoren vi brukte i LT blir for stor, og rekkesekseren får vi ihvertfall ikke plass til.

(Kikke seg rundt i verkstedet)

-Vi har jo ikke noen andre dieselmotorer enn 1,6-literen til Golf og Passat, men den er jo på 54 ville hester. Det blir altfor mye i den svære bilen.

-Ja, men vi stiller ned pumpa litt! :idea: Da holder'n kanskje hundretusen kilometer på full gass.

:lol:
Henrik Engen

Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

1700D ble visstnok krevet av Deutsche Post for å kjøpe disse bilene. Har ikke verifisert ryktene.

Kjip C i grei stand, EU og skilt og relativt fint karosseri som denne ser ut til å ha, med lav km...

Tja, i løse lufta: 8000-15000,- Kanskje mer på rette mann/dame.

Problemet er at du fort får en grei T4 til samme prisen....
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Mi'doka
-
-

Post by Mi'doka »

Enig med "Der Postmeister" ang pris. Her oppe i nord prøver de 15-20 tusen for en slik caravelle, men etter tiden de ligger for salg, så ser det dårlig ut. :roll:

Man kan trygt si at det er en "generasjonskonflikt" som pågår, mtp. sen T3 og tidlig T4 i prismarkedet. ( Ja til og med på gårdsplassen min!! :lol: )
Jøran Solhoff & Siv Wangen
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
Post Reply