kupevärmen försvann????

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
hedström
Car: T4 TDI 98 Transport
Phone: 070-6621117

kupevärmen försvann????

Post by hedström »

hejsan! värmen till kupen har försvunnit... Var ute o körde helt plötsligt så klickade det till nånstans under instrumenpanelen o värmen försvann o temp mätaren gick ner o botten.Har bytt termostat.Motor temp är ok men det cirkulerar inget varmvatten till kupevärmaren det blåser bara lite ljumen luft ut ur ventilationen. Vad är det som styr den eletriska pump som ska sköta om vatten cikulationen. har en hjälp värmare monterad,Vet ej om den sköter om kupevärmen oxå har kollat pumpen den är ok...men vad styr den nått relä eller nån givare nånstan i motorn eller vad...hoppas på lite hjälp av nån som kanske vet vad som strular...Mvh hasse
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

På meg minner det om du kan ha et punkt i motoren som er gått tett evt luftbobler. Prøv å lufte systemet. Just a calculated guess.
Jeg kan ikke tro at sirkulasjons pumpen har noe med saken å gjøre da jeg koblet ut sirkulasjons pumpe i bilen min og jeg har god varme om vinteren.

En annen ting du kan sjekke er om vannpumpa er i orden. Hadde en Opel som gikk for kaldt, temperaturen inne i bilen var nestn lik ute temperatur om vinteren. En dag så jeg en liten lekkasje ved vannpumpa. Det var en hårfin sprekk og vannet rente ut kun ved belastning.
En ny pumpe gjorde underverker og plutselig ble det syden temperatur i bilen.
Mister du vann fra kjølesystemet?
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Post by Peter »

Hei
det er alltid nyttig hvis du skriver hvilken typ bil du har :-)
sjekk om alle slanger blir varme i Motor-romet .
sjekk om det kommer varme ut av varmeren i 2. raden hvis ikke ville jeg lufter Kjølesystemet .
mens motoren går kommer sikulasjonen fra vannpumpa ,den elektriske pumpa skal holder vannet i gang etter at motoren er avslått.
Hilsen Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
hedström
Car: T4 TDI 98 Transport
Phone: 070-6621117

Post by hedström »

Ja de glömde jag diesel 2.5l Transport 1998 mod
Post Reply