Strøm uttak?? Hva er dette?
Sjå etter om det står DEFA eller noko slikt på kontakta. Da er det iallfeall ein kupevarmeruttak.
Men er skummelt likt eit slikt uttak jah. plugge i motorvarmaren og så sjekke med ei lampe..ovn..etc..
Men er skummelt likt eit slikt uttak jah. plugge i motorvarmaren og så sjekke med ei lampe..ovn..etc..
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
-
Syncronaut
- -

Den gir det samme som du kobler inn. Det kommer ikke noe strøm i den med mindre du kobler til ledningstumpen for motorvarmen. Et par kW skal du vel kunne dra gjennom den uten noe problem. Men som sagt; den fungerer ikke mens du kjører.
Christian Ramsvik
'99 VW Caravelle buss
'00 Think City til småkjøring
'99 VW Caravelle buss
'00 Think City til småkjøring
Er den ikkekoblet til? Fungerer ikke under kjøring? Sikker på dette?cra wrote:Den gir det samme som du kobler inn. Det kommer ikke noe strøm i den med mindre du kobler til ledningstumpen for motorvarmen. Et par kW skal du vel kunne dra gjennom den uten noe problem. Men som sagt; den fungerer ikke mens du kjører.
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Du har en liten plugg/evt en stor plug på utsiden av bilen din.
Der kobler du i en ledning ifra veggen på huset ditt. Den ledningen går inn til et motovarme-element. På veien dit sitter det en splitter, så går den andre ledningen til den kontakten du har under setet ditt. Der kobler du på kupevarmeren.
Så da varmer den opp motoren og kupen samtidig. Du kan sette på feks en lampe der.
Hvis du ikke har trådløs strøm/veldig lang skjøteledning. Funker den da ikke under kjøring...

Der kobler du i en ledning ifra veggen på huset ditt. Den ledningen går inn til et motovarme-element. På veien dit sitter det en splitter, så går den andre ledningen til den kontakten du har under setet ditt. Der kobler du på kupevarmeren.
Så da varmer den opp motoren og kupen samtidig. Du kan sette på feks en lampe der.
Hvis du ikke har trådløs strøm/veldig lang skjøteledning. Funker den da ikke under kjøring...
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Det der er en helt std defakontakt ja, og med mindre noen har modifisert i ettertid så er den koblet rett på uttaket på utsiden av bilen sammen med motorvarmeren.
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
Fryktelig så mange morsomme svar da...
Jeg er enig i at det mest sannsynlig er defakontakt, men det kan jo være at noen har montert en sånn:
Kan kjøpes hos Clas Ohlson
I så fall har du kanskje 220V så lenge motoren går...
Jeg er enig i at det mest sannsynlig er defakontakt, men det kan jo være at noen har montert en sånn:

--------------------------------------------
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
Det var en sånn jeg hadde håpet det var.....jokr wrote:Fryktelig så mange morsomme svar da...
Tviler på det.....skal sjekke til helgen når jeg går igjennom bilen
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Har akkurat maken i min bil. Koblet helt på samme måte som du beskriver. Funker helt perfekt til kupé varmer og andre strømførende saker og ting.solrikioo wrote:Du har en liten plugg/evt en stor plug på utsiden av bilen din.
Og T123: Denne er så vist ikke farlig. Ikke biter eller bjeffer den
Men du kan få strøm visst du putter fingra i hullene på kontakta når strømmen er koblet til
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
lolvwcoach wrote:Har akkurat maken i min bil. Koblet helt på samme måte som du beskriver. Funker helt perfekt til kupé varmer og andre strømførende saker og ting.solrikioo wrote:Du har en liten plugg/evt en stor plug på utsiden av bilen din.
Og T123: Denne er så vist ikke farlig. Ikke biter eller bjeffer den![]()
Men du kan få strøm visst du putter fingra i hullene på kontakta når strømmen er koblet til
Dette kan vœre nyttig til campingbruk.....