mitt lille syncro t3 prosjekt
Jeg ser det litt dårlig på bildet, men vil ikke kjølinga på motoren påvirkes negativt når du "blokkerer" radiatoren på den måten? Ser at du har kjøleren på den vanlige "dieselbatteriplassen, det betyr at du har satt det under pass.setet foran? Eller? Nice project though. 
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
det er vanlig at man plaserer slike kjølere forran radiatoren. Luften passerer jo både registeret for vann til cooler og radiatoren. har prøvd den endel nå, og det påvirker ikke kjølinga noe vesentlig. en annen ting er jo også at den kalde lufta fra intercooleren er med på å kjøle ned motoren, så det tapet du eventuelt får på vannet, blir kompansert med den kalde lufta som går inn i motoren.
har plassert ett batteri under hvert sete forran. har nå tilsammen 136amp der så det burde holde
har plassert ett batteri under hvert sete forran. har nå tilsammen 136amp der så det burde holde
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
Logisk.
Har lyst til å montere en slik selv, så da har jeg en liten oppskrift der. Ha lagt merke til at det kan være litt lite batterikapasiet for en 1,9, så du har sikkert fått nok. Smart.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
da har jeg fått tak i utkobler til 4x4 og veggpanel til multivan, så nå blir det litt skruing frammover. bilen har nå vært i østerrike og på gotland uten store problem. eneste som takka for seg var dynamoen, som resulterte i en reim som sleit og motoren begynte å koke, men fikk tak i en ny dynamo på stedet ved hjelp av en lokal fyr som visste om ett privat vwbus verksted i nærheten. måtte sykle 4 km, men det kunne vært mye værre. ny dynamo på plass og bilen startet uten problem igjen. ser ikke ut til å ha tatt skade av det. har kjørt tilsammen 400mil på ferien
oyvinla wrote:da har jeg fått tak i utkobler til 4x4 og veggpanel til multivan, så nå blir det litt skruing frammover. bilen har nå vært i østerrike og på gotland uten store problem. eneste som takka for seg var dynamoen, som resulterte i en reim som sleit og motoren begynte å koke, men fikk tak i en ny dynamo på stedet ved hjelp av en lokal fyr som visste om ett privat vwbus verksted i nærheten. måtte sykle 4 km, men det kunne vært mye værre. ny dynamo på plass og bilen startet uten problem igjen. ser ikke ut til å ha tatt skade av det. har kjørt tilsammen 400mil på ferien
Jeg er grønn av misunnelse
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
Hei oyvinla
Når jeg ser på bygget ditt så får jeg veldig lyst til å ta en titt på bilen din fordi du har gjort mye av det jeg har lyst til å gjøre. Menmen.
Et par spørsmål:
- Er det gjort noen endringer på olje kjølingen?(ver at det er flere som gjør dette når de først er igang)
- Hvordan intercooler har du?
- Har dårlig peiling på intercoolere(motorere) i det hele tatt så: Du har varme registeret montert for å kjøle ned intercooleren? "varme registeret" er vel da en radiator som alt annet, eller? Ekspasjonstanken er montert før "radiatoren"? Og hvor sitter sirkulasjons pumpa?
Nei, jeg vet ikke hvordan, jeg skal bygge om bilen min med mine kunskaper jeg heller;p
Hva sammenligner du bilens ytelse med nå? Det burde vel være en 90-100 diesel hk.
Jeg kommer med stor sansynlighet å få godkjent bilen med ny motor, intercooler og økt turbotrykk. Hvis du har lyst til det samme så burde det jo det bli lettere. I hvertfall på mitt lokale biltilsyn.
Et par spørsmål:
- Er det gjort noen endringer på olje kjølingen?(ver at det er flere som gjør dette når de først er igang)
- Hvordan intercooler har du?
- Har dårlig peiling på intercoolere(motorere) i det hele tatt så: Du har varme registeret montert for å kjøle ned intercooleren? "varme registeret" er vel da en radiator som alt annet, eller? Ekspasjonstanken er montert før "radiatoren"? Og hvor sitter sirkulasjons pumpa?
Nei, jeg vet ikke hvordan, jeg skal bygge om bilen min med mine kunskaper jeg heller;p
Hva sammenligner du bilens ytelse med nå? Det burde vel være en 90-100 diesel hk.
Jeg kommer med stor sansynlighet å få godkjent bilen med ny motor, intercooler og økt turbotrykk. Hvis du har lyst til det samme så burde det jo det bli lettere. I hvertfall på mitt lokale biltilsyn.
Gulsviking med All-dilla!
diabloto: sorry, har helt glemt å svare deg.
oljekjølinga er det ikke gjort noe med enda. skal montere tempføler, så jeg kan følge med på temperaturen på den.
intercooleren er en vannkjølt cooler fra USA. kjøpte den på ebay. den het XSPOWER trur jeg. skulle være beregnet på motorer opp til 600HK ifølge firmaet som solgte den.
som sagt er cooleren vannkjølt, og da trenger den ett eget vannkretsløp med en kjøleradiator forran. påfyllingstanken til kretsløpet er bak høyre frontlykt, mens sirkulasjonspumpa er en vanlig el.vannpumpe som jeg har plasert ved siden av den som står baki motorrommet.
er usikker på HK på bilen, men den drar vesentlig bedre etter jeg stilte opp turbotrykk, dieseltrykk og monterte intercooler. har problemer med kjøleregisteret forran. intercooleren går varm hvis det er 30 grader i lufta og man kjører med mye belastning over lengre tid.
oljekjølinga er det ikke gjort noe med enda. skal montere tempføler, så jeg kan følge med på temperaturen på den.
intercooleren er en vannkjølt cooler fra USA. kjøpte den på ebay. den het XSPOWER trur jeg. skulle være beregnet på motorer opp til 600HK ifølge firmaet som solgte den.
som sagt er cooleren vannkjølt, og da trenger den ett eget vannkretsløp med en kjøleradiator forran. påfyllingstanken til kretsløpet er bak høyre frontlykt, mens sirkulasjonspumpa er en vanlig el.vannpumpe som jeg har plasert ved siden av den som står baki motorrommet.
er usikker på HK på bilen, men den drar vesentlig bedre etter jeg stilte opp turbotrykk, dieseltrykk og monterte intercooler. har problemer med kjøleregisteret forran. intercooleren går varm hvis det er 30 grader i lufta og man kjører med mye belastning over lengre tid.
Jøss. Har du fått på en decoupler? Da er du jo helt sjefoyvinla wrote:
sånn liker vi at sperrepanelet ser ut!
sperra forran lyser snart, den også. venter bare på ny vacuumklokke til diffen
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
Jaja, nå har jeg sett bilen din i virkeligeheten. Må si at den ser råere ut på veien enn på bildene
Den lyste godt opp. Den gikk høyt også så det ut som. Du har satt på større hjul? Det står sikkert om det tidligere i tråden, men...
Mener jeg også så en som bør klippe seg
Så i speilet noe på bakdøra di jeg har lyst på, kanskje en mørk natt...
. Nei unge mann, en virkelig fin bil.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
takk skal du ha! hehe. var det deg jeg møtte rett ved barkgreine i larvik? hårklipp er oppskrytt!
hjula er 225*75*15, så den blir noen cm høyere av det. Når det kommer til bakluka, har jeg tatt en reservehjulsholder fra en daihatsu 4hjulstrekker. husker ikke helt. kan ha vært en isuzu eller zusuki også. var no rustent japseblekk ihvertfall. skrudde den fast på bakluka og lagde noen nye bolthull i den. har satt på 1250nm gassløftere på bakluka, sånn at jeg får åpna den. de skal klare å løfte bakluka med 30 kg last. står orginalt 600-650nm løftere der.
Nå har jeg også fått ordna ny vacuumklokke til sperra forran, så i kveld skal det byttes diff. og montere mellomaksel, så blir det en tur i skauen for å prøve å sette meg fast
Nå har jeg også fått ordna ny vacuumklokke til sperra forran, så i kveld skal det byttes diff. og montere mellomaksel, så blir det en tur i skauen for å prøve å sette meg fast
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Fet vogn ja! har du tatt bort viskosekobling, eller bruker du den sammen med koblern? VIL HA...
eneste måte å sette seg fast er vel å buklande på en knaus, jeg gjorde det, men hadde akkurat nok vekt på et forhjul til at den dro seg av!
var ute og tok noen reale hjulløftbilder( her )
når jeg skulle ned begynte den og tippe fremover, jeg hugget inn bremsen og ungikk velt..
morro dette!
eneste måte å sette seg fast er vel å buklande på en knaus, jeg gjorde det, men hadde akkurat nok vekt på et forhjul til at den dro seg av!
var ute og tok noen reale hjulløftbilder( her )
når jeg skulle ned begynte den og tippe fremover, jeg hugget inn bremsen og ungikk velt..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
akkurat nå så vet jeg ikke tilstanden på viscosekoblinga, da jeg har tatt den fra en annen diff. som jeg fikk med når jeg kjøpte en syncro uten trekk på forhjula. har en stiv visco i en annen diff. som jeg kan sette inn hvis den jeg skal prøve nå ikke funker no særlig
Det var meg ja. Litt pussig, jeg møtte rapidspeed da jeg var på vei sørøver tidligere på dagen. Lett gjennkjennelige lys. Forøvrig enig med syncroeier: VIL HA Er litt grønn nå gittoyvinla wrote:takk skal du ha! hehe. var det deg jeg møtte rett ved barkgreine i larvik? hårklipp er oppskrytt!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
her ser dere reservehjulsløsninga. brukte ett sånt feste fra en japseoffroader og skrudde det fast i bakluka, med store flattjernbiter på innsiden.
Luka er fortsatt tung å få igjen!!!
hjemmelagd takhylle og multivan interiør
hjemmelagde instrumentfolier
Hvor handlet du de forsterka gassløfterne?oyvinla wrote:...har satt på 1250nm gassløftere på bakluka, sånn at jeg får åpna den. de skal klare å løfte bakluka med 30 kg last. står orginalt 600-650nm løftere der.
:-) Lars I.
VW Baja 69
Opel Kadett B 1.9 US mod
Maico 500 57
Chevrolet 57 Truck 4400
Chevrolet 59 Suburban Apache
Chevrolet 83 S10 Pickup
VW Baja 69
Opel Kadett B 1.9 US mod
Maico 500 57
Chevrolet 57 Truck 4400
Chevrolet 59 Suburban Apache
Chevrolet 83 S10 Pickup
Tror jaggumeg jeg har akkurat samme felger som du har på bakluka. 15 toms ET 35 Mercedes har jeg. Satt på 225/75 jeg også gitt 
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
Måtte du slipe noe skjermkanter med denne dekkdimensjonen ?oyvinla wrote:takk skal du ha! hehe. var det deg jeg møtte rett ved barkgreine i larvik? hårklipp er oppskrytt!hjula er 225*75*15, så den blir noen cm høyere av det. Når det kommer til bakluka, har jeg tatt en reservehjulsholder fra en daihatsu 4hjulstrekker. husker ikke helt. kan ha vært en isuzu eller zusuki også. var no rustent japseblekk ihvertfall. skrudde den fast på bakluka og lagde noen nye bolthull i den. har satt på 1250nm gassløftere på bakluka, sånn at jeg får åpna den. de skal klare å løfte bakluka med 30 kg last. står orginalt 600-650nm løftere der.
Og Evt. hvilket innpress har du ?
Skal handle nye dekk med det første...
Roar Sørnmo
ja, jeg måtte ta bakre del av hjulbuen forran. tok vek ca 0.5cm og banka inn noe av det som stakk ut, slik at det ble en kant der. ble ganske greit. har samme dekkdim. på noen andre felger, bare de har ET 38 eller no. de subber svært skjeldent. kun ved full bil og offroadkjøring. de jeg har nå har ET 22,5
Jeg håper ikke jeg gjør noe utilgivelig når jeg nå tar opp igjen denne noe aldrene tråden. Jeg vil først si at jeg er meget imponert over det arbeidet som trådstarter har lagt ned i denne bilen. Det er et mesterverk av dimensjoner!
Så til mitt egentlige budskap: Jeg er veldig interessert i den løsningen du har laget til å feste høyttalere bak i bilen, ved bakluken. Er det mulig å få litt mer informasjon om denne? Byggematerialer, mål, innfesting i taket osv (ikke særlig hyggelig å få denne i bakhodet ved en eventuell kollisjon)?
Er det muligheter for å få noen nærbilder av konstruksjonen, slik at jeg om mulig kan lage en kopi?
Så til mitt egentlige budskap: Jeg er veldig interessert i den løsningen du har laget til å feste høyttalere bak i bilen, ved bakluken. Er det mulig å få litt mer informasjon om denne? Byggematerialer, mål, innfesting i taket osv (ikke særlig hyggelig å få denne i bakhodet ved en eventuell kollisjon)?
Er det muligheter for å få noen nærbilder av konstruksjonen, slik at jeg om mulig kan lage en kopi?