Smaken er som baken, en mer ultimat retro løsning enn dette finnes vel ikke? (ps. lånt fra tåden til Happyt3).

Jeg syntes dette minner om Mercedes/Lorinser felger. Mulig jeg tar feilLiik wrote:
Tror det var disse jeg så den gang tilbake. Hva for noe hjul er dette?

Alternativt kan du shave av litt gods i anleggsflaten for å øke ET til over 23mm, om tilsynet liker dette noe særlig bedre kan en jo spørre seg.Liik wrote:Kan noen felgeguruer der ute fortelle meg om dette er noe som vil passe på en caravelle T3?
15X7.0 5/112 ET22
Tur-Bo wrote:ET 23 er det minste biltilsynet kan svelge på T3

Gjør det? Laveste Et som T3 ble levert med er såvidt meg bekjent coach felgene med Et 30. Som gir 22,5 i Et når vi trekker fra Biltilsynets grense på 7,5 mm pr. hjul.OddN wrote:Tur-Bo wrote:ET 23 er det minste biltilsynet kan svelge på T3
Neida, fins papirer på et 11 bla... feks 8x16et11
Har jo skyvedør på T3'n, så dekka kan/skal vel ikke overdrives med i såfall.Tur-Bo wrote:Ja, de vil passe, skal du ha store / breie dekk vil de nok komme ganske langt ut i skjermhuset.
Bilen kan desverre ikke godkjennes med dem. ET 23 er det minste biltilsynet kan svelge på T3

Tur-Bo wrote:Gjør det? Laveste Et som T3 ble levert med er såvidt meg bekjent coach felgene med Et 30. Som gir 22,5 i Et når vi trekker fra Biltilsynets grense på 7,5 mm pr. hjul.OddN wrote:Tur-Bo wrote:ET 23 er det minste biltilsynet kan svelge på T3
Vel, er ikke vits i å gjøre dette om det er kun for at tilsynet skal kunne godkjenne det, står vel orginal ET på felgen fra før?hansstef wrote:Alternativt kan du shave av litt gods i anleggsflaten for å øke ET til over 23mm, om tilsynet liker dette noe særlig bedre kan en jo spørre seg.Liik wrote:Kan noen felgeguruer der ute fortelle meg om dette er noe som vil passe på en caravelle T3?
15X7.0 5/112 ET22

En felgguru på thesamba som mente at felgen ville stikke litt ut og gnukke på skyvedøren. Kanskje greiest å få felgene hit da, er ikke mangenarle wrote:Disse felgene passer fint og vil ikke subbe.Det er dekkstørrelsen som vil avgjøre det.Ingen vits å dreie av,ET står fortsatt på felgen og det er det som teller ved kontroll.Kjøp felgene!
for the front, while some will disagree, a 22mm offset is not exactly ideal. However it's not exactly a deal breaker either. I like to see the offset closer to 30mm to keep the wheels/tires a little more tucked in and it's a little more suspension-geometry-friendly, but there are plenty of lower offset wheeled T3s on the road, so...
For the rear, the only issue might be that the face of the wheel sticks out far enough that the sliding door might rub on it when fully open.
Although they look large enough in the pictures, be sure that the centerbores will clear the front grease caps. The outer lips on the grease caps are about 64mm in diameter.

hahahaså kan du jo bare kjøpe deg en bil til, T3 finnes uten skyvedør også..

OddN wrote:Tur-Bo wrote:Gjør det? Laveste Et som T3 ble levert med er såvidt meg bekjent coach felgene med Et 30. Som gir 22,5 i Et når vi trekker fra Biltilsynets grense på 7,5 mm pr. hjul.OddN wrote:
Ja du har helt rett i at det som generelt kan godkjennes uten videre er begrenset til et 22,5. Men med godkjenningspapirer går det meste... og både Ronal og Penta har TÜV papirer på et 11. Projekt Zwo har også papirer på kombinasjonen 7x16et23 foran og 9x16et11 bak.

I mange tilfeller vil de nok (dessverre) ikke gjøre det!winallyouget wrote:Vil originale 15 toms felger fra T4 gå på en T3? En vinterdekk spekulasjon
Michael
Blogg: http://www.fleregrunner.no
Bilen: http://www.polarekspressen.no