Vidvandre - ny bil

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

-Jau !

Og så må man takke pent til de reddende engler som villig tok med mine "siste" €8,- som jeg hadde uten å måtte kjøre en times tid til minibank, og handla flaskevann til oss så vi hadde i sommervarmen.

Det hører med til den historien at når da bilen hadde holdt på å brenne (ladegerat hadde brunnet) så shoppa dem som stakk til landsbyen drikke til oss som voktet camp.

Jeg fikk 12 x 1.5 liter vann og vekslepenga jeg fikk i retur skrev seg til omlag €7,83 eller noe slikt.

Særdeles rimelig flaskevann der nede :D

Jeg er evig taknemlig !
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

En annen type vann som finnes der ute, er fiskevann.

Stikker til Femunden og ser om jeg kan få slukene opp av vannet med eller uten fisk på kroken :lol:

Bilder kommer :wink:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Da var man hjemme igjen etter ei fantastisk fin helg, har aldri vært oppe i Femunden før så dette frister til både gjentakelse og forlenget tur 8)

Hadde ei natt uttafor Elgå Fjellstue (NHO reiseliv) og ei ved Båtstø camping - må jo fordele kapitalen fra oss "stor"-"by"folk til de lokale næringsinteressene når man først er der. Meg tok det bare 21 - 22 år å komme seg dit...

Så. Jeg kjørte ivei 1100 freddan, lenge før helgetrafikken tok til og enda mens usikre turister kunne gjøre livet moro for medtrafikanter langs E-6 fra Minnesund og til Skaberud/Tangen der E-6 plutselig blir europavei igjen. Jeg cruiset på fartsgrensa (skal jo vite hvor mye fuel bilen bruker, remember) og i vegarbeiderstrøket så lå jeg godt bak Herr og Fru Usikker.

Fra Trysil var alt ukjent land for meg, dvs jeg svippa oppom første bensinstasjon i Trysil mens jeg jobba på Rena, tok en ettermiddagstur og dengang var det sent da jeg ankom bensinstasjona i utkanten av Trysil så jeg snudde der.
Men vegnettet ser da ut som E-6 nordpå i området fra Trysil til Engerdal/Drevsjø så det er problemfritt å kjøre der med mindre man har to lag isolasjonsteip på sine 20"-felger, da.

Et stykke etter Drevsjø så mista jaggu veien asfaltdekket sitt, lenge var det hardpakka og for såvidt planert oljegrus som lå der men så ble det jaggu slutt på den også - så 1970, altså! Grusvei, altså :lol:
Men jeg trives på grus og bilen trives på grus så jeg lå i god driv innover og fikk se ei simle med en kalv et stykke foran meg. Stemmer, det er den tia av året, ja - slakket av og lå i femti - seksti helt fram til Elgå for det var jaggu rein ute og gikk.

Elgskilt langs veien men rein på veien. Greit å vite.

ImageImageImageImageImageImageImageImage

Før oppstart, samt begge campingplassene (Fjellstua har bare tre plasser med 230V, noe som vel er verdt å merke seg om man skal vintercampe og kanskje skulle hatt noen ampére til oppholdet), diverse.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Legg for øvrig merke til at også jeg har begynnt "grille" kjøttet mitt med gass.

Innehaversken ved Fjellstua ville ikke at jeg skulle bruke engangsgrillen der (ikke engang inne i den peisgrill-LECA-dingsen de har på plassen) så da lot jeg vær å grille helga igjennom, sparer grillen til neste gang jeg er noen steds hen.
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Hører du noe mer om skaden ifm. dekk-karene?

Du får alliere deg med en som kan kunsten å sette dem fast, Yngve!! :mrgreen:

Å dæken kor flenk du e tell å reise i meilla! :)
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Skal på skadeverkstedet til Møller imårra, de ser på bilen kort tid etter jeg ankommer og svaret får jeg vel litt etter det - men det er fra verkstedet.

Så blir det vel å informere forsikringsselskapet om Dommen, avvente i sju lange og sju breie om hva de sier for de skal jo krangle internt om både skyld og oppgjør ettersom samme firma er assurandør for ekksjappa jeg bruker.

Jeg holder ikke pusten i spenning men velger avvente og se hva som skjer. Kanalen skal ikke se slik ut. Den saken er klokkeklar.

Ref turer, jeg har hevet kilometerbegrensninga en gang og må jaggu gjøre det enda en gang, for en bil jeg kjøpte for åtte måneder tilbake 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Kom på én ting, en oppdagelse jeg gjorde meg i helga da jeg var på (i ??) Elgå :

-kjøleskapet virker selv uten ladekretsen, så får jeg bytta ut det utslitte fritidsbatteriet snart har jeg om ikke annet kjøling så lenge batteriet har kapasitet til å gi strøm. Worst case kan jeg koble på cTecladeren og bruke den som omformer til batteriet slik at den gir batteriet konstant strøm.

Det er det motsatte av hva jeg trodde i Berlin, der trodde jeg at strømmen ikke nådde fram til kjøleskapet såsnart jeg hadde tatt ut der ladegerat. Men der nede var da altså batterikapasiteten for lav til at kjøla starta og surre og gå, det ville også tappet batteriet hurtigere enn her nordpå pga varmen (32' i skyggen).

Men artig å vite jeg kan bruke kjøleskapet likevel, da. Bare så synd det er så stor forskjell i effektforbruket på Eberspächeren og på kjøleskapet fra Electrolux i Westfaliaen, det hadde vært moro å stått på Synnfjell uten å fryse men så kan jeg jo ta i bruk soveposen allerede førstenatta denne gangen :lol:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Setter inn bilen ei uke slik at de ved ledig tid kan dra ut kanalen igjen.

Synes det er helt okay dom, mest fordi det ikke innebærer sveis og følgefeil som det ville gitt om kanalen skulle ha blitt byttet ut.

Får den tilbake i god tid til Wietzendorf, med ferdig strukket kanal 8)

Kanskje man skulle se til andre elementer i kjøretøyparken sin nå ?
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Sidebars? :lol:
Pål Strand
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Rock sliders kunne nok holdt igjen, men sånne kjeks-rør som bling-sjappene selger er å lure folk.

Står over inntil jeg finner dugelig rock sliders, men så har jeg jo også ombestemt meg mtp hevinga på 2 tommer. Skal heve den 4 tommer istedet :wink:

Får se an innkjøpsnivået på Vidvandre framover, har et annet prosjekt jeg pusler med og der skal det bl.a MT på, det må jo betales og Trailmasters hevesett koster jo noe. Får lage tråd litt senere på høsten, tenker jeg.

Apropos det andre prosjektet, har noen her på forumet innen rimelig avstand til Oslo stropper som duger for å holde en bil på ei biltralle ? Kommer sannsynligvis til å leie meg en 2.3tonns henger fra Statoil Storo når jeg skal hente prosjektet og da må det jo sitte ordentlig på hengeren 8)
CarlOt2
-
-
Car: T1, 3 og 4 +Golf1

Post by CarlOt2 »

Rudeboy wrote:Setter inn bilen ei uke slik at de ved ledig tid kan dra ut kanalen igjen.

Humm...satte du bilen inn nå? Da rekker du ikke treffet i Stryn, eller ? :?
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Nix, de har ikke tid på noen uker enda.

Synd biltralla di ikke står på denne siden av fjellet, kunne godt tenkt meg å lånt den ei helg 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Sliter med Just Campers - som om det er noe nytt...

Ifjor eller i vinter skulle jeg slenge ivei ei bestilling på noen tusenlapper, da ble jeg kasta ut av møkkasajten deres mens jeg dreiv og fyllte opp handlekurven.

Nå ligger en meget moderert bestilling klar for checkout men alt jeg får opp ved å trykke på checkout er teksten "Some of the products below do not have all the required options. Please edit them and configure all the required options" - så hva betyr det, at alle produkter "Just Campers exclusive" ikke kan kjøpes ??

Blir så satans lett iritert på det pisset de har av nettløsning... :roll:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Og siden Møller skal holde på bilen ei hel uke om litt, så ser jeg egentlig ingen grunn til ikke å bytte morotolja + filter samt kjøre PKK-lista på den.

Da får jeg byttet ut ei olje som har gått endel over det den skal, min feil som har kost meg på veien så langt - og jeg får en status på hva som kan være av mikk makk på bilen ifm at den skal godkjennes innen utløpet av oktober.

Just Campers ville jeg sendte dem en mail med smørbrødlista mi samt nok engang info om hvilke feilmeldinger de gir meg, så skulle de se på saken. Fint, det.

EDIT - tar en tur til Sarpsborg i morgen for å hente et solspeil/tarp/duk til bilen, blir stas å kunne bruke til helga 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Urk, fant komplett ladegerat hos Güntzl til den nette som av €498,- (3.600,-ish oljedaler) så da blir det å se om ikke de to kondensatorene kan byttes ut istedet, ja.

Eventuellt hente der gerat neues ifm Wietzendorf om en måneds tid. Får se.

Møller hadde tid og anledning til å la bilen gjennomgå EU-kontroll mens skadeavdelinga skal strekke i kanalen på bilen, da får jeg tatt oljeskift & en liten motorvask samtidig så er bilen både gulle god etterpå og gulle rein. Om den nå ikke har for høye markeringer på PKKen, da :D
jakob
-
-
Phone: 46809101

Post by jakob »

EDIT - tar en tur til Sarpsborg i morgen for å hente et solspeil/tarp/duk til bilen, blir stas å kunne bruke til helga 8)
Ring meg angående dette! Jeg har også bestilt et.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
zapperx
-
-

Post by zapperx »

Rudeboy wrote:Og siden Møller skal holde på bilen ei hel uke om litt, så ser jeg egentlig ingen grunn til ikke å bytte morotolja + filter samt kjøre PKK-lista på den.

Da får jeg byttet ut ei olje som har gått endel over det den skal, min feil som har kost meg på veien så langt - og jeg får en status på hva som kan være av mikk makk på bilen ifm at den skal godkjennes innen utløpet av oktober.

Just Campers ville jeg sendte dem en mail med smørbrødlista mi samt nok engang info om hvilke feilmeldinger de gir meg, så skulle de se på saken. Fint, det.

Når er du i Sarpsborg i morgen??
Kanskje vi skulle tatt et minimini kaffekopptreff ved parkeringsplassen nede ved Tunevannet?? 1,2 km fra der du skal hente duk hos Morten.
Har noen ærend i den byen i morgen så.......
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
T499
-
-
Car: VW Caravelle 2001 2.5TDi
Phone: 92898897

Post by T499 »

Og når du først er på farten kan du jo stoppe innom Vestby å hente den nye kanoen din :D
Finn-Robin Andresen

VW Caravelle 2.5 TDi 2001, Lang.Familie bil
VW Transporter 1,9TD 1997, Kort.SOLGT
VW Transporter 1,9TD 1999, Lang.Vraket/spiker
VW Transporter 2,0B 1996, Kort.SOLGT!
Toyota Camry 2.2B 1997, sedan.ombygging/Styling
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Vestby står på tapetet, sjekk innboksen på tælefonen din, du :D

Glenn Harald, jeg er for kaffe. Svært for og har du 950-nummeret fremdeles kan det fort tenkes det kommer ei melding fra en kaffetørst kar.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Finvæjr i Loen, dere skulle ha vært her :-D

Vurderer en snaromvei og to via Stadt og Tronfjell ved Alvdal påvei hjem. Kan bli fint, bilder kommer.
T499
-
-
Car: VW Caravelle 2001 2.5TDi
Phone: 92898897

Post by T499 »

Høres ut som en knall tur :) Prøvde å ringe deg i går. Hvordan ligger ruta an hjem igjen? Via Vestby, eller møtes en plass?
Finn-Robin Andresen

VW Caravelle 2.5 TDi 2001, Lang.Familie bil
VW Transporter 1,9TD 1997, Kort.SOLGT
VW Transporter 1,9TD 1999, Lang.Vraket/spiker
VW Transporter 2,0B 1996, Kort.SOLGT!
Toyota Camry 2.2B 1997, sedan.ombygging/Styling
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Da er man hjemme etter ei langhelg med noen kilometere i finvær og regn opp og ned fjell og dype daler.

Onsdag - Oslo til Lom hvor det var en fin rasteplass på Riksvei 55 et stykke utenfor Lom (på Sogndalssiden, etter skiltet på bussen jeg møtte idag). Der var Jan og Annina allerede da jeg og pikebarnet ankom så for vår del ble det hurtig etablering av base for soving, sju og en halv time fra Oslo med sine timers kjøring på landeveien før jeg fikk hentet henne i barnehagen ga rett over ni timers etappe.

Deretter kjørte vi nedom Lom og bunkret opp litt tjafs før kursen gikk til Geiranger, vi traff Tom på veien og nedstigningen kunne begynne dit ned. Jeg har vært der som kjøttunge, første halvdel av 70-årene, så det var på tide med et gjensyn !
Overnattinga denne dagen ble "på andre siden" av Geiranger, bare å fortsette bortetter fjorden og før det har gått 1 km begynner stigningene i et miniatyr Trollstigen til en eller annen plass - vi ga oss da det åpenbarte seg en stor rasteplass på et fjellplatå der.

Så bar det inn til Stryn tredje dag, før vi etterhvert dro opp dalen til Loen og Sande camping (se de sneik seg til Facebookbilder av oss) for vestlandstreffet, mitt første i historien - savner treffklistremerket mitt men om jeg har forstått detta rekti finnes de ikke ?

Etter endt treff kjørte jeg oppover dalen og inspiserte bomveiene i Bødalen før jeg returnerte nedover igjen, forlot Loen og kjørte til Stryn, dro hardt venstre og satte kursen mot Vestkapp. Aldri vært der, såvidt jeg veit, så da så.
Etter en sein ankomst dit, viste det seg at selvfølgelig var Vestkappkiosken stengt så da svippa jeg og pikebarnet like greit bortom Honningsvåg før vi linka opp med Jan & Annina for ei overnatting i Norges svar på Surfer's Paradise - spør meg bare ikke hva det het der :lol:

Derfra gikk så turen igår til Juvasshytta oppe ved Galdhøpiggen, tilbake i Lom kommune før vi overnatta litt neri skråninga for Galdhøpiggen. Man har jo syncro, må vite 8)

Heimveien gikk smertefritt, rent bortsett fra at jeg fant ut jeg skulle bytte diverse slukte lyspærer, åpna brukerveiledninga til VAG og ble forbanna - de mener man skal kjøre innom teknisk kontroll og få forenkla forelegg på kr. 2.000,- før man får bytta lyspærene ??
Jeg skal fanmeg ha dem til å vise meg hvordan parklyspæra byttes, denslags vås skal jeg ikke ha noe av.
Skiltbelysninga bak sliter jeg med, der er svært rustne skruer der så mitt skrujern ville ikke annet enn hente rust der.

Så min plan er å la bilen stå for det meste de neste ukene, til Møller igjen skal se på den. Får vel bare huske på å presisere de skal bytte pærene FØR de starter på PKK'en min... :roll:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Mens jeg husker det - er omlag 40 skritt unna å tippe 246.000km nå, det kommer seg - det kommer seg 8)
Men jeg lar nok bilen stå litt fram til den har fått sin PKK og sin service & reparasjon etter løftebukktullebukkens slendrian.

Får se an ting, men det blir flere stedsklistremerker på bilen framover - seks på denne turen, og da mangler jeg både Juvasshytta (de toskene hadde ikke) og Vestkapp som får komme i ettertid. Målet er å se om jeg kan komme halvveis på bakre venstre siderute nå i år selv om jeg skal ta det lugnt framover og der bak er det jo ikke så himla langt igjen til halve ruta er dekket :D
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Oh, key.

Hvor skal man begynne ? Bremser ? Ned til Geiranger sa de ifra at de gjerne vil byttes ut foran før neste sommer. greit, settes på "To do"-lista for vinteren, både anskaffelse og byttet.
Så kom det en underlig klunkelyd fra venstre forhjul påvei opp Gamle Strynefjellsvei mandagen, den kom umiddelbart etter girbytte idét jeg slapp ut clutchen - det har vært "noe" i lavere hastigheter med clutchen tidligere men dette har vært så sporadisk og "ufarlig" at jeg har ignorert det.
Den biten der får Møller se på, aner ei hva det er og jeg må kjøre meg etpar runder før jeg kan begynne gjette på hva og hvor denne lyden kommer fra.

Opp Gml Strynefjellsveien hørtes det ut omtrent som å kjøre på punktert dekk og jeg trodde jaggu det også var det - så jeg hoppa ut og så på hjulet, null lekk dekk :? Bra i og for seg, jeg sto jo i oppoverbakke så det holdt (kjør opp fra Stryn så ser du hellinga oppover bakkene der, ja). Fortsatte jo turen på mandag og lyden forsvant såsnart bilen ikke hadde max belastning i bakkene, dvs i bakkene hvor bilen dro lettere samt på flatmark.
Men idag da jeg var ute på etpar ærend i Oslo og en snartur nedom Finn-Robin (Takk!) i Vestby så kom lyden tilbake i 1., 2. og 3. gir - har til gode å høre den i fjerde & femman.

Bremser, ja. Bremseklosser synger, forhåpentligvis skulle det da være bare dem som må byttes foran men i en ideell verden bør man bytte rund baut når man har ukjent bil/ny bil i hendene, slik som jeg ser det. Bremser kødder man ikke med.
Jeg slenger sikkert inn en rekvisisjon for klosser, skiver og det som trengs foran & bak en vakker dag hos en kjent delepusher i Asker om ikke så lenge.

Men selveste brekkwiren må strammes til, Vidvandre stakk av fra meg på en parkeringsplass idag - jeg parkerte og for en skjelden gangs skyld lot jeg giret stå i fri, men brekket var på (også etterpå...). Så hopper jeg ut, smekker i døra og låser, snur meg og tusler inn i butikken. Feil kort, ut og hente rett kort og da er ikke bilen der jeg forlot den men 8 til 10 billengder lengre bort på parkeringsplassen - stående fint lent inntil en lyktestolpe og koblingsboksen ved denne. Lakkskaden er minimal, satser på at rubbing & polering gjør susen (selv om det løsnet flak fra "innsia" av skjermen som hadde rust på seg, da - innsia får jeg ikke gjort noe med uten å ta løs skjermen og det dropper jeg - kun oppskrapt lakk.

Men når jeg da setter meg inn og re-parkerer bilen, så ser jeg idet jeg skal starte at brekket står på. Men tydeligvis er det slack i wiren der, ja. Teit å oppdage slacken på dette viset, men livet er aldri rettferdig så da så :D

Så på lakken og boblerusten i fremre dørkarm til førerdøra igår, det så ikke noe bedre ut der idag så jeg får vel se på sakene en dag jeg har en plass å stå med bilen - får fyre opp bygglampa mi og skru av døra for å fjerne gummipakninger og kappen som dekker kabeloverføringa til døra, og se om jeg kan finne ut om det bare er på "min" side av karmen, utsiden. Når forskjermen muligens har "noe" så kan fort dørkarmen under A-stolpen ha sitt :roll:
Over frontruta på høyre side er tilsvarende rustangrep som jeg fikk utbedret på Kakemonsteret og selv om jeg har lyst til å beholde frontruta (originalruta, finnes det slike i f.eks Tyskland / Classic parts ??) så er den rutas dager talte.

Men å hive i 25 lakser på å få en eller ennen guru hos Møller i 11 timer for å fjerne rust, utbedre lakk med grunning og etpar strøk maling veit jeg ikke helt om jeg vil påkoste bilen - vel er den fin og vel har den tjent meg godt disse åtte månedene jeg har kjørt ca. 12.000km med den, men ett steds hen går vel grensa for hvor ting begynner forlate et hensiktsmessige og glir ubemerket over i galskapens ånd.

Burde finne tak i en feilfri sein 2003 Caravelle Highline syncro (eventuellt lang) og deretter bruke Vidvandre som donorbil :lol:
Med lang utgave får jeg jo rikelig med plass til tjafset California Coachen har med, og jeg får muligheten til å gjøre noe som jeg finner interessant (sånn tankeeksperimentelt, da) :
-lang bil, California Coach-interiør + det ekstrautstyret jeg har samla opp i.l.a årenes løp.

CC-interiøret ved f.eks skapseksjonen langs venstresidens vegg gir et relativt stort tomrom mellom førersetet og fremste enden på skapseksjonen ved utslagsvasken - hm, hva kan man ha der, tro ?

Vippetaket fra Westfalia må monteres endel lengre fram på en lang utgave av T4b for å tekkes fronten på taket vs fronten på Westfaliataket. Dette "frigjør" noe av takets bakre ende, som jeg lett kan montere f.eks solcellepanelet på eller "noe" i den retninga.

Det store aberet er å få over den forsterka ramma som Westfalia monterte for å bære vippetaket og for å holde det der på bilene de konverterte til campers.
Vel, det og hvordan løse problemene ved bilens bakende og innertaket når Westfaliadelene skal monteres 8)

Nei, jaggu godt dette bare er grunnløse funderinger som oppsto da jeg opplevde raklinga i bilen og da bilen hadde stukket av :lol:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Mens jeg er igang - det blir noen begrensninger mtp turer framover, har skoleplass mandager og tirsdager og at dette dreier seg om tidlig eftas til langt på kveld bidrar ikke mtp restriksjonene på å kunne reise rundt om.

Wietzendorf blir det tur til og det blir tur til Tinn, siden den turen jeg i høst "egentlig" skulle på gikk i dass.

Jeg får benytte tiden til å legge av kapital, langtur til Nederland ifm firedagersmarsjen står på tapetet neste sommer, da med innlagt retur via berlins Busfestival og så oppom Hirtshals og ferga over til Island med retur via Färöyur før hjemveien skal tas - OG Bullidays i mai 8)

Da er det like greit å legge lokk på de helt store turene og jeg kan jo slett ikke klage - 2012 har vært et fantastisk år med plenty km og plenty opplevelser på en mengde nye og til nå ukjente steder 8)
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Rudeboy wrote:Men selveste brekkwiren må strammes til, Vidvandre stakk av fra meg på en parkeringsplass idag - jeg parkerte og for en skjelden gangs skyld lot jeg giret stå i fri, men brekket var på (også etterpå...).
Jeg tror du bør få tatt en vurdering på bremsekalipperne bak før du setter i gang med klosser og skiver. Brekkwiren blir ikke så slakk helt av seg selv. Det er nok fare for at armen på bremsekalipperen har satt seg fast. Alternativt kan begge wirene ha rustet helt fast. Men dette høres ikke ut som bare en enkel justeringssak.
Rudeboy wrote:Men å hive i 25 lakser på å få en eller ennen guru hos Møller i 11 timer for å fjerne rust, utbedre lakk med grunning og etpar strøk maling veit jeg ikke helt om jeg vil påkoste bilen - vel er den fin og vel har den tjent meg godt disse åtte månedene jeg har kjørt ca. 12.000km med den, men ett steds hen går vel grensa for hvor ting begynner forlate et hensiktsmessige og glir ubemerket over i galskapens ånd.

Burde finne tak i en feilfri sein 2003 Caravelle Highline syncro (eventuellt lang) og deretter bruke Vidvandre som donorbil :lol:
Med lang utgave får jeg jo rikelig med plass til tjafset California Coachen har med, og jeg får muligheten til å gjøre noe som jeg finner interessant (sånn tankeeksperimentelt, da) :
-lang bil, California Coach-interiør + det ekstrautstyret jeg har samla opp i.l.a årenes løp.
Hva var det som var galskap, sa du? :roll: :shock:
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Post Reply