Jeg vil ha
T4b, seinest mulig. Vurderte tidligere 150 hk, men har innfunnet meg ved at 102 hk er ok nok og man kan jo "hjelpe" en daff 102'er til å bli rundt 136 gam i, om jeg forstår forumet rekti ? Alt jeg får sikre om jeg skal øke effekt, er at det både skjer på en fornuftig måte og på en lovlig måte. Null chip. Men effektøkninga kommer senere, evt etter at bilen tipper ti år på norsk vei.
KM.stand ikke så mye av betydning for min del, men naturen sier at det som er lite kjørt er best. Jeg følger naturen.
Vippetak eller flatt tak er hipp som happ, men noe California Exclusive utgår ettersom man da har permanent alkove oppå bilen. En "forhøyelse" på 10 - 15 cm er ok, 40 - 50 cm er ikke ok.
Langsgående campinginnredning vs to skap i midten. Peter har slik innredning det er i utgangspunktet også hipp som happ for meg om det er konfigurasjonen vi lander på. Konemor har sagt at hun har mest sansen for langsgående skap, men som jeg ser det vil jo det gi tre utfordringer :
1) Vekt ved fullpakka skap - mulig det ikke har så himla mye å si når jeg kommer drassende med øvrig feriebagasje jeg "skal" ha med på tur
2) Det legger meget definitive føringer for hvor man kan stable bagasje ved turer.
3) Det gir ett sete mindre, som jeg forstår det er slike biler i realiteten firesetere - vi er bare tre nå men det blir for lite allerede fra starten av. Kan jo tenkes vi enten blir flere sjøl, og uansett har vi ofte med øvrige familiemedlemmer på tur fra før av så fire seter er for lite.
To skap i midten. Tja, hva skal jeg si ? Det gir en minimal vektøkning ift "tom" bil når man ikke kjører på ferieturer men står sikkert bra der de står. -Erjo, har ikke du slike skap i midten, da ??
Husker jeg rett, er det lille skapet til høyre i bilen hhv vask (m/gråvannstank vel ? Hva med spillvann ??) og skjul for kjøleboks. Helt ok løsning !
Det store skapet har vel en benkplate som "ser ut som ei skapdør" vendt mot midten av bilen, dvs mot det litte skapet - når man vipper ned denne benkplata lenes det mot det lille skapet og man får "utvidet" oppvaskbenken. Kjækt !
På baksiden av høyskapet er det dør for lagringsrom, var det ikke krav om å kunne henge fra seg tøy i skapene på de forrige kravene Staten la for oss, da ? Det må være her, om kravet var som jeg tror.
I bunnen av høyskapet skal det vel også være en åpning, inn mot midten av bilen men imellom skapene - Skulle sett nærmere på Erjo sin på et av kaffekopptreffa i høst, ja
Treseter bak ift toseter (skap i midten = treseter, skap langsetter = toseter) - det må bli treseters løsning for oss. Vi har "alltid" med folk eller riffraff så da trengs all mulig plass for dette.
-Spørsmålet er hva som ligger bak baksetet - finnes det en sånn "surf board" benk som skal fungere som forlengelse av senga som setebenken jo blir når den er slått ned, er det helt topp. Om jeg har gjort meg opp rett formening så får jeg plass til to IDF-bagger langs veggen under setebenken, og evt mellom disse og dette surfbrettet kan fremdeles stå der. For alt jeg veit er slik ekstrabrett skrudd fast ?
Baksetet har to 3-punktbelter og ett 2-punkts om ikke hukommelsen svikter igjen. Det gir mulighet for to unger/tilsv på hver vegg, og en voksen i midten om man skal følge lovverket.
Konemor mente at Oda Johanne kunne sitte foran, og joda - såsnart airbag er tatt ut så kan hun jo det. Dermed har ØKH en ufortjent stor plass aleine baki der, men så skal hun jo ta førerkortet snart og da blir det "far sjøl" som sitter der mens hun kjører dag ut og dag inn
Jeg ligger der med puter under armene og ser på film eller surfer busforumet, jeg
Kommer med linker til biler jeg/vi ser på - har brukt én som mal men i ren frykt for å spolere hele saken (Murphy's law igjen) utelater jeg den.
Gi innspill, dere som har (hatt) Multivans eller Californias, for akkurat nå trengs de !
mvh,
Yngve S
i startgropa for å anskaffe min bil nummer fire - kryss fingra så får jeg beholdt nummer to også, da