Propp??

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
112inj.

Propp??

Post by 112inj. »

Hei! Mistenker at jeg har fått en propp i kjølesystemet mitt.. Bilen har gått bra lenge, men kjørte hjem fra Kjeller igår, og da jeg kom hjem var tempen høy, men det kom varme, og ingen kokelyd. Men skulle på jobb idag tidlig, sjekka vann og olje, ok, kjørte, tempen gikk opp, men det ble ikke varmt i bilen. Da jeg stoppa bobla det frekst baki der. Tok det pent hjemover (10 min kjøretur) det begynte heldigvis ikke å koke, men det ble ikke varme i bilen. Noen som kan hjælpe meg???
Motoren er en overhalt 112i (kjøpt hos oslo sylinderservice, bytta okt.´05) gått ca 25´km. :cry: :cry: :cry:
årnes
-
-

Post by årnes »

kan være termostaten som ikke åpner?det er vann sier du, men det har ikke fryst da?selv om motoren blir varm tar det lang tid i denne kulda og tine en frossen radiator.
t-3 1,6td buss 82mod

Member of: Rundlyktgeriljaen
Dan

Post by Dan »

Lurer på om radiatoren min har frosset også. Bilen blir varm, men den blåser bare kaldluft foran.

Noen tips for å tine dette på en god måte? Er vel ikke helt heldig at radiatoren er frossen.

Mvh Dan
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

må vel vente på no mildvær, eller få bilen inn
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
112inj.

Post by 112inj. »

årnes wrote:kan være termostaten som ikke åpner?det er vann sier du, men det har ikke fryst da?selv om motoren blir varm tar det lang tid i denne kulda og tine en frossen radiator.
Vannet skvulper, skal være masse frostvæske der...merkelig...var helt fin mandag på vei til Kjeller, og tempen ble bråhøy da jeg på kom hjem. Men det var varmt i bilen. Dro riktignok freskt ut på E6 ved Olavsgård da... Dagen
etter ble motoren kokheit, men det var iskaldt i bilen... Står ute 24/7 og...
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Re: Propp??

Post by vwcoach »

112inj. wrote:Hei! Mistenker at jeg har fått en propp i kjølesystemet mitt.. Bilen har gått bra lenge, men kjørte hjem fra Kjeller igår, og da jeg kom hjem var tempen høy, men det kom varme, og ingen kokelyd. Men skulle på jobb idag tidlig, sjekka vann og olje, ok, kjørte, tempen gikk opp, men det ble ikke varmt i bilen. Da jeg stoppa bobla det frekst baki der. Tok det pent hjemover (10 min kjøretur) det begynte heldigvis ikke å koke, men det ble ikke varme i bilen. Noen som kan hjælpe meg???
Motoren er en overhalt 112i (kjøpt hos oslo sylinderservice, bytta okt.´05) gått ca 25´km. :cry: :cry: :cry:
Har akkurat det samme problemet og jeg mistenker termostaten, da jeg ikke luktet eksos i kjølevæska og det ikke var kjølevæske i olja, (tenkte på topp pakningen eller toppen hadde tatt kvelden.) Varmen inne i bilen ble borte og fikk et vanvittig overtrykk i beholderene. Bilen kokte opp litt så jeg håper det ikke skjedde noe med toppen :?
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Post by 112wboxer »

symtomene kan tyde på kompresjonslekkasje inn i kjølevannet og det er ikke alltid man kjenner eksoslukt av vannet..ville tatt og etterteitet alle topplokksboltene, det kan jo og være rett og slett for lite kjøleveske og at man må da lufte systemet skikkelig..kommer symtomene tilbake er det mest sannsynlig komresjonslekkasje inn i kjølesystemet
112inj.

Post by 112inj. »

Tok en liten prøvetur igår, stått ute i en uke... Ble varmt i bilen nå, men det kom litt damp ut av luftekanalene...huff. Har ikke peil, jeg... :oops: :cry:
Post Reply