Ombygging baksete til campingseng?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
arthur
Car: t5

Ombygging baksete til campingseng?

Post by arthur »

Ny på forumet, så her er min bil:
Caravelle bus 1.9 bensin under ombygging til camper.
Har montert Reimo hevetak av den lille typen, og lagd innredning i heltre bjørk. Kjøpte bilen av Bussbygg i Molde, med km stand 59000!
Tidligere HC bil.

Så lurer jeg på å bygge om baksete til nedfellbart sete, sikkert noen her som vet om dette lar seg gjøre med det orginale setet som utgangspunkt :?:
Flat 4 ever!
ThorAlex.
-
-

Post by ThorAlex. »

syncroeier gjorde dette, se i tråden hans http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=2423
wickie
-
-

Post by wickie »

Du kan lage sete/sovebenk selv med hjelp av Reimo beschlag. Disse beschlagene fins det i to varianter.
En slik at liggeflaten blir jevnt med motorkassa, den andere er hevet 12cm over motorkassa, da må du også lage denne kassen over motorkassa.

Er litt utsikker på det med godkjenningen av dette sete. Bilen må nok i hvertfall da bli reg. som campingbil (ikke så strenge krav som personbil). Det kan være at det fra et bestemt årstall ikke går an lengere pga. at det kom krav til godkjente seter. Hvis det er sånn, så er det fra første reg. rundt 90/91.

Sender deg byggebeskrivelsen.
91 Typ2 T3 Caravelle Syncro DJ
66 Typ1 1300
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Jeg hengslet bare kombisetet som nevnt, ingen komentarer på biltilsynet(gjort om fra kombi til personbil).. dette blir jo litt tungvindt kontra løsningene som er laget for dette, du må ha med et par puter for å få jevnt liggeunderlag, men det funker jo fint.. og baggasjeplass er det jo nok av! :)
Espen
-
-
Phone: 95216652

Post by Espen »

Selger ikke JustCampers noe greier til "Rock'nRollbeds" eller hva de heter... Vet ikke om det er samme opplegget...
Espen

arthur
Car: t5

Post by arthur »

Tusen takk for gode svar! Mitt sete står langt bak da dette er en buss med org. tre seterader. Skal sjekke med just campers og reimo...
dersom ikke noen her på foruet har egnede beslag liggende :?:
Flat 4 ever!
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

arthur wrote:Tusen takk for gode svar! Mitt sete står langt bak da dette er en buss med org. tre seterader. Skal sjekke med just campers og reimo...
dersom ikke noen her på foruet har egnede beslag liggende :?:
Jeg har noen helt nye, komplette reimobeslag liggende ti slik seng. Kjøpt nye i sommer men ikke benyttet da jeg fikk tak i innredning brukt.

Du kan få med tegninger også, kan sendes. Det er fullt mulig å benytte eksisternde kombiseter (hvis det er de du skal bruke, men kan sikkert også benytte vanlige bakseter). Kombisetene (platene der stoffet og madrass er festet) må skjæres av noe på lengden ellers blir det for trangt. Jeg valgte å ta alt sammen av å stifte det på igjen med en kraftig stiftemaskin (kjøpes i byggvarefirmaer). Det må også bygges ei kasse som skal stå inne i bilen.

Jeg har gjort denne operasjonen flere ganger og er ikke så veldig vanskelig.

Men det er en ting som er viktig: Bruk kryssfinér av tykk sort, minimum 22 mm tykk, ellers blir hele greia "myk".

Er du interessert i beslag med tegninger, tar du bare kontakt med e-post. Prisen er 1100 + frakt til deg (pris England 59,50 pund + frakt til Norge + fortolling = ca. NOK 1000 + frakt til deg fra meg).

(Se link: http://shop.justkampers.com/product_inf ... s_id/10062).

Justkampers sender ikke med tegninger, men det får du av meg!

Lykke til!
sindrehauglum
-
-

Post by sindrehauglum »

Jeg har kombiseter liggende som jeg kanskje kan bruke likevel etter å ha lest denne tråden. Er det noen som har bilder av ombygde kombiseter? Jeg lurer på hvordan resultatet etter en slik ombygging blir.
sindrehauglum[a]gmail.com
Syncronaut som skrur mye (ufrivillig)
- ønsker å kjøpe girkasse og diff m/sperr T3
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Det ser ut som et kombisete uten bøyle og plexiglass når ryggen er oppe, og det felles ned til vannrett bakover..veldig hendig til transport av store ting! kanskje jeg får rotet meg til å ta bilder imorra.. :) detaljbilder av hengsler og låser ligger på side 2 i tråden nevnt lenger opp..
Post Reply