T3 2,1 aut som streiker av og til
-
kakeemann
- Car: vw t4
T3 2,1 aut som streiker av og til
var ute og kjørte her ein dag så plutselig så dø bilen av og livna til like brått, mens eg kjørte. noen dager seinere døde den igjen men nå måtte eg trille til siden og stoppe, prøvde og starte igjen men kun stareren går etter et par forsøk venter eg litt ca10-15 min så starter bilen
dette skjer kun når det er varmt i været og bilen er kjørt litt.
Noen som har snøring på hva dette kan være for problem??
lurte litt på bensin pumpa !
dette skjer kun når det er varmt i været og bilen er kjørt litt.
Noen som har snøring på hva dette kan være for problem??
lurte litt på bensin pumpa !
-73 VW 412 ls
-95 VW Caravelle
-95 VW Caravelle
Jeg har hatt samme problemer i et par år, byttet bensinpumpe,overhalt Digifanten, ble anbefalt å bytte fordeler m/hallgiver og flere andre dyre ting.
I fjor kom syndern ut av boxern; dine bråstopp skyldes begynnende kjølevannslekksje på toppene inn i sylinderen! Motoren vil ikke gå på kjølevæske, men med èn gang det lille som har lekket inn er borte går den som en klokke igjen, du vet bare aldri hvor lenge!
Ingen verksteder eller såkalte fagfolk har greid å stille riktig diagnose,nå må jeg få overhalt toppene.
I fjor kom syndern ut av boxern; dine bråstopp skyldes begynnende kjølevannslekksje på toppene inn i sylinderen! Motoren vil ikke gå på kjølevæske, men med èn gang det lille som har lekket inn er borte går den som en klokke igjen, du vet bare aldri hvor lenge!
Ingen verksteder eller såkalte fagfolk har greid å stille riktig diagnose,nå må jeg få overhalt toppene.
-
kakeemann
er det ein stor jobb og sjekke dette med kjølevannet?? eller er det ut me motoren og full overhaling?contEinar wrote:Jeg har hatt samme problemer i et par år, byttet bensinpumpe,overhalt Digifanten, ble anbefalt å bytte fordeler m/hallgiver og flere andre dyre ting.
-73 VW 412 ls
-95 VW Caravelle
-95 VW Caravelle
Sjekk dette med hallgiveren først, min som hadde samme problem for 2 år siden ble helt fin siden jeg byttet ut 'Hall control unit' (dingsen på en aluplate som er skrudd til motorrommets venstre vegg).
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
jada, men les ordentlig hva andy skriver først..roars wrote:Hallgiveren sitter i fordeleren...Andrew wrote:Sjekk dette med hallgiveren først, min som hadde samme problem for 2 år siden ble helt fin siden jeg byttet ut 'Hall control unit' (dingsen på en aluplate som er skrudd til motorrommets venstre vegg).
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
-
kakeemann
er det ein sånn http://catalog.meca.no/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
-73 VW 412 ls
-95 VW Caravelle
-95 VW Caravelle
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
stemmer nok det..kakeemann wrote:er det ein sånn http://catalog.meca.no/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Alle disse dingsene fungerer best når jordinga er på plass, sjekk de to jordingspunktene på motorens venstre side. Har hatt lignende problemer før og det var ikke annet enn korroderte jordinger.
Andrew Wilder 90198654