montering av xenonlys

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
DrLaban

Post by DrLaban »

Virker som om du har kjøpt ett vanlig H4 xenonkit, og ikke ett bi-xenonkit (som du skal ha)

Jeg monterte bi-xenon på min T4 i helgen og mitt har 4 ballaster, to til hver pære.
Hver H4-pære inneholder to seperate xenon-pærer.
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Fått riktig nå,selv om det ikke ble xenon på fullt lys...
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Men hva skjer når du skrur på fullt lys da? Er det en tråd til inne i xenon pæra som tenner. Eller skjer det ingen ting?
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

Dibben wrote:Betalte 2000 pæng for det.
til den prisen har du IKKE bi xenon..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

DrLaban wrote:Virker som om du har kjøpt ett vanlig H4 xenonkit, og ikke ett bi-xenonkit (som du skal ha)

Jeg monterte bi-xenon på min T4 i helgen og mitt har 4 ballaster, to til hver pære.
Du har IKKE to ballastrer, men en ballast og en veksleboks til hver pære. bixenon bruker en pære med ett skjold som vrir seg for å veksle mellom fjærn og nærlys..du kan si det sånn at skulle pæra di gå har du hverken fjern eller nærlys på den siden det er defekt på...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Jeg betalte 1500 for mitt h4 bixenonkit (dette settet blir også kalt flexi-xenon). Settet er både e-godkjent og tüv godkjent. Pæra inni sokkelen trekkes inn magnetisk når man setter på fjernlys. Dette fungerer bra og anbefales for de som plages med dårlig nærlys... (men så var det jo med lovligheten av det også :roll: )
DrLaban

Post by DrLaban »

rapidspeed wrote:
DrLaban wrote:Virker som om du har kjøpt ett vanlig H4 xenonkit, og ikke ett bi-xenonkit (som du skal ha)

Du har IKKE to ballastrer, men en ballast og en veksleboks til hver pære. bixenon bruker en pære med ett skjold som vrir seg for å veksle mellom fjærn og nærlys..du kan si det sånn at skulle pæra di gå har du hverken fjern eller nærlys på den siden det er defekt på...
Jeg HAR Bi-xenon med to xenon-pærer i hver H4. Jeg HAR 2 ballaster tilbkoblet hver pære. Dette er ett skikkelig kit og ikke ett jallakit med skjold som flytter seg..! :wink:

Og hvordan vet jeg det? Jo.. fordi jeg måtte demontere hele fronten for å få plassert 7 stk ballaster til Bi-xenon + 3 stk. ekstraslys med H3 xenon.
DrLaban

Post by DrLaban »

vw&saab wrote:Jeg betalte 1500 for mitt h4 bixenonkit (dette settet blir også kalt flexi-xenon). Settet er både e-godkjent og tüv godkjent. Pæra inni sokkelen trekkes inn magnetisk når man setter på fjernlys. Dette fungerer bra og anbefales for de som plages med dårlig nærlys... (men så var det jo med lovligheten av det også :roll: )
Jeg ga 1600 for mitt bi-xenon som er the real deal.
To xenon-pærer i hver H4.

Image
Mike Sierra
-
-
Car: t5

Post by Mike Sierra »

DrLaban wrote:
vw&saab wrote:Jeg betalte 1500 for mitt h4 bixenonkit (dette settet blir også kalt flexi-xenon). Settet er både e-godkjent og tüv godkjent. Pæra inni sokkelen trekkes inn magnetisk når man setter på fjernlys. Dette fungerer bra og anbefales for de som plages med dårlig nærlys... (men så var det jo med lovligheten av det også :roll: )

Image
Hvor handlet du?
MS

Skrotnisse ;-)
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

DrLaban wrote:

http://vagner.jeje.je/bilder/albums/alb ... ixenon.jpg
Dette virket interessant. Forskjellen blir vel stor på fjernlys, nærlys kan jeg ikke tro vil være noe forskjellig. Hvor fikk du tak i settet? Fjernlyset lyser vel ikke samtidig med nærlys? Et bilde av hvordan lysbildet blir mot en vegg ville vært fint.[/url]
Post Reply