hendrix89 wrote:Hei
I år går jeg i tredjeklasse og er altså russ til våren. Ønsket om å ha en buss er naturlig vis der, men jeg og resten av de som har planlagt det sammen har ikke lyst til å føye oss inn i rekken av techno-spillende russ. Vi vil kjøre full woodstock-stil med en skikkelig hippiebuss.
Det er derfor jeg har kommet hit. Vi har i vår leting funnet ut at det ikke var så lett som vi først hadde tenkt. En Type 2, T1, som i våre øyne er den klart kuleste hippiebussen, men den er vist ikke så lett å få tak i, og for oss virker det som om det skal bli serdeles vanskelig å få noen av de som finnes til å kjøre helt til Stavanger (fra Oslo). For sikkerhetsskyld, det er en buss av denne typen vi er ute etter:
Det er en Type 2, T1 ikke sant?
Så da har jeg noen spørsmål:
Tror dere det er mulig å kjøpe seg en slik?
Hvor mye vil en slik i så fall koste oss (sånn ca.)?
Hvor mye vil det koste å reparere en vi får kjøpt så den kan komme seg helt til Stavanger?
(Hvor mange seter har en slik buss? (10?)
På forhånd takk.
Den på bilde der er en Type 2, T1 ja. Men please ikke bruk pengene deres på dette. (med mindre dere skal ha en bil i standard utseende...og ikke en i pimp-my-ride stil) Russebiler er jo ikke kjent for å bli snillt behandlet...
Disse er mulig å få kjøpt ja, men det koster en god del. Hvor mye det vil koste å ha og reparere er umulig å svare på. Dere vil garantert komme mye mye mye dyrere ut av dette enn hvis dere f.eks kjøper en T3 (1980-1992). Alle helst ville jeg ønske at russen rundt i landet heller brukte Toyota HiAce/etc
Carl Otto