Varmeskjold
Varmeskjold
I forbindelse med at jeg må bytte eksosrøret fra turboen til potten, så jeg at varmeskjoldet rett foran turboen er løst og har bøyd seg. Nå lurer jeg på hvor det skal festes. Har prøvd å finne bilder av hvordan det sitter, men har ikke funnet noe. Har noen en link el. kan forklare?
Asbjørn Sundal
Uten VW for tiden (kjører Skoda)
Re: Varmeskjold
Fjern det!!! og alt som er rundt turboen.perk wrote:I forbindelse med at jeg må bytte eksosrøret fra turboen til potten, så jeg at varmeskjoldet rett foran turboen er løst og har bøyd seg. Nå lurer jeg på hvor det skal festes. Har prøvd å finne bilder av hvordan det sitter, men har ikke funnet noe. Har noen en link el. kan forklare?
Her blir det innestengt varme, få det ut og vekk
Roar Sørnmo
Det er bare i veien..
Fjern hele dritten under motoren.. Hvis du ikke har syncro da:)
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Dette skjoldet er jo en lyddemper og.Støyen utvendig blir redusert med dette på.Kast det så langt du kan og ikke tenk no mer på det.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Re: Det er bare i veien..
Jeg har syncro. Forandrer det ting?WhiteSpot wrote:Fjern hele dritten under motoren.. Hvis du ikke har syncro da:)
Asbjørn Sundal
Og hvor på bilen er den? (er ikke helt vant med diesel enda). Den som er løs er rett over/foran turboenKarmann wrote:Jeg antar det ikke er varmeskjoldet på selve eksosmanifolden du mener? Det bør du IKKE ta bort da det skjermer innsugsmanifolden for endel av eksosvarmen.
Asbjørn Sundal
Sitter vel med 3 skruer OPPÅ eksosmanifolden.perk wrote:Og hvor på bilen er den? (er ikke helt vant med diesel enda). Den som er løs er rett over/foran turboenKarmann wrote:Jeg antar det ikke er varmeskjoldet på selve eksosmanifolden du mener? Det bør du IKKE ta bort da det skjermer innsugsmanifolden for endel av eksosvarmen.
Et slags blekk som dekker alle fire utblås...
Roar Sørnmo
Hvis du kikker på den linken her så ser du flere bilder av eksosmanifolden med det varmeskjoldet jeg mener:perk wrote:Og hvor på bilen er den? (er ikke helt vant med diesel enda). Den som er løs er rett over/foran turboenKarmann wrote:Jeg antar det ikke er varmeskjoldet på selve eksosmanifolden du mener? Det bør du IKKE ta bort da det skjermer innsugsmanifolden for endel av eksosvarmen.
http://wiki.80-90.co.uk/index.php/Turbo_-_Manifolds