Prosjekt og prosjekt... -Det er da bilen min

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Sykkelstativ & reg.nummer ?

Post by Rudeboy »

Det slo meg idag morges da jeg var ute med bikkja :

Er det ikke krav om at reg.nummer skal være synlige og lesbare på motorkjøretøy ?

Da må jeg vel handle meg ei sånn plate og no bokstaver & tall for å få snekra sammen et lesbart skilt som kan henge på utsia av sykla.

Jeg vet det selges bl.a hos BilXtra og sikkert Biltema, da med lamper á lá samme baklamper man får på hengere - hey, da slipper jeg bytte baklykteglasset som murveggen ødela !!! -NOT! :D

Under BilXtras sider, i katalogen under "Ferie og Fritid", selvsagt på den pdf'ens siste side - fant jeg en skiltholder til kr. 370,- med lamper og ledning til hengeruttaket til strømmen. Ser jævla stygg ut, men det er vel slik de er utseende alle sammen, tro ?

Fant også at BilXtra selger asfaltplater for demping av lyden i bilene - dét er en interessant detalj å merke seg for en som skal dempe brakka si 8)

Så får jeg bare kontrollveie bilen før og etter montering av platene, så jeg vet endringen på bilens egenvekt - blir det for mye skal det vel inn på et fra før av mangelfullt vognkort.

Ser også de har instrumenthus, eller holdere om man vil, for instrument á lá oljetrykkmåler, oljetemp og voltmeter (ampéremeter?) ect. for montasje på A-stolpen.
Så et bilde på caravelle.dk med slik montasje hvor plasten hadde fått samme farge som A-stolpens plast i kupéen - riktig så pent !
Nå skal vel ikke jeg jalle opp tyskerbrakka mi for mye, men det kunne være noe å tenke på :wink:

Well, det var dagens ord - nå til noe annet !

mvh,
Yngve S
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

du Yngve, du Yngve......Har du tenkt på "turbotrykksmåler" osv i A-stolpe??? Også vil du ikke ha "styling"-lys bak og forran? What.....,men du burde kanskje få deg en turbo før du monterer A-stolpe instrumenter eller hva?? :lol: :wink:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Re: Plass"mangel"

Post by Stein »

[quote="Rudeboy"]

Mot midten av august skal vi rulle nordover og "ta av til venstre ved Steinkjer" så man får sett hele Kystriksveien opp til Bodø (Boddeee) før man dytter tyskerbrakka inn på ferge til Lofoten og ruller fort igjennom det området før man kommer til Vesterålen.
quote]

Ta kontakt så skal jeg stå i krysset noen km nord for Steinkjer... :D Eventuelt får du komme innom Base Værnes og hilse på, davel....

Stein
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Nja, det var det da ;-D

Ser ikke for meg å døtte neri no turbo på tyskerbrakka, men å vite oljetrykket som sådann med full bil i 9 km's helling på 8' er vel en idé - som jeg ser det :wink:

Har ikke behov for slike, men vet at dekslet passer på tyskerbrakka siden danskerne har utført den slags jobb.

mvh,
Yngve S
lattermilt i finværet, desverre på jobb :cry:
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Veit du om de passer rett på, eller er det mye modifisering som skal til.

Jeg har voltmeter på a-stolen, skal ha amp-meter også...
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

de meste går vel. Men Rune, nå har jo ikke jeg så mye peiling :wink: , men slike instrument-"holdere" for A-stolpe er kanskje i en type plast som kan "foldes" rundt stolpen????
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Etter det jeg husker av de bilda jeg fant på caravelle.dk så er det tilnærma clip-on.

Altså ikke særlig fuzz med å få montert selve holderne til displayene.

mvh,
Yngve S
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

hmm, jeg kjøpte en sånn holder på eiker for en stund siden. Den passa ikke overhodet på stolpen. Måtte sage meg ihjel med dremelen, og det blei IKKE fint.

Får stikke opp på bil xtra imooraa å sjekke.

:wink:
Rudeboy
-
-

Hm tilpassingsmuligheter

Post by Rudeboy »

Hmmmmm..... :?

Kan det være at de har sånne som slett ikke passer ? Skjønt de er like i fasongen som de jeg så på dette andre forumet - gi tilbakemelding asap, når du har sjekka - så slipper jeg å føle jeg har skyld i fall noen må kappe hele dagen for å få ting på plass :wink:

mvh,
Yngve S
noe tvilende, sånn helt plutselig
Rudeboy
-
-

Møllerpriser for deler :

Post by Rudeboy »

Fikk svar fra mine venner oppå Kalbakken, og her er prislista jeg da har å tygge på fordi denna murveggen absolutt skulle angripe venstre "rumpeball" på Caravellen :

Originalt VW baklyktglass, venstre side - kr. 794,- :shock:
Original bakfangerhjørne, uten tåkelykt - kr. 493,- (må bestilles) :?
Original LK3A "fargestift" for småskader i lakk - kr. 58,- (må bestilles) :)

Bortsett fra at malinga må bestilles og at lykteglasset kosta nesten det dobbelte av hva jeg i min uvitenhet forventet, så er dette ikke så himla galt.

-Skal dóg leite litt hos diverse høggere etter tilsv. deler og se prisene der.

Lakken må ha seg en dose shining, og det som er av steinsprang-treff er for det meste overflaterust i - altså en jobb for Owatrol og denne LK3A-malinga samt noe klarlakk oppå :wink:

Driver og leiter arbe for tiden, så bilen får av den grunn komme i andre rekke (eller enda lengre bakover i køen) til sånt er årna - trenger dere folk her i Osloområdet, si ifra og jeg sender CV 8)

(Jaggu bra jeg er beskjeden ! )

-Som andre har nevnt i andre tråder, er det så definitivt pollensesong - på gammelbilen hadde jeg en nylonstrømpe/strømpebukse fra det som etterhvert ble min Fru, tredd over luftinntaket til friskluftanlegget for å ta imot skitt og annet i lufta.

-Spørsmålet blir da om jeg kan finne tak i tilsvarende luftinntak på Caravellen og tre over en ny strømpe(-bukse), så lenge jeg sikrer at den ikke blir dratt med luftstrømmen inn i luftanlegget, da !

Noen som veit, jeg nyser under kjøring, ikke helt safe bestandig :?

mvh,
Yngve S
solrikioo
-
-

Re: Hm tilpassingsmuligheter

Post by solrikioo »

Rudeboy wrote:Hmmmmm..... :?

Kan det være at de har sånne som slett ikke passer ? Skjønt de er like i fasongen som de jeg så på dette andre forumet - gi tilbakemelding asap, når du har sjekka - så slipper jeg å føle jeg har skyld i fall noen må kappe hele dagen for å få ting på plass :wink:

mvh,
Yngve S
noe tvilende, sånn helt plutselig
De passer ikke. Må justeres.. Og det er et hel...
Syncronaut
-
-

Re: Møllerpriser for deler :

Post by Syncronaut »

Rudeboy wrote:...-Som andre har nevnt i andre tråder, er det så definitivt pollensesong - på gammelbilen hadde jeg en nylonstrømpe/strømpebukse fra det som etterhvert ble min Fru, tredd over luftinntaket til friskluftanlegget for å ta imot skitt og annet i lufta.

-Spørsmålet blir da om jeg kan finne tak i tilsvarende luftinntak på Caravellen og tre over en ny strømpe(-bukse), så lenge jeg sikrer at den ikke blir dratt med luftstrømmen inn i luftanlegget, da !
Fra og med -97 (?) kunne man få pollenfilter, kanskje det går å ettermontere filterboks og innmat også på eldre biler? Noen som vet?
Gorm
StaaleB
-
-

Re: Møllerpriser for deler :

Post by StaaleB »

Rudeboy wrote: Originalt VW baklyktglass, venstre side - kr. 794,- :shock:
Original bakfangerhjørne, uten tåkelykt - kr. 493,- (må bestilles) :?
Original LK3A "fargestift" for småskader i lakk - kr. 58,- (må bestilles) :)

Bortsett fra at malinga må bestilles og at lykteglasset kosta nesten det dobbelte av hva jeg i min uvitenhet forventet, så er dette ikke så himla galt.

-Skal dóg leite litt hos diverse høggere etter tilsv. deler og se prisene der.

Lakken må ha seg en dose shining, og det som er av steinsprang-treff er for det meste overflaterust i - altså en jobb for Owatrol og denne LK3A-malinga samt noe klarlakk oppå :wink:
Vanlige baklykter er det vel noen som har liggende. Prøv under deler kjøpes. Har dere ikke stylet opp med sorte, hvite, røde eller kromma baklys alle sammen her, unntatt noen få av oss, da? :lol:

Jeg ville ikke brukt Owatrol under lakkstiften. En sånn stift er det vel billakk i, og Owatrolen har det med å koke under billakk. Bruk heller Brunox hvis det er rustent, eller vanlig grunning hvis det er bart metall.
Rudeboy
-
-

Lakk & pollenfilter

Post by Rudeboy »

Tja, da blir det ikke owa under lakken, i alle fall :P

Fikk svar fra min POC på Møller - et sett for ettermontering av pollenfilter, nr. 150 110, koster kr. 527,- og dét er fanmeg god pris å slippe å nyse under kjøring for !

Da satt jeg det kit'et å¨1.pl på Ønskelista 8)

mvh,
Yngve S
off to work
Rudeboy
-
-

Hard days work

Post by Rudeboy »

Da var vel det meste jeg trenger ifm forberedelser til lyddempinga av tyskerbrakka lasta ned fra web.

-Fant dóg ikke planskisser eller annet fra verkstedhåndbøkene om sidedørene - bakluka og et hav av forskjellige skyvedører men ikke fører- og passasjerdøra.

-Har noen en pdf å avse med de data som er, slipper jeg kanskje kjøpe flere plast-deler til bilen i år (ref. Tygging, murvegg og uforutsette utgifter :roll: ) ? Trenger i samma slengen oversiktlig data på hekken, siden jeg skal ha av bakfanger m.v i den enden av bilen.

Sneik meg til å ta med et par kretsskjema for oppkobling av seks høytalere, hele to mer enn jeg i dag har - ren luksus !

Printa det ut istedet for å smekke det inn i pc'n, den er litt kranglete for tiden så ejg har begynnt å mistro den - knekker vel sammen snart 8)

Alt er i A4 str og går rett i en ringperm jeg skal ha lett tilgjengelig når jeg tar fatt på lyddempinga i sommer.

Ok, da logger jeg av for helga - frag out ! 8)

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Ytterligere støydemping

Post by Rudeboy »

I en annen prosjekttråd kom det fram spm om tekstilmatter til å ha på dørken - tolka det dithen at disse mattene er ren erstatning for gummimattene jeg har liggende under beina når jeg kjører.

Det er vel det mest basale en kan komme ned til, hva støydemping angår - å legge matter med den blå VW-logoen under beina :roll:

Vel verdt å tenke på ! Skal fiske priser, og se hva det blir til (blikke før til jul).

mvh,
Yngve S
cranz
-
-

Re: Prosjekt og prosjekt... -Det er da bilen min

Post by cranz »

roars wrote:Høres ut som en T4 ???
Ikke mye vanskelig å få ut dynamoen på en T3...

Hvorfor bytte dynamo når man kan bytte til T3? :P :wink:
Pål Johansen
Rudeboy
-
-

Crap

Post by Rudeboy »

C. R. A. P.

Crap. Som nevnt ble jeg angrepet av en stygg murvegg for en tid tilbake, og bakfangerhjørnet og baklykteglasset tok imot mesteparten av angrepet - i tillegg fikk hjørnet på bakluka ei skramme i lakken.

Vel, jeg så for meg å kunne kjøre med fangerhjørnet hengende på siden det kun ble sprekk i det :)

-Ya think ? Nix. På vei opp til Grefsenkollen igår for å ete en matbeta med farsan som er på besøk i Tig(g)erstaden ramla hjørnet m/tåkebaklykt av.
Jeg hørte lyden av disse da de ramla av men så ikke noe i speilet den tiden jeg turte se i speilet - møtende trafikk, joggere og syklister m/hund gjorde sitt til at jeg ikke fikk mange sekundene med nesa i speilet :roll:

Så på vei ned ifra et bryllupsbefengt Grefsenkollen (ble ikke noe mat på oss) ser jeg at fangerhjørnet og tåkebaklykta ligger der og skriker etter å bli plukka opp igjen.

Stanser og henter inn bildelene som til min forundring ikke har blitt truffet av øvrig trafikk det kvarteret jeg & bildelene var adskilt (!) :)

Det jeg nå ser for meg å gjøre, er å ikke sette på fangerhjørnet igjen siden ett feste har knekt ("knukket" :D ) og tåkelyspæra sprakk i fallet 8)

Det betyr da at jeg får leite opp et fangerhjørne som jeg kan erstatte det gamle med siden to av totalt tre fester er skadd etter siste kjøreturers hendelser - blir dyrt å kjøre bil framover, om ting skal bulkes eller ramle av under kjøring :D

Fordelen er at jeg har fri sikt der fangerhjørnet satt, og kan pusle med lakk e.l. når jeg er tilbake i byen - reiser vekk for en periode, uten bil og uten web.

Kort sitrap, ingen bilder. -Skal skru Vespa idag, bytte dekk på kona sin 1972-mod Vespa 90R 8)

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Snart sommer !

Post by Rudeboy »

Da har jeg hatt første økt i bilen, sånn mest for å skaffe meg en noenlunde oppdatering på hva som må gjøres.

Noe av de "faste postene" lar jeg ligge til finvær og varme tar til, mens noe av det jeg gjorde idag var dokumentasjon på det svenskene kaller "elendet" - det er en gammal bil og den begynner se ut deretter :wink:

Enkle håndgrep for trivsel som jeg lærte av min bestefar, er å ikle bilen med strømpebukser (!) - ikke sånn synlig, men akkurat her :
ImageDet er luftinntaket for "innelufta" til kupé og frontrute, altså ikke selve luftinntaket til bilens drev/motor (håper jeg, da!)

Ved å strekke en større del av ei ødelagt strømpebukse Fruen får donére, og sette et godt strikk rundt trakta på luftinntaket som bildet viser - slik at ikke strømpebuksa dras inn i noe vesentlig i ventilasjonen - så skal nylone-nettet ta imot det meste av skitt, pollen og annet rask som pleier finne veien inn i kupéen :wink:

Dette jungeltrikset er prøvd og funnet i orden på andre biler, så gjenstår det å se om det funker her. -Et fattig manns pollenfilter, siden det finnes ombyggingssett for nettopp pollenfilter å få hos Møller.

Videre myste jeg fram og tilbake innunder huven, og jeg fant denne som bare stopper i ingenting :
ImageAltså den rørenden som er i senter av bildet.
Aner ikke hvor den kommer fra eller hva den skal være godt for, så om noen veit er det bare å si det :D

Egen patent på reléer som ikke vil sitte fast, well - forrige eier hadde også tapet disse tre luringene sammen siden midterste relé ikke vil sitte for egen hjelp må det tape til :
Image

Dekselet over batterirommet er gammalt og slitt - ingen skruer holder det, noe jeg ser for meg å endre på når den tid kommer.
Image

Under dekselet ligger - hold dere fast! -Batterirommet, ja :wink: Mye skitt og en del irr på begge poler, skal la stålbørsten børste vekk det som lar seg gjøre uten noen større inngrep - "når den tid kommer" :D
Image

Irr på batteripolene gir i aller beste fall, kun spenningsfall ift en ren og uskadd pol. Syns at ampéremeteret på DEFA-displayet i kupéen har hatt en tendens til å vise noe lavere batterispenning under gløding og svaret er jo enkelt nok - kontrollér batteriet 8) Image
Image

Selvsagt er det også "noe" i bånn av batterirommet - det er kronglete å komme til og får nesten alltid stå urørt :
Image
-Skal bli rent festlig å ta ut tjafset som er i veien her, for å komme til med stålbørste eller drill med "negerfitte" (madammens vel(?)valgte ord på verktøyet, takk!) før en dose owatrol og slikt oppå får holde.

Noe skader ut over irr på batteriet kan jeg vel ikke si jeg vet av - rent bortsett fra denne som må byttes. Her går jeg rakt på Møller og spør hva de skal ha for en ny en, gidder ikke pelle deler fra kondemnerte biler for alt jeg må ha :wink: Image

På min ferd på tvers av motorrommet fant jeg to hull som det må ha vært skruer i - de er lett befengte med rust, men har ingen åpenbar funksjon : Image Tips mottas med takk 8)

Under setene er det som kjent levert "tjafsrom" fra VW, og her ser jeg for meg å lage en slags skuff for at ikke tingene skal slenge rundt.
Bilde I viser også kontakten som er lagt opp for tilkobling av f.eks kjløeboks/-skap :
Image
Bilde II fra venstresia av bilen : Image

-Noen velger å la skuffen kunne åpnes forfra, men sunn fornuft tilsier da at skuffa kommer i 300 km/t ved kollisjon, og for å si det rakt ut :

-Da har du nok trøbbel som det er, du behøver ikke noe som klipper beina av deg ved ankelen :? Så jeg skal få opp noe som holder til og med sammenstøt, og da ha åpning i bakkant - eventuellt ei fancy-schmancy luke i sideåpningene på seteunderstellet.
Det kommer en dag når jeg tar fatt på detta også 8)

Som tidligere nevnt ble jeg angrepet av en murvegg i vår. Det er ikke første gangen noe velger å hoppe på tyskerbrakka mi, lyktestolper og skiltpåler har gjort det samme og som takk for det skal jeg montere ryggesensor sånn på sikt - "en vakker dag" er det på plass.
ImageIronisk nok forsvant kapitalen jeg hadde for ryggesensor, da murveggen tok bakfangerhjørnet og lykteglasset :D
Image
Ved venstre hjørne av dørkarmen til bakluka er det overflaterust - omtrent der ledninga til tåkebaklyset går inn. Får nok ta børsten der også, den dagen det blir fint nok vær i sommer :D

Men det er dagens sitrap. Hadde tid til å tenke litt på hva jeg skal til med, denne uka - var så snarest i grønt og reiste for flere titalls tusen skattekroner (takk, alle sammen!) for å se etter jobb innenlands og/eller utenlands 8)

Nå er det opp på Ekeberg med bikkja !

God helg, det som er igjen av den 8)

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Replikk !

Post by Rudeboy »

Oppdaga nå, som jeg har vært ute en tur, at å klikke på imageshacked images gjør at det kan være pissvær ute, og jeg allikavæl kan få sjekka ting uten å bli blaut :

Funksjonen i tråden er som så - man ser foto fra imageshack i innlegget. Klikker en på det lastes det ned fra Imageshack og man får det i større utgave - men så kan en klikke på det nedlastede foto og få bildet i original størrelse :D

Sweet - om jeg bare tar med ett enkelt objekt med kjent størrelse på kan det være fullskala krig utendørs og jeg kan i ro og mak planlegge ting fra skrivebordet 8)

Steike, som denne tråden skeier ut - min feil, helt og holdent min feil :D

mvh,
Yngve S
Bilen står nå inneklemt av Oslo Taxi bil nr. 25 så jeg kommer ikke inn om jeg ikke bruker bakluka - derfor sjekka jeg fotoene på pc'n :wink:
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

:lol: Ikke annet å si om deg Yngve.... Husk dette er din tråd. Du bestemmer innholdet. Så lenge det er saklig til en viss grad. :wink:

Bak on track: Det ruglete røret har jeg også lurt på hva er til.
Raphael Dings

Post by Raphael Dings »

Videre myste jeg fram og tilbake innunder huven, og jeg fant denne som bare stopper i ingenting :
Altså den rørenden som er i senter av bildet.
Aner ikke hvor den kommer fra eller hva den skal være godt for, så om noen veit er det bare å si det
Kan det være en liten luftslange som skal lede varm luft fra motorrommet inn gjennom luftfilteret på dager hvor det er litt småkaldt utenfor? Jeg mener å ha sett en gang under panseret og registrert at det var en slik slange som kommer inn på en termostatstyrt kobling inn mot lufttilteret. Det hadde vel ikke vært helt ulogisk, det vel?

Uansett lever jeg i troen på at det er en logisk forklaring for oss som ikke store turbinaktige greier som trenger ladeluftkjøler til å få inntaksluften så kald som mulig før den hardpakkes av turboen.

Ha en fortreffelig aften, med eller uten en løs stuss som ligger og lurer i rommet... :lol:

Mvh Rolf J.
Jeg heter Rolf
Rudeboy
-
-

Lyd / ulyd

Post by Rudeboy »

Hepp !

1) Ralph - kan godt hende du har et poeng med den mystiske slangen som går/kommer ingensteder (fra) !

-Får jo ikke lagt meg under å sjekka siden det bunndekselet nå engang er fastskrudd under motorrommet. -Dóg er det ikke sikkert den sitter så himla lenge der, gutta som bytta dynamoen for meg mente det var en skrue som måtte klippes vekk og de erstatta den - syns jeg har god glippe mellom dekselet og karrosseriet på høyresia av bilen, så jeg må myse litt der når finværet kommer tilbake :wink:

2) Har fått en irriterende knirkelyd - jern mot jern. Når jeg ruller ivei alene har jeg det fra shotgun-setet (husker dere westernfilmene, han som sitter ved siden av kusken holder hagla!) og jeg vet hvor den lyden kommer fra :

-Skinnene eller seteunderstellet har en skrue eller to som må settes fast. Da vil knirkinga slutte.

-Men (for det er alltid et "men" ?) nå har jeg lyden fra min bakre venstre side (antar søværnet kaller det "Klokka 8") og om det nå er setets lavere deler, også en skrue eller to som må skrus fast.

Problemet ligger i at mens jeg kjørte virket det som om lyden kom fra øre-høyde, og ingen seter i tyskerbrakka mi er festa i normal ørehøyde under kjøring... :shock:

Skal "følge med" denne nye lyden og se om jeg finner ut av det.

-Ut over det, har jeg nå tegninger fra undersia av bilen - bakre varmeapparat funker ikke (enda) men siden jeg har skjemaer over delene og (de-)monteringsanvisninger skal det være en smal sak å få åpna varmeapparatet og titta neddi for å se etter feil.

Ulempa er at det konsekvent står "raise the car" før alle beskrivelser som angår varmeapparatene :

Jeg så for meg å sette bilen oppå en fortauskant med litt høyde og bare legge meg under - prinsippet er vel at bilen ikke skal kunne falle ned på den som skrur ? Den gjør jo ikke det med beina på hhv veibane og fortauskant 8) Jeg vet av flere slike fortauskanter inne på Ullevål Sykehus, jobba der før og godsnakker jeg med vekterne så kan de tipse parkeringsfirmaet om at den "feilparkerte" bilen som står akkurat "der" er det jaggu en fyr som ligger under og jobber - ingen umiddelbare behov for å ilegge noen bøter.
Setter jeg varselstrekanten bakom, så skal det meste være ok selv om jeg da står oppå deler av fortauet :)

I samma slengen som jeg legger meg under bilen for å ta varmeapparatet, skal jeg også ha owatrolen lett tilgjengelig for det kan være områder med resultater av Østlandsvinteren - salt og påfølgende rustangrep :evil:

Om én måned bor vi litt uttafor byen med asfaltert egen parkeringsplass til bilen og da er det stygge muligheter for at første soldag = jobbing i/under/på bilen :D

Well, off to work !

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Tekniske data & information needed

Post by Rudeboy »

Raphael kom med denna linken for en tid tilbake, den er fanmeg gull verdt :

http://home.no.net/vwt4tdi/downloads/t4-1993.zip

Riktignok for '93-utgaver men jeg regner min førsteutgave av T4'ern som "nært nok" så denne er å regne som printa ut, lagt i plast og døtta i ringperm for manuell lesing ved bilsiden :wink:

Jaggu bra jeg handla meg takstativ, har alt jeg trenger for å lage meg "Roadside Shop" er ei raie jeg kan feste pressenninga til samt noe barduner og ordentlige plugger for å feste presenninga 8)

Da driter jeg i finværet og benytter første anledning til å krype under bilen :D

mvh,
Yngve S
Raphael Dings

Post by Raphael Dings »

Kl 8???

Aktenfor babord tvers, tenker jeg vi sier... Gamle sjøulker har lært meg at dette tjafset med klokkeangivelser ikke duger! Her går det i glass, kvartmil og knop...

Mvh Rolf J. :lol:
Jeg heter Rolf
Locked