Hvor er det bra å kjøpe oljefilter?
Hvor er det bra å kjøpe oljefilter?
Skal ta oljeskift. Hvor er det bra å kjøpe oljefilter. Leste noe om at de uorgnale filterene ikke er helt topp. Noe annet det er lurt å bytte?
-
Håndbokmaskinisten
- -

-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Enig, kjør orginalt! ikke dyrt heller, og det er garanert(stort sett) riktig.. Når man først tar vårshininga er ikke plugger og luftfilter dumt å ta med det samme..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
HMMM! Hvorfor originalt? Ville ikke valgt biltema sine (virker "Taiwansk", mye "rusk" der) men andre rekvisitaforretninger har like gode og som oftest billigere saker. Tror jeg diskuterte dette litt tidligere ang. noe annet (husker ikke hva). Det er en kjent sak at det er et fåtall fabrikker som lager for de fleste merker. Det et man skal betale overpris for at et bilmerke skal sette emblemet sitt på en eske er over min forstand. Nå er det vel noe her som studerer økonomi, er det ikke
: 
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
Syncroeier wrote:Enig, kjør orginalt! ikke dyrt heller, og det er garanert(stort sett) riktig.. Når man først tar vårshininga er ikke plugger og luftfilter dumt å ta med det samme..
Trenger ikke plugger jeg.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
har noe med en liten ventil inni filtrene på de originale og mann filtrene.. uten dette har du mulighet for noe blinkende oljelampe...steinn wrote:HMMM! Hvorfor originalt? Ville ikke valgt biltema sine (virker "Taiwansk", mye "rusk" der) men andre rekvisitaforretninger har like gode og som oftest billigere saker. Tror jeg diskuterte dette litt tidligere ang. noe annet (husker ikke hva). Det er en kjent sak at det er et fåtall fabrikker som lager for de fleste merker. Det et man skal betale overpris for at et bilmerke skal sette emblemet sitt på en eske er over min forstand. Nå er det vel noe her som studerer økonomi, er det ikke:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Det har jeg aldri hatt prolemer med - unntatt da en motor raste for meg da. Da kom det lyd i tillegg gitt, både fra dashbord og motor
OBS! Det hadde ikke noe med filteret å gjøre.
OBS! Det hadde ikke noe med filteret å gjøre.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Det er vel ikke snakk om at det ene filteret er dårligere enn det andre, men med litt annen innmat.. jeg fikk bort oljevarsel ved å bytte filter..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Re: Hvor er det bra å kjøpe oljefilter?
Bor du i oso og kan kjøre innom Møller Bil asker og Bærum er det rabater å hente.Oddlaug wrote:Skal ta oljeskift. Hvor er det bra å kjøpe oljefilter. Leste noe om at de uorgnale filterene ikke er helt topp. Noe annet det er lurt å bytte?
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
-
Håndbokmaskinisten
- -

Vært på biltema i Taiwan, eller?rapidspeed wrote:har noe med en liten ventil inni filtrene på de originale og mann filtrene.. uten dette har du mulighet for noe blinkende oljelampe...steinn wrote:HMMM! Hvorfor originalt? Ville ikke valgt biltema sine (virker "Taiwansk", mye "rusk" der) men andre rekvisitaforretninger har like gode og som oftest billigere saker. Tror jeg diskuterte dette litt tidligere ang. noe annet (husker ikke hva). Det er en kjent sak at det er et fåtall fabrikker som lager for de fleste merker. Det et man skal betale overpris for at et bilmerke skal sette emblemet sitt på en eske er over min forstand. Nå er det vel noe her som studerer økonomi, er det ikke:
Har aldri hatt problemer med noen filter fra biltema. Men selvfølgelig er originalt best. Det kommer bare an på hvor mye du gidder å legge i det.
Bytter du oljefilter, så dra selvfølgelig med alt annet av filter i samme slengen. Da blir det nesten full service på bilen.
Misforstå meg rett. Ekstrem-billigkjeder har ofte deler som er under vanlig standard når det gjelder kvalitet, eksempler er Clas Ohlson og Biltema. Dette er personlige erfaringer. Når det er sagt, de har også deler som holder god kvalitet (også personlig erfaring). Når jeg sier "Taiwansk" så sikter jeg til de dårlige delene, det er litt ironisk ment. Det er IKKE ment som personlige angrep eller noe sånt. 
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
-
Håndbokmaskinisten
- -

Nå spørs det hva du mener med boxer da, ordentlig boxer (les de løstsittende) og det som kalles boxer nå for tiden (les ettersittende) Jeg bruker de ordentlige, og det finnes ikke bedre.
Nå er vi inne på alle tiders avsporing av tråden her gitt :!: 
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
Jeg har en T3 med bensinmotor og pappa har en med dieselmotor. Jeg har kjøpt uorginalt oljefilter på min (Purulator tror jeg det heter) og det fungrer som bare det, men på diesel er det værre tror jeg. Da kan det bli feil på oljetrykk eller no. I hvertfall så skjer det at oljealarmen går og lampa blinker.
Så jeg mener at du kan kjøpe uorginalt til bensinmotorene, og helst orginalt til dieselmotorene

Så jeg mener at du kan kjøpe uorginalt til bensinmotorene, og helst orginalt til dieselmotorene
Caravelle Syncro 2.1 88 mod.
Takk for mange bra innspill. Tror jeg går for orginalt oljefilter. 148 kr, kan ikke være så mye å tjene der. Luftfilteret koster derimot 507 kr. Ihvertfall det jeg skal ha. De sa det var tre forskjellige typer. Det er vel muligens bedre å kjøpe uorginalt, så lenge jeg får tak i riktig filter. Hvis jeg stiller opp med motor-kode på Biltema får jeg vel riktig. Noen med erfaring fra Biltemas luftfilter?
-
Syncronaut
- -

Det er litt interessant å lese at oljefiltrene noen her har kjøpt "fungerer bra" eller til og med "fungerer som bare det"! Det skulle vel egentlig bare mangle? Problemene man kan få oppstår over tid, hvis man f eks bruker dårlige filtre gang etter gang. Uansett hvor dårlig et oljefilter er, bør det jo kunne oppføre seg tilnærmet normalt en tid.
Jeg tror de 50 kronene man sparer på å kjøpe uoriginalt kan bli sure penger den dagen man står der med lagerskader som enten skyldes dårlig filtrering (pga betraktelig mindre tilgjengelig areal på selve filtermaterialet) eller til og med direkte forårsaket av deler av innmaten i filteret som har kommet ut som et resultat av at det ikke tåler trykket ved kaldstart.
Jeg er helt enig i at man ofte betaler for mye for å få et merkenavn på produkter, men jeg synes ikke det er verd å risikere noe for å spare småpenger...
Jeg tror de 50 kronene man sparer på å kjøpe uoriginalt kan bli sure penger den dagen man står der med lagerskader som enten skyldes dårlig filtrering (pga betraktelig mindre tilgjengelig areal på selve filtermaterialet) eller til og med direkte forårsaket av deler av innmaten i filteret som har kommet ut som et resultat av at det ikke tåler trykket ved kaldstart.
Jeg er helt enig i at man ofte betaler for mye for å få et merkenavn på produkter, men jeg synes ikke det er verd å risikere noe for å spare småpenger...
Gorm
Syncronaut wrote:Det er litt interessant å lese at oljefiltrene noen her har kjøpt "fungerer bra" eller til og med "fungerer som bare det"! Det skulle vel egentlig bare mangle? Problemene man kan få oppstår over tid, hvis man f eks bruker dårlige filtre gang etter gang. Uansett hvor dårlig et oljefilter er, bør det jo kunne oppføre seg tilnærmet normalt en tid.
Da gjelder jo kjøpsloven her også: Hvis motoren ryker p.g.a. et filter som ikke fungerer, er forhandleren av filteret erstatningspliktig enten filteret koster 80 eller 380. Problemet blir å bevise det.
Bytt filter ved hvert oljeskift, da er mange problemer løst.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
Org. Filter er billigere enn man tror!
mekonomen = 184 kr? Da er originalt billigere.... betalte under 150 kr for filter hos vag i går... lurer på om det var 149 kr.
Likegreit å kjøpe der når det ikke koster mer
Likegreit å kjøpe der når det ikke koster mer
Pål Johansen