Lufting kjølesystem dj
-
runel
- Car: 1985 T3 camper,1986 caravelle syncro 2,1
- Phone: 40-seks-fire-7797
Lufting kjølesystem dj
Hei. Sliter som f*#n med å få lufta ut av kjølesystemet. Har lest og etterforsket my men til ingen nytte, Lufta vil ikke ut. Noen i Trondheim som har lyst te å hjelp mæ?
-
Vantusiast
- Car: T3 1987 caravelleGL DJ westfalia
Re: Lufting kjølesystem dj
Bak grillen på bilens front finnes en lille skru øverst på kjøleren.
Bilens front må op så bilen står i ca. 20graders hellning(Finn en bakke om ikke du kan jekke den op). Kjør motoren med 2000omdr min.(brug eventuelt en strips på forgasseren for at holde jevnt omdr. Tall) Åpen skruen på Kjøleren.
Mekanikeren min gav mig dette rådet.
Bilens front må op så bilen står i ca. 20graders hellning(Finn en bakke om ikke du kan jekke den op). Kjør motoren med 2000omdr min.(brug eventuelt en strips på forgasseren for at holde jevnt omdr. Tall) Åpen skruen på Kjøleren.
Mekanikeren min gav mig dette rådet.
Sebastian L.
- Svolvær (vågan, Nordland)
- VW T3 CaravelleGL (DJ) 87’ westfalia
- Svolvær (vågan, Nordland)
- VW T3 CaravelleGL (DJ) 87’ westfalia
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Mens jeg rygger opp den bratteste bakken jeg finner, fyller bak og lufter på lufteskruen foran, husk å ha alle varmeapparat kraner åpne og driftsvarm motor (åpen termostat) ruser den litt av og til.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Jeg gjorde det stikk motsatt. Kjørte opp på bukker siden du ønsker lufta ut der i radiatoren, og da må jo den være høyeste pungt.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
jakob wrote:Jeg gjorde det stikk motsatt. Kjørte opp på bukker siden du ønsker lufta ut der i radiatoren, og da må jo den være høyeste pungt.
Turbo har ikke peil på dette ... rett som sistnevte skriver ... luft stiger ....
JES Buggy Service
Fb:@RentaBuggy.se
Erich Basset
Erich Basset
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Nja, det var nå litt tøft å si. Ved å bruke Turbo sin metode hjelper man luften bak til ekspansjonstanken som er høyeste punkt bak. Ved å bruke lufteskruen på radiatoren slipper man ut den luften som sitter for høyt framme til å vandre bak. Den luften som kommer i ekspansjonstanken blåses over i påfyllingstanken når trykket blir høyere enn åpningstrykket for lokket. Væsken som eventuelt blir med ut blir sugd inn igjen når temperaturen og trykket går ned igjen. Så det så.. 
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
GLENN MARVIN
- -

- Car: T3SYNCRO
- Phone: 91647900
Jeg har alltid luftet T3 vannrett.
Aldri hatt problemer med det.
Aldri hatt problemer med det.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff full camper.
89 orange Syncro halvpanel diesel.
88 blå Syncro diesel.
79 oransje Golf 1,5 automat
Ops, og en 1995 MB T1N
Kristiansand Bus-Depot.
89 orange Syncro halvpanel diesel.
88 blå Syncro diesel.
79 oransje Golf 1,5 automat
Ops, og en 1995 MB T1N
Kristiansand Bus-Depot.
Ikke umulig, men bruker VW `s rekomanderte metode uten problem ... (se til att ikke vannet koker )Needforspace wrote:Nja, det var nå litt tøft å si. Ved å bruke Turbo sin metode hjelper man luften bak til ekspansjonstanken som er høyeste punkt bak. Ved å bruke lufteskruen på radiatoren slipper man ut den luften som sitter for høyt framme til å vandre bak. Den luften som kommer i ekspansjonstanken blåses over i påfyllingstanken når trykket blir høyere enn åpningstrykket for lokket. Væsken som eventuelt blir med ut blir sugd inn igjen når temperaturen og trykket går ned igjen. Så det så..
JES Buggy Service
Erich Basset
Erich Basset
Jeg har prøvd fronten opp, ræva opp, flatt og nesten flatt, spiller veldig liten rolle er min erfaring, så nå gjør jeg det bare der den står i gårdsrommet, nesten flatt men fronten litt opp...
Ca 2000rpm og varmeapparatet på full varme.
Har ikke intrykk av at termostat åpen eller lukket har noe å si..
Sent from my S6 using Tapatalk
Ca 2000rpm og varmeapparatet på full varme.
Har ikke intrykk av at termostat åpen eller lukket har noe å si..
Sent from my S6 using Tapatalk
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Halloen!! Nå skal man ikke svartmale folks erfaringer og tips her på forumet!!sonic wrote: Turbo har ikke peil på dette ... rett som sistnevte skriver ... luft stiger ....
ALLE råd er gode råd uansett, det gjenstår bare å prøve de ut >(det er tross alt slik man lærer)....
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
-
goskiracer
- -

- Car: T3 syncro 2.2L wbx med WBXhaust fra Vanistan

Jeg bruker en hagesprøyter... bare koble den til den blå lokk på trykktanker og pumpe inn kjølevæske... super enkelt og man gjør det på flatt plass og trenger ikke å ha motoren på
'86 Syncro 2.2L wbx fra Vanistan med WBXhaust...
Alle gode forslag er selvfølgelig intresant !! Nå blir det vel litt som å finne opp hjulet på nytt ettersom VW `s egen metode funker bra .. Trykksette systemet skal jo vannpumpa , om i orden , gjøre . Sirkulasjon , åpen termostat m/motoren igang , må det jo være .. Med fungerende vannpumpe ,ingen lekasjer , åpen termostat , åpen lufteskrue på radiator , bilen i bakke på 2000 o/min , skal dette ikke være noe problem mener jag ..
Må jo alltid finnes vann i overflødestanken som pumpa kan trekke på !! Skal du bytte kjølevæsketype bør hele systemet tømmes ordentlig , de passer ikke sammen . Det inkluderer vannkappene på motoren (2 skruer ) . Påfylling med 9 liter rød GL 13 + 9 liter avionisert (batteri ) vann ..
Må jo alltid finnes vann i overflødestanken som pumpa kan trekke på !! Skal du bytte kjølevæsketype bør hele systemet tømmes ordentlig , de passer ikke sammen . Det inkluderer vannkappene på motoren (2 skruer ) . Påfylling med 9 liter rød GL 13 + 9 liter avionisert (batteri ) vann ..
JES Buggy Service
Erich Basset
Erich Basset