Unik Coach 112i automat: Solgt

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
OddN
-
-

Unik Coach 112i automat: Solgt

Post by OddN »

Edit: Solgt.

Jeg sitter og vurderer om jeg skal sende denne stafettpinnen videre, kanskje til våren. Men i og med at bilen er så spesiell som den er, lufter jeg tankene allerede nå sånn at eventuelle interesserte får tenkt seg om. Behovet for automatgir blir forhåpentligvis mindre til våren, og i og med at kommunen her jeg bor nå har begynt å salte veiene synes jeg egentlig det er for galt at denne spesielle bilen er bruksbil. Dessuten er det jo syncro jeg egentlig vil kjøre :-)

Ja, det er Mannfred bilen det er snakk om. Tidligere eid av Otto Jespersen som jo nettopp hadde stemmen til Mammuten Mannfred i istid. Den ble som 1990 modell tildelt det spesielle registreringsnummeret BN 50000!! Bare det en kuriositet i seg selv.

Bilen er velutstyrt, også sammenlignet med andre Coacher, her er grå GL seter, elvinduer, sentrallås, elspeil, turteller, servo, automat, vippevinduer, jailbars, 50/50 skyvevinduer med sorte rammer på begge sider, carat rammer bak, sotede baklys og hvite blinklys foran. Originalt Westfalia hengerfeste (skal kunne godkjennes for 2000kg henger, men bilen har aldri dradd henger). Byttemotor som etter sigende skal være gått bare noen få tusen km før jeg overtok bilen. Denne er påmontert ett sportseksosanlegg med to rør, det er imidlertid usikkert om dette lar seg godkjenne. Rå lyd er det imidlertid. Selve bilen er gått 125000!

Bilen er fremdeles registrert som 6 seters kombinertbil, men det er satt inn et originalt grått GL velour baksete og et multivan klappsetet også i grå GL velour, slik at alle seter i bilen matcher. Regner med å få dette endret i vognkortet i løpet av vinteren. Det er også montert sort GL dashbordpolstring og Porsche 911 skinnratt.

Bilen er godkjent med H&R 55mm senkesett med tilhørende koni dempere og som muligens eneste T3 i Norge GODKJENT med forskjellig hjuldimensjon foran og bak: Ronal R9 med dimensjonene :Foran:7x16 et23 med 225/50R 16 og bak 9x16 et13!! med 245/45R 16. Både felger, dekk og senkesett er innført i vognkortet.

Det er brukt mye dyre deler, og mye tid og arbeid, ikke minst for å fremskaffe dokumentasjon på hjul, så prisen settes deretter. Denne "gis" ikke bort.

Settet 65000kr som et utgangspunkt, så får seriøse ta kontakt sånn at vi eventuelt blir enig.

Jeg tar av alle Projekt Zwo lyktene og setter tilbake de originale firkantlyktene. De ovenfornevnte Ronal felgene følger selvsagt med. Også er det med to sett Coach felger med dekk. Hhv sommerdekk type gammel Michelin MXL (like gamle som bilen tipper jeg) og piggfrie vinterdekk (også noe tilårskomne). Dekkene på Ronal felgene var nye i hhv okt 14 og aug 15.

Jeg kan vurdere å bytte i noe annet spesielt, da fortrinnsvis t3 syncro. Men det må være spesielt og da tenker jeg feks på original 16 tommer eller Westfalia syncro. Penger imellom vurderes begge veier.

Forbeholder meg rett til å endre eller trekke tilbake annonsen hvis jeg ombestemmer meg.

Se ellers prosjekttråden min for detaljer. Kommer til å ta oppdaterte bilder etter hver.
Last edited by OddN on 29 Oct 2016, 10:26, edited 3 times in total.
Kabil
Car: T3
Phone: +4520789077

Re: Unik Coach 112i automat

Post by Kabil »

you have pictures of the car??
Danmark
OddN
-
-

Post by OddN »

Kabil wrote:you have pictures of the car??
Danmark
Project thread: viewtopic.php?f=55&t=39963

Not the red one in the first pic, but the grey one later in the thread.
OddN
-
-

Post by OddN »

Har fått flere henvendelser med bytteforslag, og ser at det kanskje er på sin plass med litt presisering...

For at bytte i det hele tatt skal vurderes, MÅ det være i noe helt spesielt. Det var ikke uten grunn at jeg skrev "original 16 tommer syncro" og "original Westfalia syncro" da dette i farta er det eneste jeg kunne vurdert som mer interessant enn den Multivan syncroen jeg allerede har, og dermed kunne vurdert å legge både Coachen og mer penger i.

Om noen for eksempel har en Atlantic syncro i ok stand kan jeg legge en god slump ekstra i mellom...

Likeså om noen har en 16 tommer av en eller annen sort, gjerne kassebil eller sika. Ja jeg vet at det totalt er produsert 33 sika 16 tommere, men en tre-fire av disse er tross alt i Norge.

Doka har av en eller annen grunn aldri fristet meg, de er liksom "hverken eller" når det gjelder bruksområde. Ja, jeg vet at mange synes de er "både og" men de er ikke noe for meg. (Unntaket måtte vært en Tristar syncro...)

Ikke lengre aktuelt->(En virkelig pen vanlig sika syncro KAN være aktuell, gjerne (helst) diesel og nærmest mulig veteranstatus.)
Last edited by OddN on 20 Oct 2016, 14:41, edited 1 time in total.
OddN
-
-

Post by OddN »

Editert...
OddN
-
-

Post by OddN »

Da har vi gått til anskaffelse av alternativ bruksbil med automat, nærmere bestemt en 2008 Touran Highline Exclusive med 140 hesters TDI og DSG (eller PDK som Porsche kaller det). Nydelig bil med en farge som er det nærmeste Tizianrot jeg har sett på en VW på lenge. Fargen heter vel egentlig Wild Cherry Red metallic.
Men nok om det... Det er vel ikke en bil som er innenfor dette forumets vegger, selv om den faktisk har grønne skilter og dermed er en slags "Transporter" :-)

Og da vurderer jeg igjen å la denne stafettpinnen gå videre... Alternativt teller jeg på knappene om det egentlig er syncroen som bør sendes videre, men det sitter langt inne enda.

Bilen skal EU-godkjennes nå i høst og jeg tenkte i utgangspunktet å ta dette før evt salg. Ellers er bilen som beskrevet i første post.

PM, SMS eller mail er foretrukket i første omgang :-)
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Denne kunne jeg med min høyre dritt-skulder ha trengt. Hva er salgspris. 65k? Jeg har ikke noe å bytte inn. Eventuelt bare en god t4 med. 5 tdi-motor.

Tja.....
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
OddN
-
-

Post by OddN »

Rent salg er faktisk å foretrekke. Har vel bestemt meg for å bare ha en hobbybil. Og da er det syncro som gjelder. Så om bytte skulle være aktuelt måtte det være noe enda mer spesielt enn den syncroen jeg allerede har.

Jeg syns det er for galt å bruke denne året rundt og derfor ble Touranen innkjøpt. Men siste vinter har satt noen spor og jeg skal få tatt noen bilder for å illustrere. Det er ikke mye skjøterust utover den under førerdøra som kom tilbake igjen, men jeg har nå pusset rent og lagt på Brunox. Litt i nerkant av bakluka er det og. Samt et par bobler i lakken her og der som ikke har sprukket enda, men det er vel ikke tvil om hva som lurer bak. Så en gjennomgang med litt flikking er nok på sin plass, men som ren sommerbil regner jeg med det kan holdes i sjakk lenge. Det er nok vinterkjøringa som ødelegger.
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

OddN wrote:...

En virkelig pen vanlig sika syncro KAN være aktuell, gjerne (helst) diesel og nærmest mulig veteranstatus.
Workin on it! :lol:
Hans Sæle
OddN
-
-

Post by OddN »

hansstef wrote:
OddN wrote:...

En virkelig pen vanlig sika syncro KAN være aktuell, gjerne (helst) diesel og nærmest mulig veteranstatus.
Workin on it! :lol:
I know you do :-)

Men jeg er nok ikke riktig der...

Sånn som situasjonen ser ut nå så er det kun rom for en T3 på gården, og om jeg skal ta noe i bytte kommer jeg nok til å selge den syncroen jeg har også, så den jeg eventuelt ender opp med må være mer spesiell enn den jeg har. Derav original 16 tommer eller original Westfalia syncro...
OddN
-
-

Post by OddN »

Noen bilder av status nå:

Forfra. Pzwo lyktene blir tatt av da de hører til på syncroen:

Image

Bakfra. Her vises en liten bulk på venstre hjørne (var der før jeg kjøpte bilen) samt at støtfangerhjørnet henger litt. Rust på bakluka kan også skimtes:

Image

Nærbilde av støtfangerhjørnet:

Image

Baklukerust:

Image

Skjøt under førerdør. Satt inn med Brunox og grunnet, men må nok tas på nytt:

Image

Bobler under lykt:

Image

Venstre side bak skyvedør:

Image

Dørtrinn. Det er såvidt jeg kan kjenne solid metall under hele plasttrinnet, så det bør ikke kreve noe sveising. Kjøpingsnye plastdeler følger med:

Image

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Noen bilder av de pene skjøtene også:

Image

Image

Image

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Da er bilen reservert frem til og med fredag, i påvente av seriøs interessent...
Post Reply