Jeg sitter og vurderer om jeg skal sende denne stafettpinnen videre, kanskje til våren. Men i og med at bilen er så spesiell som den er, lufter jeg tankene allerede nå sånn at eventuelle interesserte får tenkt seg om. Behovet for automatgir blir forhåpentligvis mindre til våren, og i og med at kommunen her jeg bor nå har begynt å salte veiene synes jeg egentlig det er for galt at denne spesielle bilen er bruksbil. Dessuten er det jo syncro jeg egentlig vil kjøre
Ja, det er Mannfred bilen det er snakk om. Tidligere eid av Otto Jespersen som jo nettopp hadde stemmen til Mammuten Mannfred i istid. Den ble som 1990 modell tildelt det spesielle registreringsnummeret BN 50000!! Bare det en kuriositet i seg selv.
Bilen er velutstyrt, også sammenlignet med andre Coacher, her er grå GL seter, elvinduer, sentrallås, elspeil, turteller, servo, automat, vippevinduer, jailbars, 50/50 skyvevinduer med sorte rammer på begge sider, carat rammer bak, sotede baklys og hvite blinklys foran. Originalt Westfalia hengerfeste (skal kunne godkjennes for 2000kg henger, men bilen har aldri dradd henger). Byttemotor som etter sigende skal være gått bare noen få tusen km før jeg overtok bilen. Denne er påmontert ett sportseksosanlegg med to rør, det er imidlertid usikkert om dette lar seg godkjenne. Rå lyd er det imidlertid. Selve bilen er gått 125000!
Bilen er fremdeles registrert som 6 seters kombinertbil, men det er satt inn et originalt grått GL velour baksete og et multivan klappsetet også i grå GL velour, slik at alle seter i bilen matcher. Regner med å få dette endret i vognkortet i løpet av vinteren. Det er også montert sort GL dashbordpolstring og Porsche 911 skinnratt.
Bilen er godkjent med H&R 55mm senkesett med tilhørende koni dempere og som muligens eneste T3 i Norge GODKJENT med forskjellig hjuldimensjon foran og bak: Ronal R9 med dimensjonene :Foran:7x16 et23 med 225/50R 16 og bak 9x16 et13!! med 245/45R 16. Både felger, dekk og senkesett er innført i vognkortet.
Det er brukt mye dyre deler, og mye tid og arbeid, ikke minst for å fremskaffe dokumentasjon på hjul, så prisen settes deretter. Denne "gis" ikke bort.
Settet 65000kr som et utgangspunkt, så får seriøse ta kontakt sånn at vi eventuelt blir enig.
Jeg tar av alle Projekt Zwo lyktene og setter tilbake de originale firkantlyktene. De ovenfornevnte Ronal felgene følger selvsagt med. Også er det med to sett Coach felger med dekk. Hhv sommerdekk type gammel Michelin MXL (like gamle som bilen tipper jeg) og piggfrie vinterdekk (også noe tilårskomne). Dekkene på Ronal felgene var nye i hhv okt 14 og aug 15.
Jeg kan vurdere å bytte i noe annet spesielt, da fortrinnsvis t3 syncro. Men det må være spesielt og da tenker jeg feks på original 16 tommer eller Westfalia syncro. Penger imellom vurderes begge veier.
Forbeholder meg rett til å endre eller trekke tilbake annonsen hvis jeg ombestemmer meg.
Se ellers prosjekttråden min for detaljer. Kommer til å ta oppdaterte bilder etter hver.