Hei dette gjorde jeg for vel ett år siden
Dette er utdrag fra tidligere tråd
Hilsen Terje
330kr chipper fra Ebay Tyskland er montert.
Funker veldig bra, en klar forsjell på effekt spesielt over 2000 omdr.
Bilen ryker veldig lite med fullt pådrag.
Skal på langtur i helga og får prøvd det skikkelig ut da
Hvorfor betale 7000???? omtrent like enkelt som og modde playstation2.
NB anbefaler ikke noen uten loddekunnskaper og gjøre dette selv men en Radio/tv repratør fixer dette enkelt
Tenkte og gi tilbakemelding på erfaringen med "egen chipping"
Har nå hatt dette montert i ett halvt år
Forbruk har godt litt ned og ligger på 0.65 - 0.7 ved blandet kjøring
Bilen er fortsatt ingen racerbil men mye mere lettkjørt og mindre behov for giring.
Kort og godt gode erfaringer og en mere lettkjørt bil
Trimming vs Styling???
-
Samekongen
- Car: 2005 Multivan 174hk tiptronic
-
Samekongen
- Car: 2005 Multivan 174hk tiptronic
Her er enda en bra link meg spørsmål og svar om trimming
http://www.caravelle.dk/forum/forum_top ... ID=42&PN=1
http://www.caravelle.dk/forum/forum_top ... ID=42&PN=1
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Så ikke helt hva som var så provoserende med å poste noen linker om oppfordre til trimming istedenfor styling?
: er vel bra med litt info om bilens muligheter?
man har jo alle forskjellige preferanser, personlig syns jeg helt klart det var et tøft syn når en tilsynelatende orginal gammel nissan micra med 1,2 merke bakpå hvein forbi meg i en helvetes fart med lett hjulslepp i 80-90..
Eller en rusten boble som var sivilbil her i omerådet en tid, med 'lett trimmet' motor!
hadde det ikke vært morsomt å parkere pappagutter i audi med kassevogna?
tror jeg i de fleste tilfeller hadde valgt indre kvaliteter foran utseende..
Mange har sett bilen min og sagt 'fy faan at du gidder å styre med den stygge gamle brakka', men som virkelig har måttet ete ordene etter en tur utenfor allfarvei eller etter å ha sett alt den ellers kan brukes til..
man har jo alle forskjellige preferanser, personlig syns jeg helt klart det var et tøft syn når en tilsynelatende orginal gammel nissan micra med 1,2 merke bakpå hvein forbi meg i en helvetes fart med lett hjulslepp i 80-90..
Eller en rusten boble som var sivilbil her i omerådet en tid, med 'lett trimmet' motor!
hadde det ikke vært morsomt å parkere pappagutter i audi med kassevogna?
tror jeg i de fleste tilfeller hadde valgt indre kvaliteter foran utseende..
Mange har sett bilen min og sagt 'fy faan at du gidder å styre med den stygge gamle brakka', men som virkelig har måttet ete ordene etter en tur utenfor allfarvei eller etter å ha sett alt den ellers kan brukes til..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
[quote="Syncroeier"]Så ikke helt hva som var så provoserende med å poste noen linker om oppfordre til trimming istedenfor styling?
: quote]
Helt enig! Bør være såpass takhøyde her inne at folk kan poste om hva de er interesert i, så lenge det er buss-relatert. Syns noen av innleggene i denne tråden er rimelig på trynet. Vi bør vel respektere at det finnes forskjellig syn på hva som er verd å bruke penger på.
Helt enig! Bør være såpass takhøyde her inne at folk kan poste om hva de er interesert i, så lenge det er buss-relatert. Syns noen av innleggene i denne tråden er rimelig på trynet. Vi bør vel respektere at det finnes forskjellig syn på hva som er verd å bruke penger på.
Jeg er nok en av dem som setter effekt foran styling. Hadde en gang Audi 100 5E -80 mod som ikke akkurat var noe utstillingsobjekt, men det var en og annen som fikk seg en overaskelse når de prøvde å kjøre forbi.
vi byttet støtdempere og satte på noe spesial smide fjærer. bilen er jo lav som standard, men denne ble 70mm lavere. vi måtte løfte den for å få en garasjejekk under traversen. toppen portet, ny kam o.s.v. har aldri skjønt de med 1,6 og super styling, men smaken er som baken, alle har sin egen.
vi byttet støtdempere og satte på noe spesial smide fjærer. bilen er jo lav som standard, men denne ble 70mm lavere. vi måtte løfte den for å få en garasjejekk under traversen. toppen portet, ny kam o.s.v. har aldri skjønt de med 1,6 og super styling, men smaken er som baken, alle har sin egen.
Nå klarer jeg jo ikke holde meg vekk fra denne posten likevel.....
Jeg mente jo ikke at det ikke skal være takhøyde her inne, men slik jeg oppfattet det, og noen andre med meg, gikk det på at det var helt "lamt" å style en bil som gikk som en vanlig bil.
Det er klart det flott med informasjon om dyser og effekt og rullende landevei!!! Ikke noe er flottere, men det er vitterlig ikke noe en diskuterer med oss 2.4-gutta, eller hva?
La oss ikke være sinte og skarpe i kantene. Vil med dette beklage hvis jeg har vært sleiv-kjefta.
Jeg mente jo ikke at det ikke skal være takhøyde her inne, men slik jeg oppfattet det, og noen andre med meg, gikk det på at det var helt "lamt" å style en bil som gikk som en vanlig bil.
Det er klart det flott med informasjon om dyser og effekt og rullende landevei!!! Ikke noe er flottere, men det er vitterlig ikke noe en diskuterer med oss 2.4-gutta, eller hva?
La oss ikke være sinte og skarpe i kantene. Vil med dette beklage hvis jeg har vært sleiv-kjefta.
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
DITTOcaravelleman wrote:Nå klarer jeg jo ikke holde meg vekk fra denne posten likevel.....
Det er klart det flott med informasjon om dyser og effekt og rullende landevei!!! Ikke noe er flottere, men det er vitterlig ikke noe en diskuterer med oss 2.4-gutta, eller hva?![]()
![]()