Hei T3 folk! Har lest litt rundt her og er imponert over hjelpsomheten og kompetansen som eksisterer på dette forumet. Kjøpte meg ganske tilfeldig en T3 caravelle t3 1,6td, trengte en bil som kunne kjøres fra Nord-Norge til Danmark for å hente et flyttelass, men også kunne gi campingfeeling, siden vi skulle bruke ca. 14 dager på turen. Bilen ble kjøpt en uke før avreise så det ble travelt med vasking, oljeskift, bygging av seng osv. Var ikke sikker på om bilen skulle klare turen når den ble kjøpt, men etter å ha brukt en uke på å gå gjennom elementære ting følte jeg at det var håp. Turen gikk meget fint, var litt knirke lyd fremme når vi startet som ble ganske mye verre etter 1000km, men det ble fikset på sydfynsk autocamper og bilverksted i dag i Danmark. Hadde aldri trudd et verkstedbesøk kunne bli et av høydepunktene fra turen, men det sørget altså Niels Erik på verkstedet for.

På vei nord oppstod det en liten lekasje fra dieselpumpa, som ikke er blitt reparert enda. Håper det finnes noen har som kan gi noen gode råd. På bilde har jeg fingeren der det kommer diesel ut.

Har funnet frem til noen guider på nett som for eksempel http://www.vwdieselparts.com/forum/view ... p+assembly men håper at jeg ikke trenger å ta ut pumpa for å fikse lekkasjen. Har kjøpt bosch kit for å kunne bytte o-ringen. Er dette en lett jobb? Eller bør jeg ta ut pumpa sånn at jeg kan bytte ut alle delene som følgte med fra bosch? Eller kanskje det finnes noen i nærheten som vet hvordan dette gjøres?
Før turen var jeg innstilt på å selge bilen, nå er jeg ikke så sikker lengere. Kunne tenkt meg å bygge en sommercamper av den. Men dessverre har jeg litt for lite mekanisk kunnskap til å bytte registerreim og slike ting det vil bli behov for etter hvert, men mulig det kan løse seg med å lese på forumet og kjøpe en haynes manual.