En haug med problemer, som alltid...
En haug med problemer, som alltid...
Ser på meg selv som en forholdshvis tolmodig person, men nå begynner jeg å bli betenkt...
Kjøpte meg en billig t3 for ca 5 år siden. Kosta på flesk og kroner, men blir aldri bedre.
Bilen går iog for seg bra nå(1.9tdk) fin gange og lettstartet meen:
- Vil ikke gløde når jeg har i den tempføleren bakerst på blokka(ny føler, nytt rele, byttet bakre ledningsnett nå og)
Gløder sykt lenge uten føleren tilkoblet... men starter raskt etter 10s gløding
- Hverken sirkulasjonspumpe eller radiatorvifta går (begge er testet direkte på 12v og fungerer)
-Byttet vannpumpe, sjekket termostat, luftet og sjekket over alle slanger.. fortsatt veldig ustabil på temperatur, blir ca rett før koking i 80 km/t og over... fungerte perfekt før jeg tok den ut fra vinterlagring i våres.. Mye slafs i kjøleveska.(uhell med et oljefilter i kjølekanal)
Hvis jeg får den til å fungere skikkelig blir det byttet: Starter, girkasse, drivaksledd, endeledd,div foringer, clutch, veivhuspaking ++
Senket den 60 - 40, har 17" felger med 45 gummi ca. syns ikke den blei noe spess lavere jeg? Litt stivere, men coach'n jeg hadde tidligere virket mye lavere, og igrunn stivere. med 15" 70 gummi
Noen som har noen råd, slagord, motivasjonstale, meninger eller rett og slett alt for mye fritid så de kan skru litt for litt piratpenger?
Kjøpte meg en billig t3 for ca 5 år siden. Kosta på flesk og kroner, men blir aldri bedre.
Bilen går iog for seg bra nå(1.9tdk) fin gange og lettstartet meen:
- Vil ikke gløde når jeg har i den tempføleren bakerst på blokka(ny føler, nytt rele, byttet bakre ledningsnett nå og)
Gløder sykt lenge uten føleren tilkoblet... men starter raskt etter 10s gløding
- Hverken sirkulasjonspumpe eller radiatorvifta går (begge er testet direkte på 12v og fungerer)
-Byttet vannpumpe, sjekket termostat, luftet og sjekket over alle slanger.. fortsatt veldig ustabil på temperatur, blir ca rett før koking i 80 km/t og over... fungerte perfekt før jeg tok den ut fra vinterlagring i våres.. Mye slafs i kjøleveska.(uhell med et oljefilter i kjølekanal)
Hvis jeg får den til å fungere skikkelig blir det byttet: Starter, girkasse, drivaksledd, endeledd,div foringer, clutch, veivhuspaking ++
Senket den 60 - 40, har 17" felger med 45 gummi ca. syns ikke den blei noe spess lavere jeg? Litt stivere, men coach'n jeg hadde tidligere virket mye lavere, og igrunn stivere. med 15" 70 gummi
Noen som har noen råd, slagord, motivasjonstale, meninger eller rett og slett alt for mye fritid så de kan skru litt for litt piratpenger?
91' VolksWagen Caravelle 1900tdk
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: En haug med problemer, som alltid...
Sirk pumpen er ikke nødvendig på 1,9 så den kan du ta vekk og erstatte med et rør. Radiatorvifta starter og stopper på termostaten i radiatoren, og via motstanden bak venstre fremlykte. Så antigen er noen av disse defekte, eller så har du et ledningsbrudd. 1,9 blir normalt ikke spesielt varme og hvis du har grumsete vann så bytt og skyll hele systemet.
Kan ikke gi opp nå vettu B-)
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Kan ikke gi opp nå vettu B-)
Sent fra min C6903 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Kjører du i 80 så skal ikke vifte trenge å gå heller. Fartsvinden er nok da. Så koker den i høy hastighet er det noe annet enn viften.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
Hei, Paul ja skylt gjennom endel ganger, Blir aldri helt borte, bilen står for mye ^^ Kommer nok aldri til å gi opp, vinner jeg i lotto blir den satt på møller med nybilbudsjett.. Vifta skal starte uavhengig om bilen er i hastighet eller ikke, kommer jo ann på motorens/radiatortemp. Syns radiatoren til tider er mistenkelig kald. Er nok sirkulasjon-lufteproblem. skal kjøpe sånn trykktest sett hos biltema en av dagene. tipper det kan være motstanden bak lykta ja paul. vifta starter med strøm i kontakten til føleren på radiator. Får nok sette av ei uke til full gjennomgang... Det elektriske ved sikringsboks er ikke bare orginalt virker det som :/
91' VolksWagen Caravelle 1900tdk
Tror knapt nok at vifta mi har gått noengang. I fart er den ikke nødvendig og på tomgang blir den ikke særlig varm uansett...
Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
er det ikke slik at det finnes vannpumper til annen reimkonfigurasjon som er ment å snurre motsatt retning enn det som er tilfelle i denne bilen? kan det ha blitt satt inn feil? sjekket termostat? lufta i både oppover og nedoverbakke for å være helt sikker? blir radiatoren varm helt øverst også? eller bare nederst? vifta skal "aldri" trenge å gå.
lykke til. ikke gi opp=).
og ikke stol på bilverkstedet. de gjør mye rart. snarveier og juks. Du er selv din beste mekaniker!
lykke til. ikke gi opp=).
og ikke stol på bilverkstedet. de gjør mye rart. snarveier og juks. Du er selv din beste mekaniker!
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Ang senk så er min erfaring at de aller fleste senke settene til T3 ikke senker det de lover, som f.eks 60/40
samt å sammenligne med Coach fjærer som er 20 år gamle på høyden kanskje blir litt feil.
Kjøp kvalitets merker så blir det nok bedre
samt å sammenligne med Coach fjærer som er 20 år gamle på høyden kanskje blir litt feil.
Kjøp kvalitets merker så blir det nok bedre
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
60/40 senk, dvs 60 framme og 40 bak? Da blir den nok ikke lavere enn segne coach bak, tror det er 40mm senkefjører jeg har bak, og bilen ble nøyaktig like lav som med de gamle segne coachfjørene...
Jeg synes ikke bilen min er lav nok heller, men mye må modifiseres for å få den lavere fremme, vinkelen på fjørfestet er lite optimal som den er...
Justkampers selger 60-60 senk til en rimelig pris. Men som Martin skriver er det mange som lover mer enn de holder. H&R senker etter min erfaring mer enn de lover, så kan godt tenkes at 55mm senken derfra senker mer enn 60mm billigsenk...
Jeg synes ikke bilen min er lav nok heller, men mye må modifiseres for å få den lavere fremme, vinkelen på fjørfestet er lite optimal som den er...
Justkampers selger 60-60 senk til en rimelig pris. Men som Martin skriver er det mange som lover mer enn de holder. H&R senker etter min erfaring mer enn de lover, så kan godt tenkes at 55mm senken derfra senker mer enn 60mm billigsenk...
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Ja, den skal kunne gå, men det skal ikke være nødvendig i høy hastighet skrev jeg...Mfall wrote:Hei, Paul ja skylt gjennom endel ganger, Blir aldri helt borte, bilen står for mye ^^ Kommer nok aldri til å gi opp, vinner jeg i lotto blir den satt på møller med nybilbudsjett.. Vifta skal starte uavhengig om bilen er i hastighet eller ikke, kommer jo ann på motorens/radiatortemp. Syns radiatoren til tider er mistenkelig kald. Er nok sirkulasjon-lufteproblem. skal kjøpe sånn trykktest sett hos biltema en av dagene. tipper det kan være motstanden bak lykta ja paul. vifta starter med strøm i kontakten til føleren på radiator. Får nok sette av ei uke til full gjennomgang... Det elektriske ved sikringsboks er ikke bare orginalt virker det som :/
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
67 Sika
Litt større hjuldiameter gir også inntrykk av lavere bil fordi hjulbuene fylles bedre ut.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Joa, men høyden sett fra fronten blir motsatt...
Så det spørs hvor du ser fra...
En Coach vil se lavere ut pga skjørtene som bygger nedover, så en orginal coach kan godt se lavere ut enn en C med 45mm senk...
Så det spørs hvor du ser fra...
En Coach vil se lavere ut pga skjørtene som bygger nedover, så en orginal coach kan godt se lavere ut enn en C med 45mm senk...
Hvis man har «en haug med problemer» så har jeg vanskeligheter med å tro at det hjelper å senke bilen, om du ikke senker den skikkelig på dypt vann
Fikse først, SÅ senke (hvis man er så uheldig å lide av senke-fetisjme)
Fikse først, SÅ senke (hvis man er så uheldig å lide av senke-fetisjme)
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Tja, en for høy bil kan også være et problem, f.eks om man skal på en ferje eller i en garasje:-)
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Ta deg en tur en dag a Mats...
stort sett hjemme..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1