Bilen var relativt rustfri, et par hull men ikke noe alvorlig, brunt i platesjøter som forventet. den er ganske bulkete, men det plager meg ikke mye. Har også oppdaget at A-stolpen på passaskjersida har vert reparert på, men det er mye sparkel så jeg er usikker på hva som har vert gjort.
Teknisk skulle den være ganske bra, motor hadde bare gått 80000 ifølge selger. Det viste seg at den hadde litt flere problemer enn det som var helt åpenbart, eksoslekasje fra en manifoldtpakning hvor en luring hadde brukt en vanlig bolt med sekskanthode istedenfor pinnebolt og kobbermutter. Den satt selvfølgelig ikke... Eksosen er generelt ganske gåen, og noen har hjemmemekka fester til potta som antagelig har bidratt. Merkelig, siden potta ser ut til å være riktig og burde passet rett på
Så til det litt mer positive: Nye skiver og klosser foran, noen nye håndbremswiere, nye orginale dempere hele veien piggdekk med mye mønster igjen, sperre bak som fungerer.
Siden jeg kjøpte den har jeg ordnet litt på karosseriet, malt nederste del svart (mest for å slippe proff lakkering der jeg fjernet rust) og ellers bare brukt den, har gått som en klokke hittil!
Planer for bilen er i første omgang: å få orden på motoren, park/baklys på høyre side fungerer ikke (sikringen er ok), så vicosen så jeg har trekk på forhjula i vinter. Deretter blir det nye hjul, heller mot Nokian Rotiiva 225/70 R16 på MB alufelger.
På lengre sikt er planen å få tak i multivan baksete og kanskje bygge en enkel campinginnrednig for å lage en kombinert turbil/arbeidsbil, vi får se.
Flere bilder kommer, men her er ett jeg tok noen dager etter å ha kjøpt den:

Martnaen hadde stengt av hele torget, så når studenpuben fikk varer måtte de hentes med bil... "Litt" tungt lastet, men den gikk overraskende bra de hundre meterne på grusvei!
Flere bilder kommer når jeg får tatt noen.