Delenummer

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
noresp
Car: T4 2.5TDI syncro -03

Delenummer

Post by noresp »

Er det noen som vet delenummeret på disse? Og evt har tips til hvor man får kjøpt?

Image

mvh
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Delenummer

Post by Der Postmeister »

VW og delenr står mest sannsynelig på baksiden av de. Bare å skru. :wink:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
noresp

Post by noresp »

Der Postmeister wrote:VW og delenr står mest sannsynelig på baksiden av de. Bare å skru. :wink:
Aha! Da prøver man det først! ;) Takk.
GilbertG
-
-
Car: T4 Caravelle 9x
Phone: 4fem666262

Post by GilbertG »

hmm
Skal vel være en "Catch Plate" nr. 701 843 637

Mest trolig så finner du de på nærmeste skroting (gjenvinning), eller hos Møller
Gilbert G
98 Caravelle 2,8 VR6 Buss nr.5 LPG Manuell
94 Caravelle 2,4 D Kombi 2+3

12 Nike Flex
noresp

Post by noresp »

Kunne faktisk ikke finne noe delenummer på de, så takk for hjelpen. Trenger egentlig bare innmaten. Prøver nok skroten først. :)

Image

Image
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Delenummer

Post by Neergård »

noresp wrote:Kunne faktisk ikke finne noe delenummer på de, så takk for hjelpen. Trenger egentlig bare innmaten. Prøver nok skroten først. :)

Image

Image
Hvorfor i all verden sjekker du ikke pris nytt originalt først?

For å ta et eksempel, type del er egentlig ikke i sammenheng, men det viser hvordan det kan være:

En bruktbilforretning her i området sjekka om huggeri kunne levere knappepanel i førerdør for el. vindushevere. Huggeriet mente de måtte ha 600,- for den.
Vedkommenden i bruktbilforretningen syntes det kanskje var dyrt nok for en brukt en, så han ringte til oss.
En ny koster da faktisk under 600,-
Selvfølgelig vil man da tro at den brukte, ja den kan man da få til kanskje 200,-

Vedkommende på huggeriet ble konfrontert med dette, men sa at det var ikke viktig. De måtte ha 600 for å forsvare den tida demontering ville ta. At en ny del var billigere brydde ikke de seg om.
Desto billigere deler det et snakk om, desto større sjans for å "bli lurt" så ta den tida det tar å ringe ditt merkeverksted for å få pris
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
AlexanderT494
-
-
Car: T4 2000 TDI
Phone: 97 76 95 56

Post by AlexanderT494 »

Mulig det er Off-Topic, men hvorfor bytte?

Skyvedøra mi knirker noe helt forj**lig - innbiller meg at der den dingsen der som er synderen. Vil det hjelpe å bytte?
94 2,4D Kombi - Solgt
00 2,5TDI Ombygd kombi til 8-seter med T5-seter - Solgt
noresp

Post by noresp »

Neergård wrote:
noresp wrote:Kunne faktisk ikke finne noe delenummer på de, så takk for hjelpen. Trenger egentlig bare innmaten. Prøver nok skroten først. :)

Image

Image
Hvorfor i all verden sjekker du ikke pris nytt originalt først?

For å ta et eksempel, type del er egentlig ikke i sammenheng, men det viser hvordan det kan være:

En bruktbilforretning her i området sjekka om huggeri kunne levere knappepanel i førerdør for el. vindushevere. Huggeriet mente de måtte ha 600,- for den.
Vedkommenden i bruktbilforretningen syntes det kanskje var dyrt nok for en brukt en, så han ringte til oss.
En ny koster da faktisk under 600,-
Selvfølgelig vil man da tro at den brukte, ja den kan man da få til kanskje 200,-

Vedkommende på huggeriet ble konfrontert med dette, men sa at det var ikke viktig. De måtte ha 600 for å forsvare den tida demontering ville ta. At en ny del var billigere brydde ikke de seg om.
Desto billigere deler det et snakk om, desto større sjans for å "bli lurt" så ta den tida det tar å ringe ditt merkeverksted for å få pris
Sjekket med Sulland (tidl.Møller i Tromsø) i dag, de skulle h 134 kr per stk. :D Så da blir det ny originaldel. ;)
noresp

Post by noresp »

AlexanderT494 wrote:Mulig det er Off-Topic, men hvorfor bytte?

Skyvedøra mi knirker noe helt forj**lig - innbiller meg at der den dingsen der som er synderen. Vil det hjelpe å bytte?
Var også plaget med noe knirking i vinter, og jeg har skyvedør på begge sider. :? Hjalp å smøre, det har vært stille siden. Men hvis du ser nøye på bildene ser du at ene foringen er helt skeivslitt. Det skyldes at nedre "rullehjul" på denne skyvedøra har kilt seg og blitt slitt ned. Dermed regner jeg med at høyden på døra ikke har vært helt normal, og denne foringen har fått mye ekstra slitasje. Både rulle og foring skal skiftes. ;)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Skal dette ikke være noe man strammer opp på skyvedørshengslene, da ?
noresp

Post by noresp »

Rudeboy wrote:Skal dette ikke være noe man strammer opp på skyvedørshengslene, da ?
Du tenker på hvis døra ikke er i helt i posisjon? Mulig det, men her handler det simpelthen om en rulle som er nedslitt. Den ruller ikke lengre, den sklir på skinna...
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Tja, jeg ser avbilda en av de "lås" som døra skal hvile på når den er ferdig "glidd" inntil dørkarmen, og den låsen skal jo sammen med dørlås samt øvre og nedre skyvedørsruller holde døra på plass når den er lukket.

Derfor lurte jeg på om øvre eller nedre kunne være steder å gå for å unngå at knirkinga til slutt ville tygd i stykker avbilda "lås".

EDIT - sukk. Det jeg forsøkte spørre om var om du veit at døra henger rekti, henger den skeivt vil den tygge ting i filler.
Last edited by Rudeboy on 06 Jun 2013, 20:03, edited 1 time in total.
noresp

Post by noresp »

Rudeboy wrote:Tja, jeg ser avbilda en av de "lås" som døra skal hvile på når den er ferdig "glidd" inntil dørkarmen, og den låsen skal jo sammen med dørlås samt øvre og nedre skyvedørsruller holde døra på plass når den er lukket.

Derfor lurte jeg på om øvre eller nedre kunne være steder å gå for å unngå at knirkinga til slutt ville tygd i stykker avbilda "lås".
Hadde som sagt en del knirk i dørene i vinter. For å finne årsaken starta jeg med å smøre opp disse føringsboltene og "catchplate"-ene. Da forsvant knirkinga. Men jeg hadde kanskje litt mye vandring i døra siden denne rulla var så nedslitt. Derfor har nok foringa i "catchplate" blitt så slitt. Tipper den verste slitasjen oppstår når man lukker døra, og tappen skal entre catchplata.

Tror ikke knirk kan tygge i stykker avbilda foring med mindre du har alvorlig slitasje et annet sted (slik som jeg)... ;) Prøv å smøre først!
Post Reply