mvh

Aha! Da prøver man det først!Der Postmeister wrote:VW og delenr står mest sannsynelig på baksiden av de. Bare å skru.

Hvorfor i all verden sjekker du ikke pris nytt originalt først?noresp wrote:Kunne faktisk ikke finne noe delenummer på de, så takk for hjelpen. Trenger egentlig bare innmaten. Prøver nok skroten først.

Sjekket med Sulland (tidl.Møller i Tromsø) i dag, de skulle h 134 kr per stk.Neergård wrote:Hvorfor i all verden sjekker du ikke pris nytt originalt først?noresp wrote:Kunne faktisk ikke finne noe delenummer på de, så takk for hjelpen. Trenger egentlig bare innmaten. Prøver nok skroten først.
For å ta et eksempel, type del er egentlig ikke i sammenheng, men det viser hvordan det kan være:
En bruktbilforretning her i området sjekka om huggeri kunne levere knappepanel i førerdør for el. vindushevere. Huggeriet mente de måtte ha 600,- for den.
Vedkommenden i bruktbilforretningen syntes det kanskje var dyrt nok for en brukt en, så han ringte til oss.
En ny koster da faktisk under 600,-
Selvfølgelig vil man da tro at den brukte, ja den kan man da få til kanskje 200,-
Vedkommende på huggeriet ble konfrontert med dette, men sa at det var ikke viktig. De måtte ha 600 for å forsvare den tida demontering ville ta. At en ny del var billigere brydde ikke de seg om.
Desto billigere deler det et snakk om, desto større sjans for å "bli lurt" så ta den tida det tar å ringe ditt merkeverksted for å få pris
Var også plaget med noe knirking i vinter, og jeg har skyvedør på begge sider.AlexanderT494 wrote:Mulig det er Off-Topic, men hvorfor bytte?
Skyvedøra mi knirker noe helt forj**lig - innbiller meg at der den dingsen der som er synderen. Vil det hjelpe å bytte?

Du tenker på hvis døra ikke er i helt i posisjon? Mulig det, men her handler det simpelthen om en rulle som er nedslitt. Den ruller ikke lengre, den sklir på skinna...Rudeboy wrote:Skal dette ikke være noe man strammer opp på skyvedørshengslene, da ?

Hadde som sagt en del knirk i dørene i vinter. For å finne årsaken starta jeg med å smøre opp disse føringsboltene og "catchplate"-ene. Da forsvant knirkinga. Men jeg hadde kanskje litt mye vandring i døra siden denne rulla var så nedslitt. Derfor har nok foringa i "catchplate" blitt så slitt. Tipper den verste slitasjen oppstår når man lukker døra, og tappen skal entre catchplata.Rudeboy wrote:Tja, jeg ser avbilda en av de "lås" som døra skal hvile på når den er ferdig "glidd" inntil dørkarmen, og den låsen skal jo sammen med dørlås samt øvre og nedre skyvedørsruller holde døra på plass når den er lukket.
Derfor lurte jeg på om øvre eller nedre kunne være steder å gå for å unngå at knirkinga til slutt ville tygd i stykker avbilda "lås".