Som du er innepå så er Skiboks konge til å ha lettere bagasje i. Det selges jo en del bokser på finn.no for 500-1000kr Pass bare på å kjøpe en lett boks, dvs unngå Skiguard og Packline. Etter som dere skal ha med ski, og sikkert ikke bare et par hver, så må dere uansett ha noe feste på taket. Jeg mener Gunzl har disse originale festene som monteres på siden av hevetaket, og så monterer man skistativet i det. På min Reimo er det bare boltet direkte gjennom hevetakettaket, enkelt og greit. Jeg vet ikke om avstanden mellom passer på min skiboks, som det ikke er mulig å regulere, så jeg vurderer å bytte ut "stativet" med to vinkeljern i aluminium, som er 50x50mm og 5mm tykk og går i nesten hele takets lengde, så monterer jeg stativet i disse og kan da flytte dem frem og tilbake etter behov. Det vanskeligste å få plassert i en camper er jo campingbord og stoler, jeg vet at enkelte har veldig flate stoler og bord, som de får plass til mellom madrass og hevetak, ellers så er det i skiboksen. Jeg har jo Reimo med plass under senga så jeg har ikke det problemet. I USA er det endel som har skiboks på hevetaket og mange har montert ekstra gassdempere for att det skal være letter å løfte taket
Nå skal dere tydelig vis følge siste rest av vinter nordover, så da blir det kanskje litt kaldt å sove med hevetaket oppe, så da må senga nede brukes, litt dumt da å ha denne skuffen under senga, men kan dere heller henge skuffene opp i takskapet? Den blir litt mindre og det sperrer utsikten gjennom innerspeilet, men gjør det lettere å "Bedda um" I kjøkkenbenken har dere denne muligheten: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=507102.
Noe av det dere må tenke på er tyverisikkring. Bilene er jo både lett å komme seg inn i og å få start på. Monter på ekstra hovedstrøm bryter og ev. en ekstra bryter på ledningen fra tenningslås til startreleet.
Midten av mars er neste helg, og dere har ikke mye tid før dere drar avgårde og sikkert 1052 ting som skal ordnes før dere drar, men en mulighet til å øke oppbevaringsplassen er som her:http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=397722 men det tar jo litt tid. Jeg vil tro dette er et rom som tyvene ikke så lett finner, kan jo passe for f.eks dyrt verktøy. Og ha for guds skyld, med ett brannslukkings apparat.
God tur
P.S. Hadde dere lagt inn i avataren hvor dere bor så kunne dere fått tips om hvor i nærområdet dere kan kjøpe ting og tang.