Jo takkukjent wrote:knall stilig bil!
VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6 - Til salgs
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Re: Re: VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6
VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6
Mjnei, jaging er andre problemer. Ujevn fylling gir vibrasjoner, ikke jaging.
En råtipp er at COen er for lav, kjør den helt opp mot grensa av det lovlige så kan jeg nesten garantere at den roer seg. En annen sak er at Porsche-seksere med diverse Jetronic-varianter visstnok skal jage litt under oppvarming, Digijet er jo en ganske nær slektning.
En råtipp er at COen er for lav, kjør den helt opp mot grensa av det lovlige så kan jeg nesten garantere at den roer seg. En annen sak er at Porsche-seksere med diverse Jetronic-varianter visstnok skal jage litt under oppvarming, Digijet er jo en ganske nær slektning.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Re: VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6
Porsche benyttet vel K-Jetronic på 911 opptil 964 kom rundt '89...subwoofer wrote:Mjnei, jaging er andre problemer. Ujevn fylling gir vibrasjoner, ikke jaging.
Samme gjorde vel Audi på 80/90- og 100-serien inntil V8 (senere A8) kom rundt samme tiden.
Hadde du skulle hatt den, ville jeg sagt ribb hele innsprøytinga ut av en 3,0 911.
Mekanisk innsprøytning er bare gøy, der den nærmest pisser gode doser bensin nedi innsuget!
Golf II GTI'en hadde jo KE-Jetronic (og senere KE-Motronic), der den vanlige i-varianten hadde Digifant, som visstnok er et elektronisk.
Motronic system.
Nok Åff-tåpic...
Hører dere noe reell interesse for denne fete syncro'n?
En slags prisantydning i annonnsa kan vel også være kjekt for de av oss som ikke husker så godt...
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
-
VonZu
- -

Tja, litt interesse for selve bilen er det vel. Men om det strekker seg så langt som kjøpsinteresse er nok litt tvilsomt.
Prisantydning kommer jeg ikke til å gå ut med. I utgangspunktet syns jeg slikt er litt fjåsete å sitte inne med, men med tanke på den bakstreverske synsinga om prisen som kom i etterkant av vårt kjøpt, så holder jeg kjeft. Beløpet blir i utgangspunktet en sak mellom meg og evt. nye eier. Så får det være opp til ny eier å kringkaste.
Vi ga flatt 150.000,- for denne bilen.
Jeg har finn-annonsen fra da vi kjøpte den, samt siste PKK-papirer og skadedokumentasjon fra den gang den ble påkjørt. Link til dette kan jeg sende på forespørsel til den som måtte være interessert.
Prisantydning kommer jeg ikke til å gå ut med. I utgangspunktet syns jeg slikt er litt fjåsete å sitte inne med, men med tanke på den bakstreverske synsinga om prisen som kom i etterkant av vårt kjøpt, så holder jeg kjeft. Beløpet blir i utgangspunktet en sak mellom meg og evt. nye eier. Så får det være opp til ny eier å kringkaste.
Vi ga flatt 150.000,- for denne bilen.
Jeg har finn-annonsen fra da vi kjøpte den, samt siste PKK-papirer og skadedokumentasjon fra den gang den ble påkjørt. Link til dette kan jeg sende på forespørsel til den som måtte være interessert.
VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6
Dette er virkelig en MEGET solid 3,2 Oettinger syncro. Det var jeg som i årene 2003-2006 bygde denne opp på nytt med MANGE store og kostkrevende påkostninger, oppgraderinger og ikke minst fulloverhaling av motor, bare motoroverhaling kom på ca 85.000,-
Mener å huske at det hele kom meg på rundt 250-260.000,-
Å få denne til å på nytt fremstå som en perle, er på ingen måte en dyr kostnad sett i lys av hva denne bilen faktisk er:
En originalt ombygd Oettinger syncro, gjort av Oettinger og ikke i en bakgårdsgarasje et eller annet sted og sannsynligvis den eneste originale i Norge på Norske skilt. Jeg mener også å huske at Oettinger bygget kun 14 slike totalt.
Bilen ble kjøpt ny av en herremann i Oslo med velfylt lommebok i 1991. Bare 14 dager etter kjøpet ble den bygget om hos Oettinger i Tyskland. Den gang kostet motoren alene ca 200.000,- + innbygging.
Mange mener å så å si ha "monopol" på hva som er rett pris på diverse biltyper og utgaver og man kan diskutere opp og ned og i mente om priser er høye eller lave og hva som er "rett" pris, men jeg håper inderlig at denne blir i Norge.
I mine øyne er denne verdt det samme i dag som det jeg solgte den for i fjor, og hadde jeg hatt muligheten hadde jeg satt meg i bilen og hentet den umiddelbart. Jeg har dessverre ikke den muligheten, men jeg håper noen andre i Norge har.
Men uansett håper jeg den nok engang kommer til en entusiast som vet å ta vare på den, enten det er i Norge eller utlandet.
Jeg ønsker eierne lykke til med salget og bistår om ønskelig gjerne med informasjon
God kveld til dere alle.
Mener å huske at det hele kom meg på rundt 250-260.000,-
Å få denne til å på nytt fremstå som en perle, er på ingen måte en dyr kostnad sett i lys av hva denne bilen faktisk er:
En originalt ombygd Oettinger syncro, gjort av Oettinger og ikke i en bakgårdsgarasje et eller annet sted og sannsynligvis den eneste originale i Norge på Norske skilt. Jeg mener også å huske at Oettinger bygget kun 14 slike totalt.
Bilen ble kjøpt ny av en herremann i Oslo med velfylt lommebok i 1991. Bare 14 dager etter kjøpet ble den bygget om hos Oettinger i Tyskland. Den gang kostet motoren alene ca 200.000,- + innbygging.
Mange mener å så å si ha "monopol" på hva som er rett pris på diverse biltyper og utgaver og man kan diskutere opp og ned og i mente om priser er høye eller lave og hva som er "rett" pris, men jeg håper inderlig at denne blir i Norge.
I mine øyne er denne verdt det samme i dag som det jeg solgte den for i fjor, og hadde jeg hatt muligheten hadde jeg satt meg i bilen og hentet den umiddelbart. Jeg har dessverre ikke den muligheten, men jeg håper noen andre i Norge har.
Men uansett håper jeg den nok engang kommer til en entusiast som vet å ta vare på den, enten det er i Norge eller utlandet.
Jeg ønsker eierne lykke til med salget og bistår om ønskelig gjerne med informasjon
God kveld til dere alle.
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
-
VonZu
- -

Kan forøvrig tilføye at motoren ble overhalt av Skinnefolka.
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Skjønner helt og fullt deres synspunkt!VonZu wrote:Tja, litt interesse for selve bilen er det vel. Men om det strekker seg så langt som kjøpsinteresse er nok litt tvilsomt.
Og er helt enig!
Lykke til, og håper også på en ryddig prosess!
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
-
VonZu
- -

I dag var en god fotodag, så da ble det en liten session.
Slik ser den altså ut i dag:

Slik ser den altså ut i dag:
VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6 - Til salgs
Lekker vogn.

Eskild Serigstad
Maskiningeniør
Maskiningeniør
-
VonZu
- -

Re: VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6 - Til salgs
Ja, den tar seg godt ut 
-
VonZu
- -

Bilen står nå i Kristiansand på Bus Depot. Der kan den besiktiges etter avtale med Danial.
Hmm, jeg har ei her som klarer det fint hvertfallSaukjerring wrote: Kan jeg si nei til en gubbe som konstant fotfølger meg rundt i huset og synger "oettinger, oettinger" og lager brummelyder i øret mitt?
Enormt fet bil er det hvertfall:) kjøper den på lørdag rett etter de ringer fra Hamar om flaksen strekker til;)