Nå har jeg kjørt denne bilen en del kilometer på forskjellig underlag, og begynner å få litt oversikt over dette her. Så da tenker jeg det er på sin plass med litt oppsummering.
TING Å TA TAK I:
Vibrasjoner
Noe vibrerer. Disse vibrasjonene har jeg ikke på den andre syncroen (mener jeg hvertfall å huske

). Tanken om manglende avbalansering av hjul har vært oppe, men jeg tviler nå litt. Vibrasjonsfrekvensen er langt høyere enn hva jeg har opplevd fra bare manglende avballansering.
Jeg vet ikke om jeg vil gå så langt å si at det vibrerer mye. Men med denne bilen tenker jeg at det ikke skal bli forbigått i stillhet. Jeg vil vite hva det er.
Med firhjulstrekket tilkoblet er vibrasjonen sterkest ved gasspådrag. Hvis jeg slipper gassen og klemmer inn clutchen reduseres vibrasjonen betraktelig.
Med firhjulstrekket frakoblet er det mye mindre vibrasjoner, og det har lite å si med gasspådrag.
Mellomakselen skal være balanser, så jeg lurer på om det er noe lager eller oppheng av noe slag som ikke er helt på stell.
Tomgang
Motoren jager på tomgang. På sett og vis liker jeg det egentlig. Det er så koselig lyd, og at turtallet stiger og synker høres på et vis litt forlokkende ut

Men det har praktiske konsekvenser for kjøringen. Bakkestart er mer krevende fordi det er ganske lett å kvele bilen pga. det lave turtallet den har på det laveste i variasjonen. Den strever også mer enn hva godt er når jeg står stille på tomgang og f. eks. legger helt om på rattet. I går kvaltes den ved å legge helt om på rattet da jeg rygget sakte rundt et hjørne.
Signalet til innspørytingen fra servoen er ikke tilkoblet, og jeg tenker at det må nok på plass. Boksen som tar finjusteringen av turtallet er heller ikke på plass (så vidt jeg vet) og jeg håper at saken kan forbedres ved å korrigere begge disse feilene.
Gearoverføring
1. gear treffer ikke alltid skikkelig. Etter hva jeg kan se i papirene, er dette noe som kom etter overhaling av girkasse.
Elektrisk
Det er noe muffens med det elektriske. Takluke, el-vinduer og el-speil fungerer ikke. Jeg ser i papirene at dette ikke har skjedd i det siste, og det kan se ut til at sikringsholderen ikke er helt på stell. Dette må jeg sjekke nøyere opp i, for jeg vil jo ha luksusen på plass

Lysene i dashbordet fugerer heller ikke som de skal, blinklysindikator blinker ikke (men lydsignalet fungerer), fjernlysindikatoren er veldig svak når fjernlyset er på.
Det ligger en forsterker under passasjerstolen. Jeg vet ikke hvordan denne er koblet opp, men jeg har tidligere vært borti ymse og diverse elektromuffens som på merkelig vis har forduftet så fort forsterkeren har fosvunnet. Men jeg er litt tvilende til det her...
Eperspächer
Denne får jeg ikke liv i. Jeg har en magefølelse som sier at dette henger sammen med de andre elektriske problemene. Tror jeg skal bli god venn med multimeteret her
FORØVRIG:
Denne bilen er utrolig moro å kjøre. Alt er veldig bra avpasset. Motstanden i servoen, respons fra understellet, motorkraft og ikke minst lyden. Jeg liker jo generelt veldig godt å kjøre T3 i diverse konfigurasjoner, men denne tar kaka. Makan til godsaker tror jeg en skal lete lenge etter. Og jeg mener dette har mye med syncro-understellet og gassdemperne å gjøre. Den er så tight og fin at fyttigrisen. Jeg tviler på at en kunne fått samme følelsen av en 2wd.
For noen måneder siden solgte jeg en Mazda 323 GTX. Den er supertight og enormt moro å kjøre. En liten firhjulsdrevet rakett. En av de morsomste bilene jeg per dags dato har kjørt. Men Oettingeren slår den på alle punkter bortsett fra akselerasjon.
I tillegg er kombinasjonen av Multivan- og Caratinteriør helt super. Gudhjelpes så godt jeg liker denne bilen. For å si det med Sunshine sitt ene ord: RIMELIG FANTASTISK!