Huser`n sin Westfalia.

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Husern
-
-
Car: 1988 t3 westfalia
Phone: 90960942

Re: Huser`n sin Westfalia.

Post by Husern »

Jeg har ikke mulighet før sent på fredag i tilfelle.. Fredag er den siste dagen på jobben.. Begynner i ny jobb etter ferien. Så jeg tror dagen kommer til og gå med til lastebillevering og div, litt utover.. men, vi for se litt.. Det er fortsatt muligheter... :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

vwcoach wrote:
Husern wrote:
vwcoach wrote:Ja du [bilen] er heldig 8)
Snart klar til Buss treffet i Sveariket også da :wink:
Må jo passe på at Walborg (bilen altså) har det bra :mrgreen:
Det hadde vært veldig gøy og dratt til Sverige.. Må bare se det an litt tror jeg...
Hadde vært morro om mange som mulig hadde dratt sammen nedover. Jeg tenker å reise på onsdagen den 18'de sånn midt på da'n og bare lurke nedover, kanskje med en overnatting på turen. Me får sjå åssen planen blir
Jeg har ikke mulighet før sent på fredag i tilfelle.. Fredag er den siste dagen på jobben.. Begynner i ny jobb etter ferien. Så jeg tror dagen kommer til og gå med til lastebillevering og div, litt utover.. men, vi for se litt.. Det er fortsatt muligheter... :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

Var på Biltema en liten tur i dag.. Da ramla jeg over denne :D

Image

http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn ... enk-37225/

Tenkte den burde være ideell og ha med seg på tur.. Greit og ha en liten kjøkkenbenk når man skal lage mat.. Den kan klappes sammen også. så da tar den ikke all verdens av plass heller..
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
jostein
-
-
Phone: 90096263

Post by jostein »

Denne så jo ut som et must. Ser jo ut som den er til å ha kokeapparat oppå? Noe for de som ikke har det som fast instalasjon i bilen :mrgreen:
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1

Blir aldri ferdig
Husern
-
-

Post by Husern »

Bordet er laget slik at du kan plassere en grill på det.. Skulle vist tåle varmen, etter hva jeg forsto..
Feks en slik en:

Image

Så er det greit og ha litt plass, når en lager mat.. mye bedre og stå ute, en inne i bilen. Da er det ikke så farlig om man søler på gulvet :D :D
Så er det riktig benkehøyde på den høyeste delen av bordet.. Slipper man stå bøyd over et "vaklevorent" campingbord :D

Ser det blir mye gode argumenter for at jeg skal kjøpe meg et slikt :mrgreen:
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

Da fikk vi omsider vasket og ordnet bilen innvendig.. Så nå er den klar for helgeturer, og ferieturer.. :D
Det ble en del støv og "dritt" inne i bilen i vinter når jeg holdt på med siderutene. Men nå er det strøket igjen :D :D All ære til dama mi :D :D
I full gang:

Image

Men det måtte jo selvfølgelig begynne og regne da!!!

Image

Tenkte og få limt fast vindaviserne skikkelig.. De har sklidd ned når jeg har kjørt med vinduene nede.. Men i og med regnet kom, får jeg heller ta det en annen dag..
Last edited by Husern on 23 Jun 2012, 21:14, edited 1 time in total.
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Like veldig god stuket nå, som i gamle dager dette.
jostein
-
-
Phone: 90096263

Post by jostein »

Husern wrote:Bordet er laget slik at du kan plassere en grill på det.. Skulle vist tåle varmen, etter hva jeg forsto..
Feks en slik en:

Image

Så er det greit og ha litt plass, når en lager mat.. mye bedre og stå ute, en inne i bilen. Da er det ikke så farlig om man søler på gulvet :D :D
Så er det riktig benkehøyde på den høyeste delen av bordet.. Slipper man stå bøyd over et "vaklevorent" campingbord :D

Har en sånn grill. Den ble så varm i fjor at håntaket tok fyr. Må legge den opp på beleggings stein når vi griller hjemme, for asfalten "smelter" under grillen. Tror det er bedre med stormkjøkken eller gassbluss?
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1

Blir aldri ferdig
Husern
-
-

Post by Husern »

Martin Sandvik wrote:Like veldig god stuket nå, som i gamle dager dette.
Jo takk for det Martin..
Det begynner og ligne noe nå.. Har blitt stor forandring fra da jeg kjøpte den.
Felgene jeg kjøpte ble helt knall.. :D Ble bra og kjøre på, selv uten servo.. (det kommer snart).. Jeg var litt redd det skulle stikke for mye utenfor skjermene foran. Men det gidder jeg ikke bry meg om.. Blir vel i verste fall en mangellapp..
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

jostein wrote:
Husern wrote:Bordet er laget slik at du kan plassere en grill på det.. Skulle vist tåle varmen, etter hva jeg forsto..
Feks en slik en:

Image

Har en sånn grill. Den ble så varm i fjor at håntaket tok fyr. Må legge den opp på beleggings stein når vi griller hjemme, for asfalten "smelter" under grillen. Tror det er bedre med stormkjøkken eller
gassbluss?
Hva er det du fyrer med i grillen din da Jostein? Bensin..... :mrgreen: Har grillet mye med samme grill jeg også. Men det har da aldri blitt så varmt.. Det er ikke sikkert bordet tåler varmen, Men det virket som at det var laget for dette.. Men det er jo Biltema som selger det. Så man skal kanskje ikke stole blindt på det dem sier :lol: :lol:
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

jostein wrote:
Feks en slik en:

Image

Har en sånn grill. Den ble så varm i fjor at håntaket tok fyr. Må legge den opp på beleggings stein når vi griller hjemme, for asfalten "smelter" under grillen. Tror det er bedre med stormkjøkken eller gassbluss?
Har brukt en sånn type [var helt rund som ei tønne] grill jeg å, men det var ikke Tviltema sin. Og tro det eller ei, terrassen min tok fyr under grillen :shock:
Brukte ikke så mye flybensin til opptenninga heller 8) :mrgreen:
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Husern
-
-

Post by Husern »

At den blir varm, har jeg også erfart.. Det er jo en grill.... :D
Men tilbake til bordet fra biltema, så mener jeg det var noe underlag i stål på det, så det burde jo tåle varmen :D :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

Husern wrote:At den blir varm, har jeg også erfart.. Det er jo en grill.... :D
Men tilbake til bordet fra biltema, så mener jeg det var noe underlag i stål på det, så det burde jo tåle varmen :D :D
Bare en ting å gjøre da Raymond. Kjøp'n og test'n. Brenner'n ikke opp så kjøper jeg en å :mrgreen:
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Husern
-
-

Post by Husern »

vwcoach wrote:
Husern wrote:At den blir varm, har jeg også erfart.. Det er jo en grill.... :D
Bare en ting å gjøre da Raymond. Kjøp'n og test'n. Brenner'n ikke opp så kjøper jeg en å :mrgreen:
Ja, jeg må ha en slik :D :D Blir gammel om en måned, så jeg fikk beskjed av "regjeringa" at jeg kunne ønske meg den. Blir vel sånn da :mrgreen: :mrgreen:
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

Da var ferieturen unnagjort for denne gang dessverre.. :(
Vi tok turen fra Hønefoss, opp til Valdres, over til Gol. Så var det videre ned til Nesbyen, før ferden gikk over mot Rødberg.. Derfra kjørte vi til Tinn og sjekket ut hvordan det sto til på Sandviken camping :D

Image

Image

Det ble liksom litt dødt der, uten alle vw bussene...

Videre gikk ferden til Rjukan så opp til Gaustadtoppen (fantastisk utsikt). Så kjørte vi ned til Dalen i Telemark og var der et par dager, før vi dro utover mot kysten, og hadde noen fine dager på slutten av vår ferie, som gikk så alt for fort..

Jeg rakk aldri få "bygd" om skyvedøra, så jeg satt på de gamle aluminiumsfelgene før vi reiste. Jeg skal vel være såpass ærlig og si, at det ble en god del bedre og kjøre på.. :mrgreen: Har planer å kjøre til Nordkapp neste år. Kan vel hende at utseende må vike for komforten da.. Men til daglig skal det helt klart kjøres på borbetfelger!!

Her er det noen bilder ifra turen:

Image
Lunsj ved Tinnsjøen :D

Image
Klare for Gaustadtoppen

Image
Nådde toppen.. (tok banen som gikk inne i fjellet) Er ferie, og ikke 71 grader Nord :mrgreen:

Image

Image
Var rene Buss treffet på campingen i Dalen :D Den blomstrete bussen, var det en familie på fire fra Sveits som hadde.. Tøft gjort det også, med et par unger på tre og fire år :D

Image
Benken ifra Biltema gjorde jobben den..

Image

Image

Ble ikke den lengste turen på oss i år. Hadde håpet på og kunne kjøre Atlanterhavsveien, men det var spådd så dårlig vær på den kanten av landet, så vi kjørte heller etter sola i år.. Bilen har fungert helt utmerket på hele turen, så da er det vel bare og si seg fornøyd..
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
narle
-
-
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2

Post by narle »

Du blir vel med til Stryntreffet?Det er en flott tur.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

Husern wrote:Jeg rakk aldri få "bygd" om skyvedøra, så jeg satt på de gamle aluminiumsfelgene før vi reiste. Jeg skal vel være såpass ærlig og si, at det ble en god del bedre og kjøre på.. :mrgreen: Har planer å kjøre til Nordkapp neste år. Kan vel hende at utseende må vike for komforten da.. Men til daglig skal det helt klart kjøres på borbetfelger!!
:lol: :lol: :lol:

Husern wrote: Image
Hvor får du plass til hele dette møblementet? Har du ikke kjøkkenbenk inne i vogna?

Flotte bilder. Den turen til toppen av fjellet skal jeg også ta en dag. :D
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
HappyT3
-
-
Car: T3 1986

Post by HappyT3 »

Kort/lang tur, ingen betydning, det er reisekildringen som er viktig :wink:
Skal jo ikke bare skru på en Camper, man må jo bruke bilen også.

Flott å se andres løsninger på campingutstyr/løsninger.

Har selv endret på vanntankløsningen etter sommerens multi-tur (kommer snart oppdatering i egen tråd).
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Husern
-
-

Post by Husern »

narle wrote:Du blir vel med til Stryntreffet?Det er en flott tur.
Det hadde vært artig det, men jeg tror jeg kun klarer og få med meg Tinn treffet i år.. Er i full gang med flytting og oppussing.. :(
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

bjørn53 wrote:
Husern wrote:Jeg rakk aldri få "bygd" om skyvedøra, så jeg satt på de gamle aluminiumsfelgene før vi reiste. Jeg skal vel være såpass ærlig og si, at det ble en god del bedre og kjøre på.. :mrgreen: Har planer å kjøre til Nordkapp neste år. Kan vel hende at utseende må vike for komforten da.. Men til daglig skal det helt klart kjøres på borbetfelger!!
:lol: :lol: :lol:

Husern wrote: Image
Hvor får du plass til hele dette møblementet? Har du ikke kjøkkenbenk inne i vogna?

Flotte bilder. Den turen til toppen av fjellet skal jeg også ta en dag. :D
Alt kan pakkes sammen rimelig flatt.. Til og med "innstegskrakken" er sammenleggbar :D Jeg har kjøkkenbenk inne, men det er så mye lettere og stå med alt ute, så lenge været tillater det. Da gjør det ikke så mye om jeg søler på gulvet :lol:
Prøver hele tiden og få tak i ting som tar så lite plass som mulig.. Bortsett fra stolene.. Det var et krav fra dama.. Hun ville sitte godt.. :D

Sånn som denne her er også helt genial:

http://biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv ... tte-39634/
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

HappyT3 wrote:Kort/lang tur, ingen betydning, det er reisekildringen som er viktig :wink:
Skal jo ikke bare skru på en Camper, man må jo bruke bilen også.

Flott å se andres løsninger på campingutstyr/løsninger.

Har selv endret på vanntankløsningen etter sommerens multi-tur (kommer snart oppdatering i egen tråd).
Du har helt klart et poeng der.. Det trenger ikke være lengden på turen som teller. Heller hvor bra man har det når man først er på tur som.. Det er veldig gøy og kunne bruke bilen litt også. Ikke bare skru på den..

Sto du på veikroa på Hallingby for en mnd tid siden..? (det er ca 1 mil nord for hønefoss)
Jeg så det satt to stykker i en bil, veldig lik den du har, men det regnet noe så jævlig, og jeg hadde dårlig tid, så jeg bare kjørte videre, uten og gå bort.. :wink:
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
HappyT3
-
-
Car: T3 1986

Post by HappyT3 »

Husern wrote: Sto du på veikroa på Hallingby for en mnd tid siden..? (det er ca 1 mil nord for hønefoss)
Jeg så det satt to stykker i en bil, veldig lik den du har, men det regnet noe så jævlig, og jeg hadde dårlig tid, så jeg bare kjørte videre, uten og gå bort.. :wink:
Stemmer det, på vei fra valdresdelen av sommerturen, jeg og fruen handlet en burger hver på kroa, godt med noe å spise etter dieselstuntet tidligere på dagen :wink:

Regner med at det var dette motivet du så :wink:
Image
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
FrodR
-
-
Phone: 95846384

Post by FrodR »

Knallfin bil du har laget deg, liker uttrykket på bilen! Hva slags senking kjører du?
Husern
-
-

Post by Husern »

HappyT3 wrote:
Husern wrote: Sto du på veikroa på Hallingby for en mnd tid siden..? (det er ca 1 mil nord for hønefoss)
Stemmer det, på vei fra valdresdelen av sommerturen, jeg og fruen handlet en burger hver på kroa, godt med noe å spise etter dieselstuntet tidligere på dagen :wink:

Regner med at det var dette motivet du så :wink:
Image
Det stemmer det ja :D Pokker at jeg ikke banket på døra di da.. Hadde vært hyggelig og hilse på deg.. Men men, sjansen byr seg kanskje en annen gang..
Dieselstunt? Har du hatt problemer?
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

FrodR wrote:Knallfin bil du har laget deg, liker uttrykket på bilen! Hva slags senking kjører du?
Jo takk for det du :D Jeg kjøpte et rimelig sett av Martin.. Husker ikke helt hva det het men det kan jeg finne ut av til i morgen.. Tror jeg har tuv papirene liggende i bilen..
Mener det skulle senke ca 40 mm.. Bilen er nok litt lavere en det også pga av alt pikkpakket vi hadde med på turen.. Jeg veide den på en av biltilsynets kontrollplasser, og da veide den 2250 kg.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med senke settet.. Ikke har det blitt for "stumpete" å kjøre på heller.
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Post Reply