Huser`n sin Westfalia.
-
Husern
- -

- Car: 1988 t3 westfalia
- Phone: 90960942
Re: Huser`n sin Westfalia.
Jeg har ikke mulighet før sent på fredag i tilfelle.. Fredag er den siste dagen på jobben.. Begynner i ny jobb etter ferien. Så jeg tror dagen kommer til og gå med til lastebillevering og div, litt utover.. men, vi for se litt.. Det er fortsatt muligheter... 
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
Husern
- -

Jeg har ikke mulighet før sent på fredag i tilfelle.. Fredag er den siste dagen på jobben.. Begynner i ny jobb etter ferien. Så jeg tror dagen kommer til og gå med til lastebillevering og div, litt utover.. men, vi for se litt.. Det er fortsatt muligheter...vwcoach wrote:Hadde vært morro om mange som mulig hadde dratt sammen nedover. Jeg tenker å reise på onsdagen den 18'de sånn midt på da'n og bare lurke nedover, kanskje med en overnatting på turen. Me får sjå åssen planen blirHusern wrote:Må jo passe på at Walborg (bilen altså) har det bravwcoach wrote:Ja du [bilen] er heldig![]()
Snart klar til Buss treffet i Sveariket også da![]()
Det hadde vært veldig gøy og dratt til Sverige.. Må bare se det an litt tror jeg...
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
Husern
- -

Var på Biltema en liten tur i dag.. Da ramla jeg over denne

http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn ... enk-37225/
Tenkte den burde være ideell og ha med seg på tur.. Greit og ha en liten kjøkkenbenk når man skal lage mat.. Den kan klappes sammen også. så da tar den ikke all verdens av plass heller..

http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn ... enk-37225/
Tenkte den burde være ideell og ha med seg på tur.. Greit og ha en liten kjøkkenbenk når man skal lage mat.. Den kan klappes sammen også. så da tar den ikke all verdens av plass heller..
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Denne så jo ut som et must. Ser jo ut som den er til å ha kokeapparat oppå? Noe for de som ikke har det som fast instalasjon i bilen 
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig
+1
Blir aldri ferdig
-
Husern
- -

Bordet er laget slik at du kan plassere en grill på det.. Skulle vist tåle varmen, etter hva jeg forsto..
Feks en slik en:

Så er det greit og ha litt plass, når en lager mat.. mye bedre og stå ute, en inne i bilen. Da er det ikke så farlig om man søler på gulvet
Så er det riktig benkehøyde på den høyeste delen av bordet.. Slipper man stå bøyd over et "vaklevorent" campingbord
Ser det blir mye gode argumenter for at jeg skal kjøpe meg et slikt
Feks en slik en:

Så er det greit og ha litt plass, når en lager mat.. mye bedre og stå ute, en inne i bilen. Da er det ikke så farlig om man søler på gulvet
Så er det riktig benkehøyde på den høyeste delen av bordet.. Slipper man stå bøyd over et "vaklevorent" campingbord
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
Husern
- -

Da fikk vi omsider vasket og ordnet bilen innvendig.. Så nå er den klar for helgeturer, og ferieturer..
Det ble en del støv og "dritt" inne i bilen i vinter når jeg holdt på med siderutene. Men nå er det strøket igjen
All ære til dama mi
I full gang:

Men det måtte jo selvfølgelig begynne og regne da!!!

Tenkte og få limt fast vindaviserne skikkelig.. De har sklidd ned når jeg har kjørt med vinduene nede.. Men i og med regnet kom, får jeg heller ta det en annen dag..
Det ble en del støv og "dritt" inne i bilen i vinter når jeg holdt på med siderutene. Men nå er det strøket igjen
I full gang:
Men det måtte jo selvfølgelig begynne og regne da!!!
Tenkte og få limt fast vindaviserne skikkelig.. De har sklidd ned når jeg har kjørt med vinduene nede.. Men i og med regnet kom, får jeg heller ta det en annen dag..
Last edited by Husern on 23 Jun 2012, 21:14, edited 1 time in total.
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Like veldig god stuket nå, som i gamle dager dette.
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
Har en sånn grill. Den ble så varm i fjor at håntaket tok fyr. Må legge den opp på beleggings stein når vi griller hjemme, for asfalten "smelter" under grillen. Tror det er bedre med stormkjøkken eller gassbluss?Husern wrote:Bordet er laget slik at du kan plassere en grill på det.. Skulle vist tåle varmen, etter hva jeg forsto..
Feks en slik en:
Så er det greit og ha litt plass, når en lager mat.. mye bedre og stå ute, en inne i bilen. Da er det ikke så farlig om man søler på gulvet![]()
![]()
Så er det riktig benkehøyde på den høyeste delen av bordet.. Slipper man stå bøyd over et "vaklevorent" campingbord![]()
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
+1
Blir aldri ferdig
+1
Blir aldri ferdig
-
Husern
- -

Jo takk for det Martin..Martin Sandvik wrote:Like veldig god stuket nå, som i gamle dager dette.
Det begynner og ligne noe nå.. Har blitt stor forandring fra da jeg kjøpte den.
Felgene jeg kjøpte ble helt knall..
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
Husern
- -

Hva er det du fyrer med i grillen din da Jostein? Bensin.....jostein wrote:Har en sånn grill. Den ble så varm i fjor at håntaket tok fyr. Må legge den opp på beleggings stein når vi griller hjemme, for asfalten "smelter" under grillen. Tror det er bedre med stormkjøkken ellerHusern wrote:Bordet er laget slik at du kan plassere en grill på det.. Skulle vist tåle varmen, etter hva jeg forsto..
Feks en slik en:
Så er det greit og ha litt plass, når en lager mat.. mye bedre og stå ute, en inne i bilen. Da er det ikke så farlig om man søler på gulvet![]()
![]()
Så er det riktig benkehøyde på den høyeste delen av bordet.. Slipper man stå bøyd over et "vaklevorent" campingbord![]()
gassbluss?
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Har brukt en sånn type [var helt rund som ei tønne] grill jeg å, men det var ikke Tviltema sin. Og tro det eller ei, terrassen min tok fyr under grillenjostein wrote:Har en sånn grill. Den ble så varm i fjor at håntaket tok fyr. Må legge den opp på beleggings stein når vi griller hjemme, for asfalten "smelter" under grillen. Tror det er bedre med stormkjøkken eller gassbluss?Husern wrote:Bordet er laget slik at du kan plassere en grill på det.. Skulle vist tåle varmen, etter hva jeg forsto..
Feks en slik en:
![]()
Brukte ikke så mye flybensin til opptenninga heller
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
-
Husern
- -

At den blir varm, har jeg også erfart.. Det er jo en grill....
Men tilbake til bordet fra biltema, så mener jeg det var noe underlag i stål på det, så det burde jo tåle varmen

Men tilbake til bordet fra biltema, så mener jeg det var noe underlag i stål på det, så det burde jo tåle varmen
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Bare en ting å gjøre da Raymond. Kjøp'n og test'n. Brenner'n ikke opp så kjøper jeg en åHusern wrote:At den blir varm, har jeg også erfart.. Det er jo en grill....![]()
Men tilbake til bordet fra biltema, så mener jeg det var noe underlag i stål på det, så det burde jo tåle varmen![]()
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
-
Husern
- -

Ja, jeg må ha en slikvwcoach wrote:Bare en ting å gjøre da Raymond. Kjøp'n og test'n. Brenner'n ikke opp så kjøper jeg en åHusern wrote:At den blir varm, har jeg også erfart.. Det er jo en grill....![]()
Men tilbake til bordet fra biltema, så mener jeg det var noe underlag i stål på det, så det burde jo tåle varmen![]()
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
Husern
- -

Da var ferieturen unnagjort for denne gang dessverre..
Vi tok turen fra Hønefoss, opp til Valdres, over til Gol. Så var det videre ned til Nesbyen, før ferden gikk over mot Rødberg.. Derfra kjørte vi til Tinn og sjekket ut hvordan det sto til på Sandviken camping

Det ble liksom litt dødt der, uten alle vw bussene...
Videre gikk ferden til Rjukan så opp til Gaustadtoppen (fantastisk utsikt). Så kjørte vi ned til Dalen i Telemark og var der et par dager, før vi dro utover mot kysten, og hadde noen fine dager på slutten av vår ferie, som gikk så alt for fort..
Jeg rakk aldri få "bygd" om skyvedøra, så jeg satt på de gamle aluminiumsfelgene før vi reiste. Jeg skal vel være såpass ærlig og si, at det ble en god del bedre og kjøre på..
Har planer å kjøre til Nordkapp neste år. Kan vel hende at utseende må vike for komforten da.. Men til daglig skal det helt klart kjøres på borbetfelger!!
Her er det noen bilder ifra turen:

Lunsj ved Tinnsjøen

Klare for Gaustadtoppen

Nådde toppen.. (tok banen som gikk inne i fjellet) Er ferie, og ikke 71 grader Nord

Var rene Buss treffet på campingen i Dalen
Den blomstrete bussen, var det en familie på fire fra Sveits som hadde.. Tøft gjort det også, med et par unger på tre og fire år

Benken ifra Biltema gjorde jobben den..

Ble ikke den lengste turen på oss i år. Hadde håpet på og kunne kjøre Atlanterhavsveien, men det var spådd så dårlig vær på den kanten av landet, så vi kjørte heller etter sola i år.. Bilen har fungert helt utmerket på hele turen, så da er det vel bare og si seg fornøyd..
Vi tok turen fra Hønefoss, opp til Valdres, over til Gol. Så var det videre ned til Nesbyen, før ferden gikk over mot Rødberg.. Derfra kjørte vi til Tinn og sjekket ut hvordan det sto til på Sandviken camping
Det ble liksom litt dødt der, uten alle vw bussene...
Videre gikk ferden til Rjukan så opp til Gaustadtoppen (fantastisk utsikt). Så kjørte vi ned til Dalen i Telemark og var der et par dager, før vi dro utover mot kysten, og hadde noen fine dager på slutten av vår ferie, som gikk så alt for fort..
Jeg rakk aldri få "bygd" om skyvedøra, så jeg satt på de gamle aluminiumsfelgene før vi reiste. Jeg skal vel være såpass ærlig og si, at det ble en god del bedre og kjøre på..
Her er det noen bilder ifra turen:
Lunsj ved Tinnsjøen
Klare for Gaustadtoppen
Nådde toppen.. (tok banen som gikk inne i fjellet) Er ferie, og ikke 71 grader Nord
Var rene Buss treffet på campingen i Dalen
Ble ikke den lengste turen på oss i år. Hadde håpet på og kunne kjøre Atlanterhavsveien, men det var spådd så dårlig vær på den kanten av landet, så vi kjørte heller etter sola i år.. Bilen har fungert helt utmerket på hele turen, så da er det vel bare og si seg fornøyd..
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Du blir vel med til Stryntreffet?Det er en flott tur.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
bjørn53
- -

- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
Husern wrote:Jeg rakk aldri få "bygd" om skyvedøra, så jeg satt på de gamle aluminiumsfelgene før vi reiste. Jeg skal vel være såpass ærlig og si, at det ble en god del bedre og kjøre på..Har planer å kjøre til Nordkapp neste år. Kan vel hende at utseende må vike for komforten da.. Men til daglig skal det helt klart kjøres på borbetfelger!!
Hvor får du plass til hele dette møblementet? Har du ikke kjøkkenbenk inne i vogna?Husern wrote:
Flotte bilder. Den turen til toppen av fjellet skal jeg også ta en dag.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Kort/lang tur, ingen betydning, det er reisekildringen som er viktig
Skal jo ikke bare skru på en Camper, man må jo bruke bilen også.
Flott å se andres løsninger på campingutstyr/løsninger.
Har selv endret på vanntankløsningen etter sommerens multi-tur (kommer snart oppdatering i egen tråd).
Har selv endret på vanntankløsningen etter sommerens multi-tur (kommer snart oppdatering i egen tråd).
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
-
Husern
- -

Det hadde vært artig det, men jeg tror jeg kun klarer og få med meg Tinn treffet i år.. Er i full gang med flytting og oppussing..narle wrote:Du blir vel med til Stryntreffet?Det er en flott tur.
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
Husern
- -

Alt kan pakkes sammen rimelig flatt.. Til og med "innstegskrakken" er sammenleggbarbjørn53 wrote:Husern wrote:Jeg rakk aldri få "bygd" om skyvedøra, så jeg satt på de gamle aluminiumsfelgene før vi reiste. Jeg skal vel være såpass ærlig og si, at det ble en god del bedre og kjøre på..Har planer å kjøre til Nordkapp neste år. Kan vel hende at utseende må vike for komforten da.. Men til daglig skal det helt klart kjøres på borbetfelger!!
![]()
![]()
![]()
Hvor får du plass til hele dette møblementet? Har du ikke kjøkkenbenk inne i vogna?Husern wrote:
Flotte bilder. Den turen til toppen av fjellet skal jeg også ta en dag.
Prøver hele tiden og få tak i ting som tar så lite plass som mulig.. Bortsett fra stolene.. Det var et krav fra dama.. Hun ville sitte godt..
Sånn som denne her er også helt genial:
http://biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv ... tte-39634/
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
Husern
- -

Du har helt klart et poeng der.. Det trenger ikke være lengden på turen som teller. Heller hvor bra man har det når man først er på tur som.. Det er veldig gøy og kunne bruke bilen litt også. Ikke bare skru på den..HappyT3 wrote:Kort/lang tur, ingen betydning, det er reisekildringen som er viktig![]()
Sto du på veikroa på Hallingby for en mnd tid siden..? (det er ca 1 mil nord for hønefoss)
Jeg så det satt to stykker i en bil, veldig lik den du har, men det regnet noe så jævlig, og jeg hadde dårlig tid, så jeg bare kjørte videre, uten og gå bort..
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Stemmer det, på vei fra valdresdelen av sommerturen, jeg og fruen handlet en burger hver på kroa, godt med noe å spise etter dieselstuntet tidligere på dagenHusern wrote: Sto du på veikroa på Hallingby for en mnd tid siden..? (det er ca 1 mil nord for hønefoss)
Jeg så det satt to stykker i en bil, veldig lik den du har, men det regnet noe så jævlig, og jeg hadde dårlig tid, så jeg bare kjørte videre, uten og gå bort..
Regner med at det var dette motivet du så

Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Knallfin bil du har laget deg, liker uttrykket på bilen! Hva slags senking kjører du?
-
Husern
- -

Det stemmer det jaHappyT3 wrote:Stemmer det, på vei fra valdresdelen av sommerturen, jeg og fruen handlet en burger hver på kroa, godt med noe å spise etter dieselstuntet tidligere på dagenHusern wrote: Sto du på veikroa på Hallingby for en mnd tid siden..? (det er ca 1 mil nord for hønefoss)
Regner med at det var dette motivet du så![]()
Dieselstunt? Har du hatt problemer?
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
Husern
- -

Jo takk for det duFrodR wrote:Knallfin bil du har laget deg, liker uttrykket på bilen! Hva slags senking kjører du?
Mener det skulle senke ca 40 mm.. Bilen er nok litt lavere en det også pga av alt pikkpakket vi hadde med på turen.. Jeg veide den på en av biltilsynets kontrollplasser, og da veide den 2250 kg.
Jeg er egentlig veldig fornøyd med senke settet.. Ikke har det blitt for "stumpete" å kjøre på heller.
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo