Bilen er en 2008 modell, førstegangsregistrert april 2008. Har vært leasingsbil gjennom ALD hos et elektrikerfirma på Jessheim før jeg kjøpte den. Ved kjøpet var den kjørt knappe 37.000 km, og fremsto - i forhold til mye annet jeg har sett på av Transportere - som meget hel og pen.
Motormessig er det en klassiske 1,9 TDI'en med 102 hk og forhjulstrekk, som fungerer veldig bra til mitt bruk ( i all hovedsak langkjøring for å spare kilometer på familiebilen, samt "snekkerbil" i forbindelse med oppussing hjemme). Av utstyr er den ikke akkurat en "bombe", men den har det mest nødvendige - som blant annet:
- Aircondition
- Hengerfeste
- DEFA motorvarmer
- Utvidet varevegg
- Armlener på førerstol
- Radio/cd RCD 200
- Lasteholdere
- Suveren gulv 12mm. kryssfinerplate i vareron
- Skyvedør begge sider
- ESP
- El. vindu/speil
Skulle, som vanlig, ikke gjøre noe med denne, men det varte ikke lenge. Har modifisert kravene mine til å ikke ta helt av, og holde det noenlunde økonomisk forsvarlig.
Av planer som allerede er blitt utført / kjøpt inn, kan nevnes:
- Ordnet sinkslipp/smårust på skyvedør venstre side (gjennomført, gikk på VW garanti)
- Osram Diadem blinklyspærer (montert)
- Solfilm på bakrute og siderute i varerom (20% lysgjennomstrømning), samt solfilm på siderutene foran (50% lysgjennomstrømning)
- 18" alu.felger med Nokian Hakkapelita 7 piggdekk i dim. 235/50-18" (montert)
- 9,5x20" OZ alu.felger med Falken FK452 sommerdekk i dim. 275/35-20" (innkjøpt)
- Vmaxx Extreme høyde- og hardhetsjusterbart senkesett (innkjøpt, monteres til våren sammen med sommerhjulene)
- Stereo: Pioneer AVH-3400BT (?) dobbel DIN spiller, Rockford Fosgate P1652S frontsett, Rockford Fosgate PBR300X1 effektforsterker samt Rockford Fosgate P3LS12 "slim" 12" sub.
Av planer som trolig vil bli gjennomført i mitt eie, kan nevnes:
- Fjerning av "Transporter" og "TDI" merkene på bakluken
- "Plastdip" på VW merket på bakluken
- Innkjøp/montering av VW Audi Club skiltrammer
- Innkjøp/montering av nye lykter: Røde/sorte baklykter, sorte sideblinklys og - etterhvert - sorte Multivan frontlykter
- Innkjøp/lakkering av Caravelle frontfanger, samt emblemfri grill
- Lakkering av bakfanger, samt lakkering av div. smådeler som bl.a. speil, dørhåndtak, list over skilt på bakluke etc.
Har også vurdert chiptrimming siden jeg har flere kompiser som har gjort dette med sine 1,9 TDI Transportere og disse går betydelig bedre, samtidig som jeg er skeptisk siden jeg har lest mye om at clutch og svinghjul ikke synes noe særlig om dette... tar gjerne imot erfaringer fra dere andre som har gjort / ikke gjort dette med 1,9 TDI, samt hvorfor dere har gjort / ikke har gjort dette.
MEN, nå er det nok prat! Her kommer noen bilder fra mitt eie.
Noen utvalgte annonsebilder:

Et "stemningsbilde" fra Sverige på kjøreturen opp mot Tromsø:

Osram Diadem blinkelyspærer foran:

Bilde med solfilm og 18" vinterhjul:

Nye, hvitlakkerte 20" OZ sommerhjul:

Prøvemontering av sommerhjulene... her trengs det senk!

"Raggarstuk"