Da ser det ut til at jeg har fått napp på en orginal takluke, forhåpentligvis utskjært med såpass mye takplate rundt til at den går greit å felle inn istedet for den jeg har. Har også lokalisert en T4 med orginal glassluke på den lokale høgginga, får se om det kan være noen reservedeler å hente der. Den ser veldig lik ut
Ellers tenkte jeg at jeg skulle benytte finværet i formiddag til å reparere diesellekkasjen på pumpa... Alt gikk helt etter anvisningene her:
http://www.vwdieselparts.com/forum/view ... f=8&t=9372
Men da jeg skulle montere den nye o-ringen oppdaget jeg at de som fulgte med i settet jeg hadde var altfor store

Nåvel, delenummeret står i den nevnte tråden, så en telefon til det nærmeste dieselverkstedet konkluderte med at ringen ikke fins på lager i Norge, men er nå bestilt og kommer om et par dager
I mellomtiden har jeg begynt å se på innsug og luftfilter, der kreves også en liten opprydding. Veivhusventilasjonen har bare gått ut i friluft via en lang slange til under bilen... ikke noen god løsning. Det er montert et sportsluftfilter (KN?) men det ligger bare å slenger på "hylla" bak venstre baklykt. Den samme hylla bærer forresten preg av å ha hatt ladeluftkjøler montert... Denne fikk jeg med bilen, og planen er å sette denne tilbake, men da må den vel kompletteres med en elektrisk vifte som sørger for litt sirkulasjon da? noen som har forslag til hvor man henter en passende vifte? og hvilken vei bør luftstrømmen gå? Nedover antar jeg...
Har hentet diverse slanger fra både Golf og Passat med AAZ for å prøve å bygge noe ordentlig rundt dette, men hva er den almenne oppfatning av hva som er bra? Bilen har AAZ turbo og manifoil, og noe jeg tror er JX innsug... LLK'en er noe Saab-greier og passer forsåvidt bra bak baklykta. Fikk også med en pose med slange- og rørbøyer, så jeg har litt av hvert å forsøke med.