Den ultimate Syncro dekk og felg tråden
-
Chewie
- -

- Car: '84 Transporter
- Phone: +4528442904
Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden
Hmm... I følge min research har jeg funnet disse: http://cgi.ebay.de/MB-7x15-ET25-Stahlfe ... 4044107850
Sånn som jeg har forstått det sat de oprindelig på den gamle Mercedes S klasse, som har modellbetegnelsen W126. ET er ikke 23 men 25..
Men hvad er forskjellen på at kjøre 225/75-15 på hhv. 6 og 7 tommers bredde?
Sånn som jeg har forstått det sat de oprindelig på den gamle Mercedes S klasse, som har modellbetegnelsen W126. ET er ikke 23 men 25..
Men hvad er forskjellen på at kjøre 225/75-15 på hhv. 6 og 7 tommers bredde?
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Disse hadde jeg glemt
Rett og slett fordi de er meget vanskelig å finne
Det gjenspeiler også prisen på disse her. De fleste store ( dyre) mercedeser ble bestillt med aluhjul.
6 " blir smalt med 225 dekk, de får litt sånn balong utseende og " ruller" mer sidelengs enn på breiere felger.
6 " blir smalt med 225 dekk, de får litt sånn balong utseende og " ruller" mer sidelengs enn på breiere felger.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Noen som vet om denne kombinasjonen vil bli noe problem?jostein wrote:Har funnet felger RS4-2 På bildeler.no. 17 x 7 Disse har senterhull 66.6 og ET 35. Max last på disse var 690 kg pr stk. Det må jo være godkjente felger på syncro. Men er det plass med 225 55 17 og ET 35 på bilen?
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig
+1
Blir aldri ferdig
Har kjørt 8x17 ET 35 på 2wd, men det var med 215/45. Var god klaring til alt utenom til øvre bærebro, måtte space ut 5mm framme. Det slipper du med 7" felg. Er jo uansett ulikt oppheng fremme på 2wd/syncro
Var egentlig mest bekymret for hvordan dette skulle gå bak jeg. Han Tur-Bo har jo hatt litt problem litt høyere opp i tråden her. Vil helst slippe å bruke 8-9000 kr på felg og dekk, og deretter måtte sette på spacer. Da er litt av jobben med å finne godkjente felger bortkastet. Har ikke helt bestemt meg. Kan hende det blir 16" stålfelger igjen også...Livar wrote:Har kjørt 8x17 ET 35 på 2wd, men det var med 215/45. Var god klaring til alt utenom til øvre bærebro, måtte space ut 5mm framme. Det slipper du med 7" felg. Er jo uansett ulikt oppheng fremme på 2wd/syncro
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
+1
Blir aldri ferdig
+1
Blir aldri ferdig
http://www.rimsntires.com/specs.jsp
Her kan du sammenligne og se om det bygger mer eller mindre i alle retninger. Ser ut til at dine er mindre i alle retninger sammenlignet med tur-bo sine.
Her kan du sammenligne og se om det bygger mer eller mindre i alle retninger. Ser ut til at dine er mindre i alle retninger sammenlignet med tur-bo sine.
Benytter sjansen til å bumpe denne tråden.
215/70R16 ser ut til å være veldig kurant å få tak i (både sommerdekk og piggfritt), og er ikke for ekstremt noen vei. 16x7" ET35 skulle passe fint til dette?
Er innskriving av ny dekkdimensjon i vognkortet noe som krever myndighetstime? Endring av seteantall krever visning, jeg har forstått det dithen at endring av hengervekt (når man har papir fra Møller) ikke krever visning. Hadde vært greit å få klasset om bilen til 8-seter så fort som mulig, men jeg hadde igrunnen tenkt å vente med dekkjøp til våren, og myndighetstime er såpass med styr at jeg ikke vil gjøre det flere ganger enn nødvendig, det koster jo litt også.
215/70R16 ser ut til å være veldig kurant å få tak i (både sommerdekk og piggfritt), og er ikke for ekstremt noen vei. 16x7" ET35 skulle passe fint til dette?
Er innskriving av ny dekkdimensjon i vognkortet noe som krever myndighetstime? Endring av seteantall krever visning, jeg har forstått det dithen at endring av hengervekt (når man har papir fra Møller) ikke krever visning. Hadde vært greit å få klasset om bilen til 8-seter så fort som mulig, men jeg hadde igrunnen tenkt å vente med dekkjøp til våren, og myndighetstime er såpass med styr at jeg ikke vil gjøre det flere ganger enn nødvendig, det koster jo litt også.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Innskrivning av dekk krever visning av bilen ja. De skal sjekke at dekkene ikke stikker utenfor skjermene, at de har samme dimmensjon som det står i papirene fra Møller, at innpress på felgene er riktig etc etc.
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-hans christian-
Ante meg noe sånt, ja.
Men felg- og dekk-kombinasjonen, er det noen som har meninger og erfaringer?
Men felg- og dekk-kombinasjonen, er det noen som har meninger og erfaringer?
Joachim
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Jeg fikk skrevet inn ny hengervekt og flere dekktyper(bla. 205R16?) i vognkortet i sommer, ingen spurte om å se på bilen min..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Det store spørsmålet: Hvis jeg har orginal størelsen 205R 16 i vognkortet og kjører på 235/75 x 15 på lovlige felger og ellers alt er i orden, er det egentlig tilatt ? Jeg er jo innenfor 5 % regelen på omkretsen.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
-
Syncroeier
- -

Såvidt jeg vet er det omkrets(5%), sporbredde(5%?) og dekkbane innenfor skjermkant de ser på?
Hvilke dekkdimensjoner? Fikk du papirer fra Møller først? Dette var svaret jeg fikk fra Møller for et par minutter siden:Syncroeier wrote:Jeg fikk skrevet inn ny hengervekt og flere dekktyper(bla. 205R16?) i vognkortet i sommer, ingen spurte om å se på bilen min..
Hei.
Vi har undersøkt din henvendelse opp mot fabrikk.
De tillater dessverre ikke bruk av 215/70 R16 på dette kjøretøyet.
Mvh.
Lars Øiungen.
Typegodkjenning.
Harald A. Møller AS.
Joachim
Det kan godt være slik at fabrikken ikke vil gi deg noe dokumentasjon på dette, fordi fabrikken aldri har typegodkjent bilen med nettopp denne dimmensjonen. Men, det betyr ikke nødvendigvis at du ikke kan bruke de. Det du nok må gjøre er å få skrevet inn største tillatte (typegodkjente) dekkdimmensjon i vognkortet. Deretter bør du kunne kjøre på stort sett alle dimmensjoner som IKKE er større enn dette(du kan altså ikke legge på 5% på alternativ dekkdimmensjon). Møller vil gi deg et skriv som sier at 205R16 kan dogkjennes. Denne dimmensjonen har større rulleomkrets enn 215/70R16. Dermed bør du kunne bruke 215/70R16 når du har fått skrevet inn 205R16 som alternativ dekkdimmensjon.Vi har undersøkt din henvendelse opp mot fabrikk.
De tillater dessverre ikke bruk av 215/70 R16 på dette kjøretøyet.
Dersom du blir stoppet i teknisk kontroll, så skal tilsynsmyndigheten se på om dekkene er innenfor skjermbuene, om innpresset er innenfor hva som er tillatt, og om dekkene er innenfor den rulleomkrets som står i vognkortet (dette skal sjekkes i mot STRO-boka). -og selvfølgelig om dekkmønster er i henhold til gjeldene krav.
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
-hans christian-
Har fått det brevet på epost nå, er på vei i posten. Ser ut til at jeg strengt tatt ikke trenger innom trafikkstasjonen i det hele tatt, men det kan jo være greit allikevel, må uansett innom for å godkjenne 8-setersinnredning igjen.
205R16 er 82-profil, stemmer ikke det? Brukte 205/80R16 i dekkalkulatoren, de var faktisk større enn jeg trodde.
205R16 er 82-profil, stemmer ikke det? Brukte 205/80R16 i dekkalkulatoren, de var faktisk større enn jeg trodde.
Joachim
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
har du mailadressa som du sendte til for å få skrivet om den dekkdimensjonen?subwoofer wrote:Har fått det brevet på epost nå, er på vei i posten. Ser ut til at jeg strengt tatt ikke trenger innom trafikkstasjonen i det hele tatt, men det kan jo være greit allikevel, må uansett innom for å godkjenne 8-setersinnredning igjen.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
Send mail til typegodkjenning@moller.no
Skrivet gjelder for ett bestemt chassisnummer, så send en liste med regnummer+chassisnummer for alle bilene du sitter på. Har også direktemailen til karen som sysler med det, men den ligger i systemet på jobb.
Skrivet gjelder for ett bestemt chassisnummer, så send en liste med regnummer+chassisnummer for alle bilene du sitter på. Har også direktemailen til karen som sysler med det, men den ligger i systemet på jobb.
Joachim
-
Syncroeier
- -

er det syncro kan du jo slenge på 2 tonn hengervekt også mens du er igang..
Hverken oppdatering av dekk eller hengervekt krevde annet enn 350kr for å skrive ut nytt vognkort(og da må du inn med del 2).. seteflytting derimot, det måtte vises..
Hverken oppdatering av dekk eller hengervekt krevde annet enn 350kr for å skrive ut nytt vognkort(og da må du inn med del 2).. seteflytting derimot, det måtte vises..
Endring av hengervekt krever jo mest sannsynlig bytte av hengerfeste da... Ikke mange som er godkjent for 2 tonn
-
CarlOt2
- -

- Car: T1, 3 og 4 +Golf1
Gjelder det med 2tonn hengervekt også for de med 1,6TD (jx) motorer ?Syncroeier wrote:er det syncro kan du jo slenge på 2 tonn hengervekt også mens du er igang..![]()
Carl Otto
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
er det syncro.... så jaCarlOtto wrote:Gjelder det med 2tonn hengervekt også for de med 1,6TD (jx) motorer ?Syncroeier wrote:er det syncro kan du jo slenge på 2 tonn hengervekt også mens du er igang..![]()
Carl Otto
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Neeei... Riktig svar er vel "kanskje". Jeg har prøvd å få godkjenningspapirer til min Caravelle som er registrert i januar 1987. Ikke tale om. Til min Transporter som er registrert i januar 1991 var det ikke noe problem. Begge bilene er levert fra fabrikk med JX og syncro. Jeg tror jeg har hørt at det skiller på produksjon før og etter august 1987, sannsynligvis ved skillet til modellår 1988, men jeg har ikke fått noen god forklaring på hvorfor. Jeg kan ikke se at det skjedde noen tekniske endringer på bilen som skulle ha betydning for hengervekten rundt det tidspunktet. Både jeg og tidligere eier har prøvd å få papirer på den '87-modellen, med et par års mellomrom.Rapidspeed wrote:er det syncro.... så jaCarlOtto wrote:Gjelder det med 2tonn hengervekt også for de med 1,6TD (jx) motorer ?Syncroeier wrote:er det syncro kan du jo slenge på 2 tonn hengervekt også mens du er igang..![]()
Carl Otto
Den eneste måten å si dette sikkert på, er vel å sende en forespørsel til importøren med chassisnummeret på bilen. (Hvis noen får godkjenningspapirer på 2000 kg hengervekt til syncro med turbodiesel produsert før begynnelsen av 1987, så kunne det vært greit å høre om det.)
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
einar
- -

- Car: 90 doka syncro 16" ,74 bay automat
- Phone: 91596193
Søkte om 2.ton hengervekt på syncro doka`n min som er en org.16" med 2,1l,90 mod.
Fikk nei fra Møller.
Prøvde med argument om større bremser etc. etc ,men desverre.
Fikk nei fra Møller.
Prøvde med argument om større bremser etc. etc ,men desverre.
Den ultimate Syncro dekk og felg tråden
Hengervekt ser ut til å være Lotto... Hva står det i vognkortet fra før? 1500 eller 1600ogetellerannet? Kan det være en sammenheng der?
Joachim
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
16" har lavere vekt da den er tyngre en 14"
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G