Solgt - Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

Post by Rudeboy »

Føkkadøkk, har kast i en felg... :roll:

Well, fordelen er at jeg la om bakhjula før jeg var oppom Norefjell med jobben forrige uke, og dermed gjenstår jo usle to hjul å feilsøke - fordomsfull som jeg er mot felgkast så skal jeg teste høyre side først. -Neste helg :lol:

Ser det er svingunderstell og heveunderstell som kan komme til å gå her på forumet om nye eiere ikke vil ha, den eldre kjøleboksen min går medd bilen tenker jeg - så dem prisa rundt 300,- så det gjør ikke noe (pluss at jeg har en større en jeg kjøpte av Nick).

Får ta meg en testrunde i eftas og ta ei vurdering om jeg skal teste med reservehjulet foran, og da finne ut allerede hvilken felg vi schnakkeråm, da. Sjekke lufttrykk rund baut, åkkesom og ettertrekke hjulboltene.

-Forresten - dersom ikke bilen er solgt innen romjula stikker jeg oppom Risløkka og leverer inn skiltene.
-Det er ikke noe mer mikkmakk rundt det enn at så lenge jeg gjør det innen 311211 og har på prøveskilt hjem igjen, så slipper jeg årsavgifta for neste år ?
Kan det stemme at de beholder skiltene der i 6 uker ? Sånne lame ass plastskilt vil jeg jo ikke ha så jeg håper jo nye eiere kjenner sin besøkelsestid :lol:
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Re: SELGES - Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

Post by Livar »

Mener de oppbevare 6 mnd. Du kan betale bittelitt for å forlenge dette også. Men tror bilen blir vanskelig å selge om den står uten skilt...
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Ser den der, ja - jeg hadde ikke handla fullpris (ikke engang 200k) uten skilt - psykologisk effekt der.

Var og så på mulig erstatningsvogn for Multivanen, en ikke så himla mye eldre sak.
Tight og fin å kjøre men den mangla liksom noe ekstra-ekstra som jeg også der hadde forventa.

Har betenkningstid til mandagskvelden med å gi gubben svar, og om det ikke blir akkurat den varer jo finansieringsbeviset til påske'ish.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Nei, og nei og nei det er godt man ikke skal innom Peter Seikel i nær framtid - sjekka prislista for heving, dekkskifte & montering av div beskyttelse samt justering av speedometre etc og det koster på €1 for NOK 8,- rundt 61.000,- alene.

Jaja, får se hva som skjer med Multivanen framover, selges skal den 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Ingen fremgang her, en eller annen innad samma firma tok kontakt og var så interessert men å løfte av røret å ringe mobil eller jobbnummer ble for vanskelig.

Men det er greit det, jeg sa ifra meg drømmebilen idag. Ikke for noe annet, den har da sine lyter den også - fremre plate i loftet måtte ha blitt bytta fordi selger hadde hatt en tv hengende der engang i tia. Lakkoppretting m.v fra gammalt av etc som sikkert kan rettferdiggjøre at jeg sa den fra meg - en vakker dag :roll:

Påvei hjem fra jobb da jeg hadde bestemt meg for å melde selger om at fordi det har gått såpass lang tid han har gått og venta, og fordi det er langt uti neste uke jeg - tidligst - veit hvpordan boligsalg går så kan jeg jo ikke holde igjen bilen til en annen.
-Siden Möller engang i tia vrøvla om at det kom til å koste et 20-talls tusen å få montert fritidsbatteri (og en 120A dynamo jeg har to av fra før av...) så kanskje jeg skulle lese delelista for en slik jobb og innhente priser i inn- og utland for å få det trødd på plass i bilen ?

Akkurat nå veit jeg ikke noe annet enn at drømmebilen gikk og at jeg sitter igjen med den jeg skal/skulle selge - vakum.

Når desember er her så veit jeg. Finansieringsbeviset for en bil til rundt det samma som jeg skal ha for min sin, har jeg jo i neven - varighet 6 mnd gir jo visse fordeler dersom boligen bringer absurde mengder kr på konto, da :roll:

Typisk mandag, med andre ord. Godt det snart er helg !
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jaja, jeg driver nå og forsøker'ish å selge denna bilen, da. Feil årstid mtp campingsesongen til Hvermansen men som Jan og meg fant ut igår på julebordet til Drammen VWdepot så kan man da (for F) campe hele året !

Ligger an til årets siste camping blir helga i nesteuka, om det klaffer.

Bilen har kjørt omlag 151.200 nå og jeg regner med at jeg må ha den inn på service før 155-og noe som terminen tilsier den skal, om ikke ny eier materialiserer seg av intet og sier "jeg tar'n!" og dekker dette selv.

Frontruta har en morsom effekt som brer seg på tvers, min steinsprangsamling der tålte ikke kulda for noen uker siden og da sprakk ytterste laget med glass :roll:
Får slutte å kjøre med varme i bilen, liker å ha det varmt ja!

Så da blir vel ruta bytta ifm servicen, og da lar jeg jaggu F folket lime på plass knottene til dekselet på skyvedøra og trø på plass det på sin egentlige plass - jeg har faktisk forstått og skjønt at det ikke er i boden :lol:
(hvilket minner meg på jeg får lime på plass de dempemattene som skal inn der, forresten)

Mange som har spurt om forbruket på bilen, det er forbruk på rolig kjøring akkurat over hva forventninga mi til en sånn bil skulle tilsi - en ubestemmelig plass mellom 0,68 og 0,76-0.78 ligger den på de siste tankene jeg har giddet se etter på kvitteringene.
Så jeg er fornøyd, "men det kunne vært bedre".

Husker ikke om jeg nevnte det, men ny eier kan få innskrevet COBRA-bøyle i vognkortet om det er ønskelig, men både bøyle og originalpapirer blir med videre til neste bil - så da kan eiern fritt skaffe seg lyktebøyle fra Cobra på egen hånd i etterkant.

Jaja, god bil med altformange seter i :D
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

Rudeboy wrote:Jan og meg fant ut igår på julebordet til Drammen VWdepot så kan man da (for F) campe hele året ! :D
VWbus Drammen, Yngve :wink:
Kristiansand folket har VW Depot, vi har ikke kommet så langt enda 8)

Og når det gjelder camping om vinteren, så har jo du skrytt på deg at "Kulde herdet" :lol: :mrgreen: så jeg ser heller ikke problemet 8)
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Legg den nå ut med en ordentlig pris som er konkurransedyktig med de andre så blir du kvitt den. Menigmann gir jevnt over beng i tjafset ditt vet du. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

Der Postmeister wrote:Legg den nå ut med en ordentlig pris som er konkurransedyktig med de andre så blir du kvitt den. Menigmann gir jevnt over beng i tjafset ditt vet du. ;)
Kan vel egentlig hennvise potensielle kjøpere
direkte til s. 19 :lol: :mrgreen:
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Ordentlig pris hadde den første gang jeg la den ut på Finn...
-Jeg leverer heller bilen hos Brødrene London strippa ned og alle deler klippt i to enn å selge bilen for mindre enn den faktisk talt e.r v.e.r.d.t...
At torsketemmere og bønder ikke veit si besøkelsestid er så som så, det er deres problem :wink:

Mener det var Pål som kom med høggeridéen på julebordet til Drammen VWdepot igår, og om ting skulle fortsette i sju lange og sju breie så er det jo et teoretisk fristende fenomen.

Og, nei, prisen den ligger på Finn etter er ikke gullpris.

Men når det er nevnt og alle bilene som knappast har ratt, vinduer og dørlåser på Finn, Rune, hva mener du jeg "burde" prise Multivanen etter ? Andre ?

Se km vs utstyr vs totalinntrykk og gi konkrete synspunkt, jeg har fem ganger gitt mine på finn.no... :roll:
Der Postmeister
-
-

Siden du spør, så skal jeg svare.

Dessverre synes jeg bilen din ofte ser ut som ei dynge på bildene, jamfør tidligere vist bilde av løst dørtrekk baki med desto mer skjemmende skit på gølv etc. Slikt er ikke salgstriks... og nett leiter folk seg ofte frem til mer enn akkurat glorifiserte finn.no bilder. ;)

Men til saken. Flere av de på finn ligger hos forhandlere. Du er privatmann.
Seriøs pris på din, vil jeg mene ligger mellom 165 og 185.
Og som nevnt, tjafs driter menigmann langt og lenge i. Det vil de ikke betale mer for uansett.
Og sålenge bilen din er klin lik alle de andre, som den jo er med veeeldig små mods må jeg jo tillegge, så kan du ikke forvente gull.

Jeg ser du har senka til 200k og det er en begynnelse. Problemet er vel at folk nå alt har lagt merke til prisen du først gikk ut med og nå sitter og venter på neste krumspring.

"Han her er desp. Vent liiiit till og den blir "gratis" "

Så, legg den pent under 200 så tenker jeg du får sving i sveiva.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Der Postmeister
-
-

Disse bildene vill jeg brukt og skippa resten. Jeg savner et bilde forfra på skrå og ditto bak, med dører igjen. Samt et invendig foran tatt ifra førersiden og inn. Oversiktsbilde bare, ikke detaljert som av eberuret som er uskarpt som fy.

Folk gir blanke i gode ideer og feriebilder. De vil se bilen. Gode ideer kan du heller diskutere når de kommer. Tanklokk med rust er vel heller ingen højdare, sjøl om jeg skjønner at du ikke vil skjule noe. Trur de fleste vipper opp og ser alikevel.

Image

Image

Image
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Der Postmeister
-
-

Dette klarte en av tvillingene på finn å begrense seg til:

"dette er en meget velholdt og fin bil. servicer fulgt.nylig skiftet registerreim.stor srvice tatt. nye bremser foran,nye glødeplugger,ny clutch i fjor.nye nokian hakkapelitta piggdekk.det følger med takstativ,stor sykkel/lasteholder bak.dette er en personbil med campingmuligheter,den har firehjulstrekk så vinteren går som en lek.det er sengeplass til tre inne i bilen og til to oppe på taket.bilen har gått i nordnorge uten salt på veiene så den er meget hel og fin.her er det bare og sette syklene bak eller legge skiene i skiboksen og dra til fjells."

Prøv å gjøre det samma. Jeg sier ikke at det han/hun skriver er bra, for det suger, men det er lettfattelig og enkelt. Jeg orker ikke stave meg gjennom alt det du skriver. Det er nok av nordmenn som i hele sitt fordømte liv aldri har lest ei bok fra A til Å, så du kan iallefall ikke regne med de her heller. Kutt det ned til det essensielle for andre, ikke for deg. ;)

Så, nå får du heller kjefte meg huden full. Som halvt nordlending står vi an av. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

KISS, med andre ord - ser poenget med keep it simple, ja.

Og hva 20 til ned så funderte jeg på det også idag da jeg satte den ned til 200k inkl. omreg. Får se hva som skjer fram til jul, så dytter jeg den enda litt ned.

Ref bilder så trodde jeg ikke at overfylltbildene var noe folk som normalt sitter på Finn verken ville finne fram til eller henge seg opp i men de er da online så da kan de jo finnes fram til - får ta noen solskinnsbilder med Operaen i bakgrunnen, virker som om det er et tricks BMW/Audifolket bruker - aner jo ikke om det funker, da :lol:
Short story så er billedserien i annonsa uferdig, jeg mangler vinkler og bilder med dørene igjen - ser for meg tipset om innvendig, klart ikke-MMS av dashen, evt bakover kunne vært noe å bytte ut dårlige bilder med.

Deleberget får ikke ny eier lengre, det blir med videre. Inkl. dempere og fjører 8)

Bildene du la ut over er jo definitivt innenfor KISS, de er også dem som første eier brukte ved salget som gjorde bilen min. Har annonsa deres, skal myse på den - er p.t på tynt internett (bedre kvalitet men stusselig båndbredde) så det er begrensa hva jeg får gjort fram til jul.

Gode tips, gode forslag. Takk :D
Der Postmeister
-
-

Oppdaterte litt i ovennevnte innlegg. ;)

Ikke for å banke deg dette altså, heller hjelpe deg på den rette sti. ;)

F..n, skal man leve opp til betegnelsen orakel av Erik, må man ofre seg! :mrgreen:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Der Postmeister
-
-

Husk og at 199000 er myyyye billigere enn 200000 i folks rare bevissthet. Tenk over det neste gang du kjøper den billige tingen til 19,90 på Kiwi. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Åkkesom så setter jeg pris på rettleding - selv ved bruk av stokk :lol:

Jeg er på "hjemmenettverket" rundt julefeiringa, ellers på det tynne nettet mitt så inntil videre får jeg fikse bilder og frisere tekst på jobb 8)

180k, det blir femti ned ift åpningsforslaget men det gjør egentlig ikke så mye - så lenge jeg slipper sitte med to biler av såpass ny årsklasse at jeg har lån på begge, så er jeg "egentlig" fornøyd. Og nybilen skal jo finansieres via nettopp lån, og ikke gjennom salget av denna.

Igjen - takkar 8)
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Der Postmeister wrote:Oppdaterte litt i ovennevnte innlegg. ;)

Ikke for å banke deg dette altså, heller hjelpe deg på den rette sti. ;)

F..n, skal man leve opp til betegnelsen orakel av Erik, må man ofre seg! :mrgreen:
Just so!!!!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Rudeboy wrote:Åkkesom så setter jeg pris på rettleding - selv ved bruk av stokk :lol:

Jeg er på "hjemmenettverket" rundt julefeiringa, ellers på det tynne nettet mitt så inntil videre får jeg fikse bilder og frisere tekst på jobb 8)

180k, det blir femti ned ift åpningsforslaget men det gjør egentlig ikke så mye - så lenge jeg slipper sitte med to biler av såpass ny årsklasse at jeg har lån på begge, så er jeg "egentlig" fornøyd. Og nybilen skal jo finansieres via nettopp lån, og ikke gjennom salget av denna.

Igjen - takkar 8)
Pris er jo en dialogsak, men det er ofte slik at potensiell kjøper avgjør hva bilen er verd, spesielt i en tid der det finnes flere slike å få kjøpt. Det kjøper vil gi, er bilens verdi, enkelt og greit, ganske enkelt greit!

En kan innbille seg og ha tro på at det er selger som setter prisen, men slik er det ikke, selv om det er lov å prøve seg! En kan jo tenke seg at en skal selge en støtdemper for 1000 kroner. Selger kan jo forsøke å prissette 100.000 for støtdemperen. Det er jo greit at selger vil ha så mye for en støtdemper, men når noen ikke vil betale det, så hjelper det ikke. Setter du prisen til 100 kroner, så selger du den sikkert.

Når en kjøper synes han står overfor et godt kjøp, så kjøper en kjøper bilen. Så enkelt (men også så vanskelig) kan dette være.

Sjøl har jeg jo maken til din bil (med noe mer utstyr enn din), men jeg tror neppe det på denne tida av året er mulig å få noe mer enn 180.000 kroner for min bil, ikke sikkert jeg får 180.000 en gang! 150.000 vil vel kunne sies å være et kupp?). Til våren derimot, vil jeg nok kunne vente å få noe mer, kanskje 200.000 til 210.000 hvis jeg treffer på den rette kjkøper som "bare må ha" (forstår sikkert hva jeg mener her), men det siste er nok øvre grense. Men jeg er ikke så sikker på prisnivået til våren heller, markedet avgjør jo dette, så kan hende 180.000 kroner er prisen til våren også, så det kan hende du bør legge den lavere nå før jul. Desember er ingen stor måned for salg av biler, nye eller brukte.

Bilen din (og min) blir jo ikke yngre og mer strøkne med årene. 10 år er min bil neste år, og din litt yngre uten at det vel ikke betyr så mye i denne sammenheng, så....

Lykke til!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hva demperne angår, eller noen andre deler bilen bør ha - i motsetning til f.eks sykkelstativet som bilen "kan" ha, så er det jo fritt opp til kjøper :wink:

Det senkesettet med fire dempere og to fjærer kjøpte jeg til Multien for å få mindre krenging i svinga, jeg tolker ting dit at demperne som står på begynner dra på åra og jeg handla inn et sett for å få skikk på det.
Ingen tvinger ny eier til å ha med disse over i nytt eierskap - ny eier kan sette inn bilen hos Møller å få jobben gjort til deres priser om det er hans valg.

Men det er for den detaljen ved bilen jeg ønsker kjøper tar med seg, jeg skal ikke ha noe ekstra for senkesettet siden jeg ser for emg det er "inclusive".

Sykkelstativ, cruise control og annet rask blir ny eier nødt å ta standpunkt til om ønskes med på bilen, men der blir det jo ikke med gratis - fordi jeg kunne hatt nytte av diverse ting sjøl og nyanskaffelsesprisen begynner bli "noe".

Detta er sesongbetont og om jeg må ha to biler fram til forsommeren så er det sånn det blir, da kjører jeg den som skal selges og koser med den jeg skal ha 8)
Der Postmeister
-
-

Nå bør noen skaffe Yngve ei blomsterpotte med jord han kan ha ved siden av PCn...

cruisecontrollen er vel montert? Det er ingen dyr affære så glem den. Sykkelstativet ville jeg tatt av og heller tilbudt han/henne ved oppmøte. Eller latt det ligge til senere bil. Som sagt så spiller ikke småtjafset noen større rolle. Drit i det og selg bilen heller rein for duppeditter. La det som er skrudd fast være skrudd fast.

For mye frem og tilbake om nestemann skal ha det eller ikke gjør jo ikke salget ditt lettere. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
jimhell

Post by jimhell »

Er det ingen som ringer, så er prisen for høy.

Du kan jo prøve med 160k og se om noen biter.
I verste fall kan du si at den er reservert.

Det er mye lettere å kjøpe en bil enn å selge.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jeg kunne også satt den til 85k, men det er heller ikke noe spesiellt godt poeng :lol:

Jeg tok de tips jeg ba om, og jeg gjør det jeg sier jeg gjør. For alt jeg veit kan jeg jo sitte på den til vårsesongen er her igjen :wink:
hunter
-
-

Post by hunter »

Neste gang eg skal selga ein bil så ringe eg nok t postmesteren først :)

Yngve: dobbelt bilhold frem til sommeren for å få mer kroner for bilen kan bli et minus-regnestykke! Om du har bilen i 6 mnd til før du får 190.000 for den så har det kostet deg antatt 2500 pr mnd totalt 15000 i låneutgifter. I tillegg kommer forsikring, veiavgift osb i perioden (NEI-dette kan du ikke regne med å få igjen fra kjøper). Da er det vel bedre å selge til 180 om det er summen du kan få for den?! Da har du faktisk "tjent" 5000,-++ :)
Der Postmeister
-
-

hunter wrote:Neste gang eg skal selga ein bil så ringe eg nok t postmesteren først :)
:)

Don`t. Hakke faciten. Nå må vi bare prøve å hjelpe han å bli kvitt detta. Litt lei tjafs og mas. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply