Langtur fra Klepp til Hokksund igår med full bil av unger og pikkpakk.
Kjørt en time så blinket temp.lampen. Stoppet på en bensinstasjon og opp med panser.
Til min store overraskelse var ekspansjonstanken for vann HELT tom og det bare freste av motoren. Lettere antydning til damp/røyk.
Etter et mindre panikkanfall fikk jeg samlet meg og fylte på med vann. TO GANGER!
Begge ganger rant vannet rett igjennom - la meg ned og kikket under og det var et lite fossefall.
Fikk fatt i et tette-stoff for radiator-sprekk og heiv oppi dette. Venta et kvarter og kjørte avgårde-kåre. Resten av turen gikk med på å fylle vann sånn ca. hver time - halvannen. Tilsammen fylte jeg sikkert 20 -30 liter på denne turen.....
Kun ved et par av stoppene kunne jeg se at det var vått under bilen. Resten av stoppene var det tørt under bilen, noe jeg fant litt merkelig da bilen drakk som et helvette. Jeg kunne ikke helt forstå hvor vannet ble av. Det kan jo selvfølgelig ha rent ut mens jeg kjørte, men hvorfor stoppet det da å renne når vi stod rolig med bilen på tomgang?
Anyway - dette styret fikk jo diskusjonen i bilen mellom meg og fruen til å pense inn på evt. ny bil og skroting av denne..... Men vi får se. Må finne ut hva som er galt før vi bestemmer oss. Jeg har jo litt lyst å ha denne gamle slitern litt til
Hvis dette er noe dere kjenner igjen så kom gjerne med innspill. Jeg setter jo bilen inn for å finne feil og evt. utbedring (innenfor rimelighetens grenser) uansett, men jeg tar med glede imot forslag på hva som kan være feil....