Kjøpsråd 90 Transporter Coach 112hk automat

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
magaplask
Car: t4 2,5tdi 97mod

Kjøpsråd 90 Transporter Coach 112hk automat

Post by magaplask »

Har takket være dette forumet fått lyst på en T3. Suverent forum med hyggelige folk. Har nå kommet over en 90 Transporter Coach 112hk automat. Lite rust. Bortsett fra en liten bulk over en hjulbue bak.

Bilen har en ukjent feil. Bilen stopper, og starter ikke igjen før etter alt fra et par minutter til en halvtime. Jeg har hørt litt rundt. Og en nevnte hallgiver i fordeler. Er det noen av dere som har vært borti lignende?

Og er det noe spess jeg bør se etter. Nytt eksos anlegg. Og toppene er overhalt stod det i annonsen. Km std 220. Reg til pers bil. Men er en kombi. Pris antydning 6000,.

Etter det jeg har forstått. Så er det deler å få tak i til disse. Og at så lenge karross er nogenlunde helt er det trygt kjøp?

Har med tid og stunder tenk å prøve å få gjordt dette om til en slags camping/fiskebil. Og da er vel dette et fint utgangspunkt.. Hører gjerne deres synspunkter.
amubus
-
-

Post by amubus »

har hatt samme problem med nin. byttet fordeler/hallgiver, problem vekk....
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

dette høres jo ut som en ypperlig bil for formålet, Automat er jo litt sjeldent.. derfor er det jo viktig at kassa er i orden, motoren bør også sjekkes siden bilen er så billig, min har også fått nye topper, men det er 120000 siden så mye kan skje..

hvis ting virker greit bortsett fra den feilen bør det jo være et greit kjøp, siden den virker ellers er det vel garantert elektrisk problem, en giver etc..

Skamlett å lage camper av disse, har gjort det selv og det er bare morro!

lykke til!
tilstad
-
-

Post by tilstad »

Jeg hadde akkurat det samme problemet med min. Nå kan det være forskjellige årsaker til det muligens, men slik du beskriver det høres det identisk ut.

Hos meg var det tomgangs stabilisator modulen som var problemet. Men det var ikke lett å finne det ut, for når du hadde tid til å skru, så gikk jo bilen, og når alt er i orden er det ikke lett å finne feil...

På venstre vegg i motorrommet sitter det festet noen forskjellige bokser med ledninger til. Den du skal sjekke er en grå-hvit firkantet sak, ikke så stor. Ledningspluggene til den er slik utformet at dersom man drar ut begge de to runde kontaktene, så passer de inni hverandre. Gjør man det kobler man den bort, og min bil ble kvitt dette problemet da. Lykke til. :-)
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Veldig billig. Go for it!
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Husk bare på skifte olje på gearkassa med jevne mellomrom! Viktig for å holde den i live!
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
magaplask

Post by magaplask »

Tusen takk for svar. Ja, da er det bare og krysse fingrene og å ikke håpe at bilen ble solgt i går. Venter på svar fra eier.

Siden dere nevnte at automat kassa var skjelden. Er det noe spess jeg må sjekke her. Hører man om det er noe ulyd i den osv?
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Den er vel ikke sjelden. Det er vel bare det at jeg har brukt opp mange biler som gearkassedonorer...

Neida, det var tull! De er nå iallefall ikke sjeldne, det vil jeg ikke påstå. Mange er det ikke, men ikke få nok til det.
Olja må du sjekke for det før nevnte. Det blir fort noen kr i rep. 5 siffra på overhaling... Slakk i diffen kan forekomme, men sjelden. Har kun hatt en med dette(hatt mange kasser...).
Uler den betyr det at det er lite olje på den. For mye olje er like galt som for mye olje! Husk det. :wink:

Ellers: ypperlig vinterklatrer(hvis du har gode dekk da og ikke mine fra 96 på bakhjula...). Bedre enn vanlig 4/5 trinns uten diffbrems.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
magaplask

Post by magaplask »

Jaha fått svar av selger i dag. Jeg hadde visst kommet i kontakt med sønnen. prisen hadde gått opp fra 6000,. til 12000,- Pga av at de hadde kjøpt 8 nye dekk. Man trenger jo dekk. Men er det fortsatt ett godt kjøp slik dere ser det? Til 12000.- Da begynner det jo å bli noen biler på autodb til den prisen også. Og som går og går. Jeg antar at det ikke koster så mye å repare den feilen. Hvis man bare finner den.
Post Reply