Her kommer det ett nytt prosjekt fra Rapid..
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Re: Her kommer det ett nytt prosjekt fra Rapid..
svarte helsikes bedritne pokkers møkkadritt inkontinentebleiebefengte helvetesmotor...

-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
Det lekker her og der? På tide med full stripp da?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
Rapidspeed
- -

lekker??? ren foss... når jeg heller på klarer jeg nesten ikke holde tritt med det som renner ut.. ble automatombygging første dagen denne fikk på skilter... hadde jeg hatt mer tid hadde den fått ordentlig motor.. DIESEL...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
forsiktig nå før du får hypervernkostiskediafragmavibrasjonsproblemerRapidspeed wrote:svarte helsikes bedritne pokkers møkkadritt inkontinentebleiebefengte helvetesmotor...![]()
![]()
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Kanskje man kunne bygge en balje under den, ala syncro skliplata og så ha en sugeslange nedi der som sugde oppigjen det som lekker ut ?? 
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
Rapidspeed
- -

forbanna møkkabil... nå har coachen fått automat kasse og ny motor.. sterter fint men mister tenning helt plutselig under kjøring.. byttet tenningsmodul, men det hjalp ikke... kjører på luftmengdemåleren fra den motoren som stod der fra før, får prøve å bytte den... med den som stod i reimoen.. for den motoren gikk brillefint i reimoen... det gjør den forsovet i coachen også... men står den og går på tomgang så plutselig stopper den.. bare vri om nøkkelen så går den igjen..
husker godt etter gjorde den det også med forrige motoren.. da hadde den også tendens til å skyte litt mens den gikk på tomgang... så kan kanskje være coil au for den sakens skyld... fordelerlokk og kabler med plugger er utelukket..
er så lei denne bensin skiten... eneste som er det minste positivt er at det er automat...
er det ikke noe som retter opp på alt sammen snart ender alt som spiker... og da kjøper jeg diesel...
husker godt etter gjorde den det også med forrige motoren.. da hadde den også tendens til å skyte litt mens den gikk på tomgang... så kan kanskje være coil au for den sakens skyld... fordelerlokk og kabler med plugger er utelukket..
er så lei denne bensin skiten... eneste som er det minste positivt er at det er automat...
er det ikke noe som retter opp på alt sammen snart ender alt som spiker... og da kjøper jeg diesel...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Himla "positivt" innlegg å begynne det nye året med. Kanskje du heller bør kjøpe en ny Hyundaikasse med diesel, så slipper du all denne ergelsen, banning og sytinga. Ikke minst slipper vi å høre om mere opphogging av supre T3 biler som helt sikkert kunne blitt flotte biler igjen med fantastisk flotte 112hk motorer.
Tips! Før du høgger opp bilen, prøv å monter alle eksterne følere, målere og annet tilbehør som hører til den rette motoren, så skal du se den går som bare den igjen
God nyttT3år!
Hilsen Trond
Tips! Før du høgger opp bilen, prøv å monter alle eksterne følere, målere og annet tilbehør som hører til den rette motoren, så skal du se den går som bare den igjen
God nyttT3år!
Hilsen Trond
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Trur du får høre flere slike historier. Det er da fortsatt nok biler her på berget, og du HAR hatt sjansen til å overta bilen før den ble høgd. Så super var den da ikke.
Sjekk filtra dine. Kan være snusk der fra tanken.
Sjekk filtra dine. Kan være snusk der fra tanken.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
skaravelle
- -

Holder også en knapp på filteret, suger til seg vann også dette...

bugbuddies.no
-
Rapidspeed
- -

neee... turtelleren detter i bunn når den kutter.... og filtra er nye...
en anna ting.. dette er min prosjekttråd og om jeg kommer med positive eller negastive innlegg om mine biler er opp til meg, hvilke biler jeg hugger er også opp til meg, jeg holder ikke liv i biler for at andre skal være fornøyde.. camperen lå til salgs leeeenge før jeg begynte å dele den opp.. og 112 hesteren er laaaaangt fra en "flott" motor..
en anna ting.. dette er min prosjekttråd og om jeg kommer med positive eller negastive innlegg om mine biler er opp til meg, hvilke biler jeg hugger er også opp til meg, jeg holder ikke liv i biler for at andre skal være fornøyde.. camperen lå til salgs leeeenge før jeg begynte å dele den opp.. og 112 hesteren er laaaaangt fra en "flott" motor..
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Hva med tenningslåsen?Da min brant opp så forsvant først lyset,etter ei lita stund så stoppet bilen.Fort gjort å prøve om du har en løs liggende.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
Rapidspeed
- -

jo det kan jeg prøve jarle... skal bytte coil og luftmengdemåler.. også.. evt får jeg bytte tenningslåsen au.. har endel liggende..narle wrote:Hva med tenningslåsen?Da min brant opp så forsvant først lyset,etter ei lita stund så stoppet bilen.Fort gjort å prøve om du har en løs liggende.
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Hvis turtelleren detter i bunn brått (før motoren har sluttet å rulle), så mister den tydeligvis tenningsignalet.Rapidspeed wrote:neee... turtelleren detter i bunn når den kutter.... og filtra er nye...
Enten er det en kortslutning i en ledning (innimellom) eller så kan det være giveren inne i fordeleren som fusker innimellom. Regner da med at tenningsgiveren sitter i fordelerhuset(?).
Kortslutningen kan være på + ledningen som går inn på coilen (grønn ledning), eller på ledningen som ender opp til Turtelleren. Eller så er det rett og slett coilen som kortslutter innimellom?
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
-
Rapidspeed
- -

mistenker coil...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
enig 112 er humørsyke min starter går greit men vil ikke stoppe når jeg vrir om nøkkelen he he ble sånn plutselig bare hjelper ikke å ta vekk ledninga til tenningslås helller må baki å ta vekk på coil ,,
x vw 87 syncro 1,9 tdk m sperre bak 8 seter og monsterhjul.. militær camo
x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
"en anna ting.. dette er min prosjekttråd og om jeg kommer med positive eller negastive innlegg om mine biler er opp til meg, hvilke biler jeg hugger er også opp til meg, jeg holder ikke liv i biler for at andre skal være fornøyde.. camperen lå til salgs leeeenge før jeg begynte å dele den opp.. og 112 hesteren er laaaaangt fra en "flott" motor.."
Heisan:-)
Joda, jøss! Jeg skal ikke blande meg inn eller ødelegge den flotte oppmuntrende og ambisiøse tråden din. Jeg kan jo bare la vær å lese (eller kommentere) for den saks skyld. Du er sikkert en dyktig mekaniker og en "racer" på disse bilene da, siden du er så spenstig i uttalelsene om bilene/motorene og vet så godt. Jeg er bare en nykommer her med 15-16 innlegg, mot dine godt over 4000... så jeg burde vel ha vett til å holde kjeft. Synes bare du er litt i overkant negativ og tøff i språkbruken/uttalelsene. Med tanke på at det sikkert ikke bare er meg her som faktisk liker disse bilene, og synes det blir litt rart å skjelle de ut
Derfor fikk jeg plutselig lyst til å gi en aldri så liten kommentar her (samt et tips om hvordan du får den til å virke).
Å ja, jeg har registrert at du ville selge. Synes faktisk den brune var tøff og vurderte å ta telefonen, da den sikkert kunne blitt en flott bil med litt pleie. Sjekket faktisk ut med andre som kjente til bilen. Men jeg må innse at jeg rett og slett har for mye bil selv (ikke camper t3 da:-() og akter heller ikke prøve å bevare alt av biler for ettertiden. Personlig digger jeg 112i men kan styre min begestring for diesel. Kvalitetsmessig har begge motorene sine svakheter (desverre) men det er nok mer snakk om en smaksak på valg her.
På mange måter er det helt flott at det hugges biler også, da det genererer deler til bruktmarkedet. Det er jo supert for de som velger å ta vare på eller restaurerer slike biler. Men vet ikke om du får solgt noe særlig av de delene fra en sånn "drittbil" da;-)
Mulig jeg var litt i overkant for tøff for deg (og Postmesteren?), med uttalesen, og det beklager jeg. Regner med at du tåler det da;-) Har kanskje ikke forstått "språket" her inne enda, så ha meg i så fall unnskyldt for det. Synes bare vi bør ha en positiv vinkling til problemer så man får en konstruktiv løsning/debatt, hvis du vil det da?
Vi bør jo være vwbus venner her inne, så skal prøve å ikke komme med slike avsporinger igjen
Hilsen Trond
Heisan:-)
Joda, jøss! Jeg skal ikke blande meg inn eller ødelegge den flotte oppmuntrende og ambisiøse tråden din. Jeg kan jo bare la vær å lese (eller kommentere) for den saks skyld. Du er sikkert en dyktig mekaniker og en "racer" på disse bilene da, siden du er så spenstig i uttalelsene om bilene/motorene og vet så godt. Jeg er bare en nykommer her med 15-16 innlegg, mot dine godt over 4000... så jeg burde vel ha vett til å holde kjeft. Synes bare du er litt i overkant negativ og tøff i språkbruken/uttalelsene. Med tanke på at det sikkert ikke bare er meg her som faktisk liker disse bilene, og synes det blir litt rart å skjelle de ut
Å ja, jeg har registrert at du ville selge. Synes faktisk den brune var tøff og vurderte å ta telefonen, da den sikkert kunne blitt en flott bil med litt pleie. Sjekket faktisk ut med andre som kjente til bilen. Men jeg må innse at jeg rett og slett har for mye bil selv (ikke camper t3 da:-() og akter heller ikke prøve å bevare alt av biler for ettertiden. Personlig digger jeg 112i men kan styre min begestring for diesel. Kvalitetsmessig har begge motorene sine svakheter (desverre) men det er nok mer snakk om en smaksak på valg her.
På mange måter er det helt flott at det hugges biler også, da det genererer deler til bruktmarkedet. Det er jo supert for de som velger å ta vare på eller restaurerer slike biler. Men vet ikke om du får solgt noe særlig av de delene fra en sånn "drittbil" da;-)
Mulig jeg var litt i overkant for tøff for deg (og Postmesteren?), med uttalesen, og det beklager jeg. Regner med at du tåler det da;-) Har kanskje ikke forstått "språket" her inne enda, så ha meg i så fall unnskyldt for det. Synes bare vi bør ha en positiv vinkling til problemer så man får en konstruktiv løsning/debatt, hvis du vil det da?
Vi bør jo være vwbus venner her inne, så skal prøve å ikke komme med slike avsporinger igjen
Hilsen Trond
-
Rapidspeed
- -

jada samma f..
men!! idag fikk jeg gjort endel.. skjært ut i kaross til den eksterne bensinvarmeren.. montert varmeslanger.. byttet bensintank.. koblet opp alt det elektriske til automatstanga... så nå har jeg ryggelys som funker... men jeg har noe ingen andre har................. jeg har automat bil MED clutch..

men!! idag fikk jeg gjort endel.. skjært ut i kaross til den eksterne bensinvarmeren.. montert varmeslanger.. byttet bensintank.. koblet opp alt det elektriske til automatstanga... så nå har jeg ryggelys som funker... men jeg har noe ingen andre har................. jeg har automat bil MED clutch..
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Du kan jo koble den ekstra pedalen til forbremsene, så kan du burne 
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
-
Rapidspeed
- -

he he he f.eks... er litt for gammal til det... men forumets råeste dimmebryter kunne jo ha vært noe..Tur-Bo wrote:Du kan jo koble den ekstra pedalen til forbremsene, så kan du burne
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Har vært borti tilsvarende symtomer, og de forsvant ikke før vi bytta fordeler. Så om et coilbytte ikke løser problemer, så anbefaler jeg å gjøre et forsøk med en annen fordeler...Rapidspeed wrote:mistenker coil...
:-) Lars I.
VW Baja 69
Opel Kadett B 1.9 US mod
Maico 500 57
Chevrolet 57 Truck 4400
Chevrolet 59 Suburban Apache
Chevrolet 83 S10 Pickup
VW Baja 69
Opel Kadett B 1.9 US mod
Maico 500 57
Chevrolet 57 Truck 4400
Chevrolet 59 Suburban Apache
Chevrolet 83 S10 Pickup
-
Rapidspeed
- -

jo lars.. men samma symptomene på forrige motor.. den som står i nå har fungert strålende frem til den ble montert inn... snakket med jarle igår, og vi begynner å mistenke bensinpumpa..
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Kontaktfeil i tomgangsmotoren? summer den når motoren stopper?
Du kan si hva du vil om 112 hestern, den har ikke sviktet meg enda!
Diesel er for traktorer og lastebiler. basta!
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Rapidspeed
- -

he he he he.. joda den summer og går den.. men motoren kutter like gjerne på høyt turtall som på lavt..Syncroeier wrote:Kontaktfeil i tomgangsmotoren? summer den når motoren stopper?
112hesteren har fugert helt strålende når den stod i reimoen, men sliter litt når den kom i coachen.. så regner med det må være noe på coachen som er i uorden.. det eneste jeg ikke har flyttet over fra reimoen nå er bensinpumpa .. får vel prøve den og se om den blir pålitelig igjen;)
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Rapidspeed
- -

juhu og tjohei.. da har vi faktisk fått montert hevetaket.. men det er foreløpig bare til pynt... ikke noe hull gjennom taket ennå... den har fåt lov til å stå ifred i ett par uker nå.. må få igjen gløden, det er sikaen som er prioritert om dagen... coachen skulle vært eu godkjent i januar så regner med det går ut avskiltningsbegjæring på den snart... det spiller forsovet ingen rolle, den står godt der den står og skal ikke på utsiden av porten før det meste av campinginnredningen er på plass... tok meg nok litt vann over hodet med tanke på å rekke eu kontroll på 3 biler innen en uke... rakk bmwen og sikaen... ett par timers skruing på hver av dem så er de eu ok.. kun bagateller på begge... bm,wen en bære kule..som jeg visste om.. og sikaen bremseskiver og håndbrekk... så godkjenner dem neste uke... og da begynner hverdagen å se lysere ut... vil gå løs på camperen etter vintertreffet en gang... men den har ingen hast.. skal ikke på tur med den før utti mai engang.. om den ikke blir solgt til fordel for ett anna prosjekt... men det får tiden vise... legger man sjela si i noe så er det ikke lett å kvitte seg med det i ettertid..

-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Rapidspeed
- -

idag har jeg fått skjært hull i taket hengt opp ramma og festet tak trekket.. fått igjen litt gnist.. tok noen bilder av prosessen.. men om det ikke er av interesse så sparer jeg meg bryderiet med å legge dem ut... tøft med bildefritt prosjekt vel...
monterte også innebelysning på høyre side bak.. satser på å få innebelysning i alle originalhuller etterhvert... to interiørlamper kun på venstre side er for fattigslig..
monterte også innebelysning på høyre side bak.. satser på å få innebelysning i alle originalhuller etterhvert... to interiørlamper kun på venstre side er for fattigslig..
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..