Jau. er klar over at det var sånn originalt. Men den originale pakningen hadde ikke en splitt på midten. Derfor lurer jeg, hva jeg skal gjøre siden den pakningen jeg har ikke er lik den originale...
Hvor er bildet tatt fra forresten?

Jau. er klar over at det var sånn originalt. Men den originale pakningen hadde ikke en splitt på midten. Derfor lurer jeg, hva jeg skal gjøre siden den pakningen jeg har ikke er lik den originale...

Kaste den feilkonstruerte pakningen og skaffe en som passer til bilen?Øystein wrote: Jau. er klar over at det var sånn originalt. Men den originale pakningen hadde ikke en splitt på midten. Derfor lurer jeg, hva jeg skal gjøre siden den pakningen jeg har ikke er lik den originale...

Joda, enig at det kanskje hadde vært med original sak. Men er jo mulig at den funker like bra.. Også mulig at jeg har fått feil pakning fra bt, for det virket som han putta den oppi pakka. Det som i såfall er litt rart er at pakningen som fulgte med termostaten jeg fikk til volvo b20 på bt, også har samme pakning tross at den også hadde en enkel pakning originalt. Kanskje bt har tuning-pakninger. SÅnne som gjør at bilen går fortere?Rikskringkastingen wrote:Kaste den feilkonstruerte pakningen og skaffe en som passer til bilen?Øystein wrote: Jau. er klar over at det var sånn originalt. Men den originale pakningen hadde ikke en splitt på midten. Derfor lurer jeg, hva jeg skal gjøre siden den pakningen jeg har ikke er lik den originale...

Du sier noe der. Litt av kosen med t3 jx, er at den durer seg av gårde i passe tempo. Sånn det skal være! Bli helt stressa av å kjøre doka wbx 112i, blir raserbilsjåfør med en gang.. Koser seg med treig og seig td <3Rikskringkastingen wrote:Bilttema har jo mye tuninggreier, men jeg er ikke sikker på at alt sammen får bilen til å gå fortere..
Tror du er innpå noe smart hernarle wrote:Litt pakningssement holder den på plass.Kan¨være vanskelig å få tett noen ganger.

Det veit vi alt omRuneK wrote:Tror du er innpå noe smart hernarle wrote:Litt pakningssement holder den på plass.Kan¨være vanskelig å få tett noen ganger.
Jeg ville hatt den på begge sider som den er konstruert for, og klint litt motorsilikon på den får å holde den på plass under montering (og tette).Øystein wrote:
Tenker jeg kliner litt på flensen, men på termostaten tror jeg at jeg dropper det.
Men så var det pakningen da.. Skal den være på en eller begge sider tro?

Bentley Publishers,Øystein wrote:

Takk for svar!HappyT3 wrote:Jeg ville hatt den på begge sider som den er konstruert for, og klint litt motorsilikon på den får å holde den på plass under montering (og tette).Øystein wrote:
Tenker jeg kliner litt på flensen, men på termostaten tror jeg at jeg dropper det.
Men så var det pakningen da.. Skal den være på en eller begge sider tro?
Ikke så dumt. Bortsett fra prisen på $109.95ducce999s wrote:Bentley Publishers,Øystein wrote:
Volkswagen Vanagon 1980-1991
Repair Manual Download
http://www.bentleypublishers.com/vw/van ... eBahn.html

Vel værdt detØystein wrote:Ikke så dumt. Bortsett fra prisen på $109.95
Den silikonen burde virke, men du må antageligvis bruke varmevifte over natta...Øystein wrote: Takk for svar!
ok. da prøver jeg det. Når det gjelder bt, tror jeg du har styringa. motorsilikon er det det samme som pakningssilikon og pakningssement? Har en tube med: http://biltema.no/no/Bilpleie/Tetning/Pakningssilikon/
gradestokken kryper ned mot -9. lite fristende å fikle med bare fingre ute nå.. Funker pakningssilikonen ute nå, tro? Står at den vulkaniserer ved stuetmperatur. Antar at det betyr at jeg burde bruke en varmevifte ute..

Litt dumt den bare dekker CS motoren, som papirutgaven. Hva er egentlig forskjellen mellom motorene/bilene, annet enn at JX har propell på insuget?ducce999s wrote:Vel værdt detØystein wrote:Ikke så dumt. Bortsett fra prisen på $109.95
Tror du den silikonen funker som bunnpannepakning også, eller burde jeg bruke den røde? rød=310 grader max. blå= 250grader max. På den røde står det også at den er fleksibel i tilleg til elastisk som det står på begge. Hva nå enn det skal bety..HappyT3 wrote:Den silikonen burde virke, men du må antageligvis bruke varmevifte over natta...Øystein wrote: Takk for svar!
ok. da prøver jeg det. Når det gjelder bt, tror jeg du har styringa. motorsilikon er det det samme som pakningssilikon og pakningssement? Har en tube med: http://biltema.no/no/Bilpleie/Tetning/Pakningssilikon/
gradestokken kryper ned mot -9. lite fristende å fikle med bare fingre ute nå.. Funker pakningssilikonen ute nå, tro? Står at den vulkaniserer ved stuetmperatur. Antar at det betyr at jeg burde bruke en varmevifte ute..

Hva slags dårlige erfaringer har du Tur-Bo? Jeg har kjøpt alt av deler på Torshov og Mekonomen + vag. Tenkte egentlig bare å prøve noen deler fra bt og sjeke om de duger. Når de gjelder pakningen, så tenker jeg at en pakning er en pakning, velger å tro det til det motsatte er bevistTur-Bo wrote:Jeg må inrømme at jeg har slutta å kjøpe bildeler av biltema. Verktøy ,kjemikalier, og annet smådill er ok, men deler fra biltema har jeg så dårlig erfaring med at jeg har slutta å bruke dem. mekonomen, bilekstra er ikke noe særlig dyrere men da står det i allefall utenpå esken hvem det er som har lagd delen og den passer !!

Jeg har kjøpt bærekuler og hjullager, som måtte byttes igjen etter 3/4 år, bremseskiver som ble skeive nesten med en gang, endeledd med gummi som revnet i kulda osv. Pluss at endel deler ( som i ditt tilfelle) ser forskjellige ut, til tross for at de skal være til samme bilen. Oljefilter fra biltema tør jeg ikke å røre.Øystein wrote:Hva slags dårlige erfaringer har du Tur-Bo? Jeg har kjøpt alt av deler på Torshov og Mekonomen + vag. Tenkte egentlig bare å prøve noen deler fra bt og sjeke om de duger. Når de gjelder pakningen, så tenker jeg at en pakning er en pakning, velger å tro det til det motsatte er bevistTur-Bo wrote:Jeg må inrømme at jeg har slutta å kjøpe bildeler av biltema. Verktøy ,kjemikalier, og annet smådill er ok, men deler fra biltema har jeg så dårlig erfaring med at jeg har slutta å bruke dem. mekonomen, bilekstra er ikke noe særlig dyrere men da står det i allefall utenpå esken hvem det er som har lagd delen og den passer !!(motbevis det gjerne så jeg slipper å gjøre det)
Jeg ville satset på ny pakning, pluss en tynn stripe silikon på hver side (som ekstra sikkehet og som monteringslim).Øystein wrote: Tror du den silikonen funker som bunnpannepakning også, eller burde jeg bruke den røde? rød=310 grader max. blå= 250grader max. På den røde står det også at den er fleksibel i tilleg til elastisk som det står på begge. Hva nå enn det skal bety..
Eventuelt kan jeg kanskje koste på en pakning. (kanskje sikrere med tanke på kulda)
http://biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=60800 -skal passe..
Er i spørrehjørnet for tida, gitt. Fint man får gode svar da!

Dessuten kan man med et stetoskop lytte seg til lekasjer i eksos/insugsventiler og gjennomslagen i sylinder , da suser det peilepinnehulet.klystèr wrote:på WBX har jeg testet sylinder lekkasj ved å lage en tennplugg adapter til trykkluft.
en gammel plugg på sveist en luft nippel
du kan kanskje gjøre det med en dyse?
så vrir du motor til "tennings" merke Øvre dødpunkt.
da stemplet står på topp
for så å kjøre trykkluft inn i sylinder.
har du def topp pakning vil det boble i tanken.

Holde stetoskopet på peilepinnerøret og høre etter suselyder?Tur-Bo wrote:Dessuten kan man med et stetoskop lytte seg til lekasjer i eksos/insugsventiler og gjennomslagen i sylinder , da suser det peilepinnehulet.klystèr wrote:på WBX har jeg testet sylinder lekkasj ved å lage en tennplugg adapter til trykkluft.
en gammel plugg på sveist en luft nippel
du kan kanskje gjøre det med en dyse?
så vrir du motor til "tennings" merke Øvre dødpunkt.
da stemplet står på topp
for så å kjøre trykkluft inn i sylinder.
har du def topp pakning vil det boble i tanken.