Tok i dag tidlig motorvei testen (konstant 100+km/t i 45 minutter) for iallfall sjekke om motor og kjølesystem virker tilfredstillende:
Bilen er fast og fin, stødig på veien, vibrasjonsfri og holder forbausende lett 100+ på E-18, passerte riktignok ikke EU hastigheten (120km/t) men kjente at det ikke ville være noe problem,
T3`en var iallfall ikke en sinke i pendlertrafikken som grytilig på morran holder seg til EU standard, lå faktisk mye i venstre felt og kjørte forbi, så poleringen virker – med så blank lakk er det nærmest 0 i luftmotstand
Supersleggetesten - Lierbakkene på 5`te gir og full gass, gikk helt fint i begynnelsen, og mot toppen kjente jeg at varmeapparatet begynte å virke skikkelig bra, helt topp, masse god varm luft....
Konstaterte i speilet at det var mere tåke i høyden, men også at bilene bak hadde begynt å holde en viss engstelig avstand, koblet disse fakta sammen og observerte at det ikke var tåke foran, men kun bak bilen....
Vel, temperaturnåla hadde jo pekt rett opp hele tiden, men nå hadde den skiftet posisjon og pekte den faretruende mot høyre.... Heldigvis var er det 50 sone (veiarbeid) på toppen så jeg kunne slakke av på tempoet..
Ingen varsellamper lyste så oppe på Lierhøyda lot jeg bilen hvile i 100km/t gjennom slakt terreng noen kilometer og temperaturnåla fant tilbake til normalt nivå, fikk til og med lirket bilen inn i parkeringshuset på jobben så T3`en besto garasjeanleggtesten med noen cm.
Konklusjon:
1) Tror jeg trenger en tett ekspansjonstank.
2) Det sitter en papp-plate i grillen mellom ekstralysene, denne ser ut til å være original, sikkert kjekt å ha på småkjøring på vinteren, men en sikkerhetsrsiko under høy belastning, siden denne hindrer luftstrøm til radiatoren?
3) Eller tåler ikke T3`er tung trøkk i seige motbakker?
4) Mulig den elektriske kjølevifta ikke virker?