Hei.
Min svoger har fått den tvilsomme ære å fikse russebilen til datteren sin. Normalt ikke noe stort problem siden han er bilmekaniker. Problemet i dette tilfelle er at en eller annen har montert en Golf 1,8 GTI motor baki der istedenfor den 2,1L 112hk som den var født med. Bilen starter og går til en viss grad men det er masse ledninger som ikke er koblet i motorrommet. Hans ønske er derfor at en vennlig sjel i Oslo-området med en T3 med 112hk kunne åpne motorluka et par timer slik at han fikk kikka på et originalt ledningsnett.
Er det noen som kunne tenke seg dette?
Mvh
Morten
Ledningsnett i motorrom
-
Ken Randem
- Car: T3
Re: Ledningsnett i motorrom
Hei
Et spørsmål litt utenfor emnet:
Er den motoren montert på skrå likt som diesel motoren, med clutch hus fra diesel på bensin girkasse, eller er den montert med adapter plate? Om du vet noe om det
Mvh
Ken Randem
Et spørsmål litt utenfor emnet:
Er den motoren montert på skrå likt som diesel motoren, med clutch hus fra diesel på bensin girkasse, eller er den montert med adapter plate? Om du vet noe om det
Mvh
Ken Randem
Jeg har ikke sett denne bilen selv men iflg min svoger henger hele motoren på skrå ala diesel. Jeg antar derfor det er brukt sump, oljepumpe og clutch hus fra en diesel.
Om han skulle føle for en kjøretur til Horten har jeg både 112 boxer og Golf 1.8 GTI stående på plassen - da bør det være enkelt å finne ut hva som er hva.
Ellers kan jeg sikkert ta noen bilder av begge motorrommene og sende pr mail.
Ellers kan jeg sikkert ta noen bilder av begge motorrommene og sende pr mail.
Noen liker Man U - jeg liker T3
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
Det høres bra ut. Kunne du gitt meg telefonnummeret ditt så kan jeg koble dere? 
Mvh
Morten
Mvh
Morten
-
Ken Randem
- Car: T3
Hei Avo
Hvordan er T3 med en 1,8 GTI motor i?
Hvordan er bensin forbruket da?
Passat kom jo med 2.0l den motoren må jo være fin i T3?
Er det sånn å forstå at du har T3 med begge typer motor montert?Om han skulle føle for en kjøretur til Horten har jeg både 112 boxer og Golf 1.8 GTI stående på plassen - da bør det være enkelt å finne ut hva som er hva.
Hvordan er T3 med en 1,8 GTI motor i?
Hvordan er bensin forbruket da?
Passat kom jo med 2.0l den motoren må jo være fin i T3?
Nei, T3 med 2.1 WBX, og Golf GTI, med 1800i motor.Ken Randem wrote: Er det sånn å forstå at du har T3 med begge typer motor montert?
Ser ingen grunn til å hive inn en 1800 motor med 112HKi en T3.
Da er nok 2.1 bedre egnet.
Men siden jeg har begge deler her er det jo greit å se på hva som er hva av kabler etc...
Noen liker Man U - jeg liker T3
Da er kontakt opprettet mellom svoger og en veldig hjelpsom Avo. Tusen takk for hjelpen!