Trenger noen gode dekk til Syncro til offroadkjøring/vinter.
Hvilke dimensjoner anbefales, hvor bør jeg kjøpe/lete, og hvor mye må jeg regne med å bruke? Vil bruke så lite som mulig, og de bør helst være helårsdekk siden jeg ikke har plass til to sett med hjul akkurat nå. Kjøper gjerne komplette hjul som jeg bare kan sette rett på.
skal du offroad blir det vel AT dekk som egner seg best til din bruk. BFG AT er de mest kjente, men finnes ikke til 14" lengre. General Grabber AT2 finnes fortsatt til 14", dimensjonen heter 29x8,5 14 tror jeg. Michelin, og flere andre har også AT dekk men dem vet jeg ikke noe om.
Jeg har AT2 i 235/75 R15 selv, har ikke testet dem så veldig mye enda, men bilen blei en helt annen å kjøre! Vinterføre kan jeg ikke si noe om enda. AT2 er helårsdekk som kan pigges, det som er verdt å merke seg er at noen diminsjoner har snøfnuggsymbolet (som ordentlig vinterdekk) mens noen bare har M+S merking. Jeg var ikke klar over det da jeg bestilte, ellers hadde jeg valgt en anne dimensjon (selv om jeg tviler på at forsjellen er serlig stor).
Edit: husk at med større dekk endres giringen, en 112i er ikke kjapp med 235/75 R15, men blir mer behagelig på motorveien i 80-90 (selv om den gir seg rett over 100 på flatmark nå).
kjørte BFG All Terrain 215 75 15 de 2 foregående vinterene, suverene dekk..
Har hørt noen som sier at disse er dårlig på vinterføre, jeg syns de er helt overlegene.. mulig det er den litt beskjedene bredden(til slike dekk å være) som gjør det. Anbefales!
Free Candy wrote:Hey, takk, åssen pris ligger disse på ca?
Hvor bestilte du?
Kjøpte fra interdekk.no, kom på rett over fire lapper levert på døra. Montering gjorde det lokale VAG verksted for 50,- per hjul (jeg leverte dekk og felger løst).