Bilen er en T4 2,4D 93mod. lang utgave, atlantis blå.
Hentet bilen i Narvik 23.04.09
Etter litt om og men så kom vi oss av gårde, og brukte totalt 27timer og 30min fra narvik til fredrikstad, en distanse på rundt 1550km. tok det med ro og sov også ett par timer, så total kjøretid ble vell kanskje rundt 20timer.
Bilen gikk kjempe bra, uten som ett eneste fjusk på veien hjem, og heller ikke noe bruk av olje. bilen har dessuten mottorvarmer med kupevarmer og baterilader, nesten nye sommerdekk og vinterdekk.
først noen bilder av det gamle "vraket"
her ser dere åssen det er når bilen RUSTER
og hva bulker er
bilder av den nye bilen:
første jeg begynte med på lørdagen etter jeg kom hjem var å vaske den, brukte rundt 6 timer på utvedig vask., var noe som satt utrolig godt, så måtte gå over flere ganger.
Så var det tid for å begynne innvendig
ut med allt som var i veien for å få støvsugd, seter kombivegg(denne skal ikke inn igjen).
også ut med alle luft-dysene, den i midten nede ved gulvet også, og ut med hanskeromemt også. fikk vasket ut en god del støv ut av luftkanalene, og en del støv som lå bak dashbordet, vasket der jeg kom til.
Nå mangler det en del bilder, men det kommer av at noen tyvlånte kameraet, og slettet samtidig bildene som lå på minnekortet.
Men har i allefall fått renset teppet i bilen, leide en tepperense-maskin, og kjøpte inn teppe-shampo til 20kvm, i den tru at det skulle bli emr enn nok til de skarve 9kvm som bilen er på., men måtte fort innse at jeg måtte en ny tur i butikken for å kjøpe en til, denne skulle holde til 60, dette blir mer enn nok til setene også tenkte jeg da, men den rakk bare så vidt til at jeg ble ferdig med teppet
Det var ekstremt møkkete, så gikk over det MANGE ganger, og ennå når jeg da "skylte det"(vann med LITT skyllemiddel i), så ble fortsatt vannet MØKKETE, men hadde ikke tid til å ta det flere ganger, måtte få levert maskinen tilbake, får helelr leie den engang til i løpet av sommeren.
Har også skrubbet sidepanelene bak, med sterkt salmniakkvann, jiff, og silit bang, de ble mye bedre, men ikke 100% det blir de nok aldri, bilen er tross alt 14-15år gammel.
Mangler nå da å vaske bakluka og forran, men lysta har dabba litt av, har vasket litt for mye i det siste, vill tru jeg har vasket rundt 20-23 timer tilsammen siden jeg fikk bilen.
Videre planer er vell egentlig ikek så mange ennå, men senk står på ønskelista
Men foreløbig komemr det ikek til å skje så veldig mye tenker jeg, om jeg ikke kommer over noe billig stæsj da, for er litt lite med penger for tiden.
men nok kjedelig lesing for nå, dere får spørre om det er noe dere lurer på, eller om dere har noen komentarer.