motoren som sitter i bilen er en 1,6td med hull i blokka.
i bagasjen fulgte det med en 1,6td som selger hadde blit lovet at skal gå greit.
valget er da om jeg skal
A: bytte registerreim og slikt småtteri, kaste motoren inn og håpe den er bra og holder lenge. (billig og greit)
B: skru motoren i småbiter og bytte stempelfjører, rådelagere, honing osv, altså 100% overhaling, kaste den inn og håpe den holder i mange år. (må vel bruke 2-4000)
C: kjøpe en passat/golf eller noe med 1,9td motor i, kaste den inn og spare penger til og overhale om et år eller tre (5-6000, får prøvd motor før montering og får igjen vrakpant på bilen)
saken er vel at jeg ikke har penger nå, bilen står uten skillter og skulle etter planen fått slike i juli. 1,9 motor var planen om 3-4 år først. om jeg skal bruke mye penger på motor blir det ikke skilter på bilen i år og noen andre planer forsvinner vel også fort.
ser det er noen 1,9 uten turbo, hvordan går det? mulig og ettermontere turbo i de? passer turboen fra 1,6?
leste et sted at om du skulle ha i noe annet en reint td (tdi osv) så var det et helvete med ledninger og greier, noen som vet noe om det?
med 1,9 burde mann vel ha 5trins kasse?
valgets kvaler (motor valg)
valgets kvaler (motor valg)
t-3 1,6td buss 82mod
Member of: Rundlyktgeriljaen
Member of: Rundlyktgeriljaen
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Det handler om rutine!perk wrote:Jan, den fødte optimist. Jeg brukte 3 dager
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.