Jeg regner med at fronten på Caravellen er hengslet på noen måte for å lette vedlikehold men jeg finner ikke ut av det.
Hvor mye kan fronten vippes ut? Helt ned eller bare noen centimeter?
T4 front
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Motorrom
Du løsner de fire skruene som holder radiatorskinna, dvs to ved hver hovedlampe - deretter vipper du som nevnt fram hele kaladeisen
Skulle vel tro det er fire plastskinner på omlag 6 - 8cm som da holder radiatoren. Blir ikke mye bedre plass å komme til, men det kan jo hende du ser hvor du skal og deretter får en enklere "føle-vei" dit
Under er det jo greit, et deksel som skjuler motorrommet og hindrer for mye smuss under kjøring - festa med fire skruer det også.
mvh,
Yngve S
Skulle vel tro det er fire plastskinner på omlag 6 - 8cm som da holder radiatoren. Blir ikke mye bedre plass å komme til, men det kan jo hende du ser hvor du skal og deretter får en enklere "føle-vei" dit
Under er det jo greit, et deksel som skjuler motorrommet og hindrer for mye smuss under kjøring - festa med fire skruer det også.
mvh,
Yngve S
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Re: Motorrom
[quote="Rudeboy"
mvh,
Yngve S[/quote]
'Føl i vei' teknikken vekker noen minner fra tidlig 70-tallet.
men skal ikke bruker den på min Caravelle.
Må forstå at Indian er ikke nervøs tenåring i dag.
mvh,
Yngve S[/quote]
'Føl i vei' teknikken vekker noen minner fra tidlig 70-tallet.
Da tror jeg den godeste Indian gjør rett i å ta det rolig!Indian wrote: 'Føl i vei' teknikken vekker noen minner fra tidlig 70-tallet.men skal ikke bruker den på min Caravelle.
![]()
Jeg er ganske så sikker på at Rudeboys -91/92 2,4D og din -97 VR6 ikke har samme fronten, og da er det ikke lik framgangsmåte på å løfte den utover etter hva jeg husker å ha hørt.
Min Caroline fra -95 har samme fronten som Rudeboy, så jeg kan ikke fortelle deg hva du må gjøre på "langsnuten" du har.
Men noen andre her må da kunne fortelle deg hva du må gjøre..?
Se ellers en PM jeg sender deg om annet vedr. hjemmesiden din!
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
PM er kommet inn og svaret sendt med det samme. I morgen er det generalprøven....trodde at det er ille nok å skifte 6 tennplugger....må få løsnet 4 ødelagte umbraco bolter fra 'under der' og skifte coilen.VWegard wrote:Da tror jeg den godeste Indian gjør rett i å ta det rolig!Indian wrote: 'Føl i vei' teknikken vekker noen minner fra tidlig 70-tallet.men skal ikke bruker den på min Caravelle.
![]()
Må forstå at Indian er ikke nervøs tenåring i dag.![]()
:
Jeg er ganske så sikker på at Rudeboys -91/92 2,4D og din -97 VR6 ikke har samme fronten, og da er det ikke lik framgangsmåte på å løfte den utover etter hva jeg husker å ha hørt.
Min Caroline fra -95 har samme fronten som Rudeboy, så jeg kan ikke fortelle deg hva du må gjøre på "langsnuten" du har.
Prøvde i går kveld men måtte gi opp men i morgen tidlig.....rå makt med måte og diverse spett og brekkjern skal tas i bruk.
Så...så rolig nå !Indian wrote:PM er kommet inn og svaret sendt med det samme. I morgen er det generalprøven....trodde at det er ille nok å skifte 6 tennplugger....må få løsnet 4 ødelagte umbraco bolter fra 'under der' og skifte coilen.VWegard wrote:Da tror jeg den godeste Indian gjør rett i å ta det rolig!Indian wrote: 'Føl i vei' teknikken vekker noen minner fra tidlig 70-tallet.men skal ikke bruker den på min Caravelle.
![]()
Må forstå at Indian er ikke nervøs tenåring i dag.![]()
:
Prøvde i går kveld men måtte gi opp men i morgen tidlig.....rå makt med måte og diverse spett og brekkjern skal tas i bruk.
Det er ikke hardt arbeide på fronten i alle fall , men spett og brekkjern høres brutalt ut uansett. Har du dynket de faste umbrakoboltene nå i dag med f.eks. 5-56 og får banket inn en passende XZN/Torx går jobben myye lettere.
Og vi elsker veisaltet?