T4 front

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

T4 front

Post by Indian »

Jeg regner med at fronten på Caravellen er hengslet på noen måte for å lette vedlikehold men jeg finner ikke ut av det.
Hvor mye kan fronten vippes ut? Helt ned eller bare noen centimeter?
Solution

Post by Solution »

du kan vippe fram radiatoren bare..
Du tar av ei skinne som ligger over den, så løfter du den opp og ut...
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Motorrom

Post by Rudeboy »

Du løsner de fire skruene som holder radiatorskinna, dvs to ved hver hovedlampe - deretter vipper du som nevnt fram hele kaladeisen 8)

Skulle vel tro det er fire plastskinner på omlag 6 - 8cm som da holder radiatoren. Blir ikke mye bedre plass å komme til, men det kan jo hende du ser hvor du skal og deretter får en enklere "føle-vei" dit :wink:

Under er det jo greit, et deksel som skjuler motorrommet og hindrer for mye smuss under kjøring - festa med fire skruer det også.

mvh,
Yngve S
Indian
-
-

Re: Motorrom

Post by Indian »

[quote="Rudeboy"
Skulle vel tro det er fire plastskinner på omlag 6 - 8cm som da holder radiatoren. Blir ikke mye bedre plass å komme til, men det kan jo hende du ser hvor du skal og deretter får en enklere "føle-vei" dit :wink:
mvh,
Yngve S[/quote]

'Føl i vei' teknikken vekker noen minner fra tidlig 70-tallet. :wink: men skal ikke bruker den på min Caravelle. :D
Må forstå at Indian er ikke nervøs tenåring i dag.
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Indian wrote: 'Føl i vei' teknikken vekker noen minner fra tidlig 70-tallet. :wink: men skal ikke bruker den på min Caravelle. :D
Da tror jeg den godeste Indian gjør rett i å ta det rolig! :roll: :wink::
Jeg er ganske så sikker på at Rudeboys -91/92 2,4D og din -97 VR6 ikke har samme fronten, og da er det ikke lik framgangsmåte på å løfte den utover etter hva jeg husker å ha hørt.
Min Caroline fra -95 har samme fronten som Rudeboy, så jeg kan ikke fortelle deg hva du må gjøre på "langsnuten" du har.
Men noen andre her må da kunne fortelle deg hva du må gjøre..?

Se ellers en PM jeg sender deg om annet vedr. hjemmesiden din! :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Indian
-
-

Post by Indian »

VWegard wrote:
Indian wrote: 'Føl i vei' teknikken vekker noen minner fra tidlig 70-tallet. :wink: men skal ikke bruker den på min Caravelle. :D
Jeg er ganske så sikker på at Rudeboys -91/92 2,4D og din -97 VR6 ikke har samme fronten, og da er det ikke lik framgangsmåte på å løfte den utover etter hva jeg husker å ha hørt.
Min Caroline fra -95 har samme fronten som Rudeboy, så jeg kan ikke fortelle deg hva du må gjøre på "langsnuten" du har.

PM er kommet inn og svaret sendt med det samme. I morgen er det generalprøven....trodde at det er ille nok å skifte 6 tennplugger....må få løsnet 4 ødelagte umbraco bolter fra 'under der' og skifte coilen.
Prøvde i går kveld men måtte gi opp men i morgen tidlig.....rå makt med måte og diverse spett og brekkjern skal tas i bruk.
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Indian wrote:
VWegard wrote:

PM er kommet inn og svaret sendt med det samme. I morgen er det generalprøven....trodde at det er ille nok å skifte 6 tennplugger....må få løsnet 4 ødelagte umbraco bolter fra 'under der' og skifte coilen.
Prøvde i går kveld men måtte gi opp men i morgen tidlig.....rå makt med måte og diverse spett og brekkjern skal tas i bruk.
Så...så rolig nå !
Det er ikke hardt arbeide på fronten i alle fall , men spett og brekkjern høres brutalt ut uansett. Har du dynket de faste umbrakoboltene nå i dag med f.eks. 5-56 og får banket inn en passende XZN/Torx går jobben myye lettere.

Og vi elsker veisaltet? :lol:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Indian
-
-

Post by Indian »

Har prøvd å slå inn Torx bits men har ingen plass for å svinge slegga. Få dem ut klarer jeg uansett og resultatet postes her i morgen.
Kunne bli herlig å kjøre med 6 sylindrer i morgen.
8)
Indian
-
-

Post by Indian »

Fikk ut coilen! Verktøy som ble brukt var et brekkjern, en Torx bit, en umbraco og masse stygge ord. :D
Brukt ca 3 timer på det pga en bolt som var ødelagt og rustet fast.
Nå går bilen på seks sylindre.
Post Reply