Hei. Jeg har akkurat blitt medlem og har nå noen spørsmål til alle dere lyse hoder der ute. Jeg har en 88 coach 1.6 td. Når den er kald røyklegger jeg store områder,når jeg når drifts.temp er den ganske bra. kan det være ventil tettingene? den virker veldig frisk ellers så jeg tror ikke det er turboen. Ellers så virker det som om gassvaier`n (eller noe annet) henger seg opp et øyeblikk før den går ned til tomgang, dette skjer bare når bilen er varm, noen som har vært borti dette? Vurderer også motorbytte til en 1.9 td, er dette den "letteste" motoren å få inn?
Alle svar mottas med takk, Erling Nils
Motorspørsmål T3
-
Erling Nils
Motorspørsmål T3
Erling Nils
-
Erling Nils
Hej Norge! God website I har her!
Erling Nils, jeg tror din motor ganske enkelt er ved at være slidt op
. Når den er kold passer stempler og cylindre ikke helt sammen, og du brænder motorolie og diesel i skøn forening. Når motoren bliver driftsvarm passer stemplerne lidt bedre (og motorolien ryger ikke så meget ved højere temperaturer)
Du skal have en ny maskine
Erling Nils, jeg tror din motor ganske enkelt er ved at være slidt op
dokajønne wrote:Hej Norge! God website I har her!
Erling Nils, jeg tror din motor ganske enkelt er ved at være slidt op. Når den er kold passer stempler og cylindre ikke helt sammen, og du brænder motorolie og diesel i skøn forening. Når motoren bliver driftsvarm passer stemplerne lidt bedre (og motorolien ryger ikke så meget ved højere temperaturer)
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.