Motorspørsmål T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Erling Nils

Motorspørsmål T3

Post by Erling Nils »

Hei. Jeg har akkurat blitt medlem og har nå noen spørsmål til alle dere lyse hoder der ute. Jeg har en 88 coach 1.6 td. Når den er kald røyklegger jeg store områder,når jeg når drifts.temp er den ganske bra. kan det være ventil tettingene? den virker veldig frisk ellers så jeg tror ikke det er turboen. Ellers så virker det som om gassvaier`n (eller noe annet) henger seg opp et øyeblikk før den går ned til tomgang, dette skjer bare når bilen er varm, noen som har vært borti dette? Vurderer også motorbytte til en 1.9 td, er dette den "letteste" motoren å få inn?

Alle svar mottas med takk, Erling Nils
Erling Nils
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Ang. røyk, det er vel ikke så enkelt som et par defekte glødeplugger?

Og ang. 1,9TD så er visst det ganske enkelt, bruk søkefunksjonen her på forumet så finner du diskusjoner ang. dette samt guide for ombygging.

Prøv søkeord som TDK, AAZ osv.
Erling Nils

Post by Erling Nils »

Den starter lett selv om det er litt kaldt, så glødeplugger kan det vel ikke være? Glemte å si at den har et visst oljeforbruk.
Erling Nils
dokajønne

Post by dokajønne »

Hej Norge! God website I har her!

Erling Nils, jeg tror din motor ganske enkelt er ved at være slidt op :( . Når den er kold passer stempler og cylindre ikke helt sammen, og du brænder motorolie og diesel i skøn forening. Når motoren bliver driftsvarm passer stemplerne lidt bedre (og motorolien ryger ikke så meget ved højere temperaturer)

Du skal have en ny maskine 8)
steinn
-
-

Post by steinn »

dokajønne wrote:Hej Norge! God website I har her!

Erling Nils, jeg tror din motor ganske enkelt er ved at være slidt op :( . Når den er kold passer stempler og cylindre ikke helt sammen, og du brænder motorolie og diesel i skøn forening. Når motoren bliver driftsvarm passer stemplerne lidt bedre (og motorolien ryger ikke så meget ved højere temperaturer)

Du skal have en ny maskine 8)

:D Velkommen Danmark :!: :D
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger

Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Post Reply