Webasto T5

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
stians
Car: 2009 T5 1.9

Webasto T5

Post by stians »

Hei,

Har kjøpt ny Caravelle etter at den forrige brått og brutalt tok kvelden.

Er nå eier av en 2009-mod Caravelle 1.9tdi som har Webasto Thermo Top C m/fjernkontroll. Denne ser ikke ut til å fungere, noe det ikke ble opplyst om ved salg. Har nevnt dette for selger, og at jeg skal komme tilbake med info etter en diagnose hos Møller Bil.

Trykker på "on" på Webasto-fjernkontrollen, og en rød lysdiode på fjernkontrollen blinker i et par sekunder før den stopper. Ingen lyd eller tikk fra bilen. Fjernkontrollen har flunkende nye batterier.

Fant info om reset av lockout, og da skal man iflg. instruksene løfte litt på sikring F1. Har sett under både fører- og passasjersetet etter sikringen, men finner den. Ligger disse ekstremt godt skjult eller begravd under gulvmatta? Det eneste jeg kan se er kabelkoblinger i braketter. Noen med makan bil og oppsett som kan gi meg en pekepinn?

Diagnosen hos Møller Bil er den 5. november, men det kaldt og surt, og det hadde vært fantastisk å kunne avlyse timen.

Tips?
silenhag
-
-
Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
Phone: 41264794

Re: Webasto T5

Post by silenhag »

Det at fjernkontrollen blinker rødt et par ganger betydelig at den ikke får kontakt med Webastoen.
Fungerer automatikken? Dvs at den starter automatisk samtidig med motoren nå når det er kaldt? Strekk deg inn under bilen og legg handen under det lille eksosrøret...
Hvis Webastoen fungerer kan det hende at fjernkontrollen mistet «paringen» og må kodes inn på nytt. Dersom Webastoen ikke starter automatisk kan den ha låst seg av en eller annen grunn. Les ut feilkoder med feilkodeleser (jeg har vcds på Fjellhamar om du er i nærheten).
Du kan også prøve å starte om alt ved å koble bort batteri i et par minutter. Skal også gå å gjenomføre noen prosedyre med sikringen som jeg ikke vet helt hvor den sitter (under førersete?).

Står en del her:
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=34670

Manual:
https://www.dropbox.com/s/vjb2tu4k0j9nm ... l.pdf?dl=0

Image
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
stians
Car: 2009 T5 1.9

Re: Webasto T5

Post by stians »

Hei,

Ja det er akkurat denne sikringen jeg leter etter. Finner den ikke på min bil, evt så er jeg blind.
Kan prøve å kutte ut batterispenninga helt i et par minutter og se om det hjelper.
Post Reply