hei
signal hornet ( tuta ) har sluttet å virke det er sikkert brudd i ledninger frem til hornet da jeg skiftet horn og det fortsatt ikke ble noen lyd
hører at releet slår inn når knappen på rattet blir trykt inn
er det noen som kan si meg hvor jeg kan trekke ny ledning fra ?
Da er problemet løst, flere ledningsbrudd samt at begge horna var ødelagt, kjøpte nye samt fikset lednings bruddene.
takk for svarene.
signal horn
signal horn
Last edited by oveove1 on 10 Jul 2018, 08:34, edited 1 time in total.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Re: signal horn
Prøv å koble hornet direkte til batteriet først for å sjekke om det virker.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
-Fra reléet ?
-Det sagt så hender det seg at jeg får punkt på EU-kontrollen om at det ene hornet ikke virker hos meg, jeg har på begge sider. Kan være greit å huske på de har en oppfatning om at biler med to horn skal ha lyd i begge.
Som dyslektiker sliter jeg virkelig med å lese det du skriver. Punktsetting er ikke et tema, det er et krav samfunnet stiller som jeg selv sliter tidvis med.
EDIT - som Indian sa, er det grei feilsøking å finne ut om hornet virker eller ikke, du strekker kabel til polene på hornet og blir det lyd så er det i orden - ikke ha ørene ubeskytta for nært inntil hornet, forresten.
Er hornet i orden, blir det jo som du selv er inne på et spørsmål om å få strukket kabling fra reléet og ut til hornet (evt hornene).
-Det sagt så hender det seg at jeg får punkt på EU-kontrollen om at det ene hornet ikke virker hos meg, jeg har på begge sider. Kan være greit å huske på de har en oppfatning om at biler med to horn skal ha lyd i begge.
Som dyslektiker sliter jeg virkelig med å lese det du skriver. Punktsetting er ikke et tema, det er et krav samfunnet stiller som jeg selv sliter tidvis med.
EDIT - som Indian sa, er det grei feilsøking å finne ut om hornet virker eller ikke, du strekker kabel til polene på hornet og blir det lyd så er det i orden - ikke ha ørene ubeskytta for nært inntil hornet, forresten.
Er hornet i orden, blir det jo som du selv er inne på et spørsmål om å få strukket kabling fra reléet og ut til hornet (evt hornene).
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg har begge hornene på høyre side.
-
Drittsekken
- -

- Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
- Phone: 930treåtte720
På PKK henger de seg vel litt opp i montert utstyr skal fungere eller fjernes. Har i hvert fall fått den beskjeden når det gjaldt noen defekte grøfte-/kurvelys.
Ang. feilsøking så har jeg nylig måtte rette dette på min. Tipper at bruddet (hvis det er ledningsbrudd) befinner seg maks 30 cm fra selve hornet. Skal vel være en plugg der, og ledningene får mye sprut fra hjulene og tærer bort. Hos meg mener jeg bruddet var 5 cm inn i strømpen fra pluggen.
Men sjekk gjerne at selve hornet også fungerer. Det var feilen på min forrige, Caravelle, der kjøpte jeg noen Biltema horn og monterte inne i batterirommet (rett bak venstre hovedlykt). Der stod de tørt og fint.
Ser dem til høyre i bildet her (har ingenting med den røde ringen å gjøre):

Ang. feilsøking så har jeg nylig måtte rette dette på min. Tipper at bruddet (hvis det er ledningsbrudd) befinner seg maks 30 cm fra selve hornet. Skal vel være en plugg der, og ledningene får mye sprut fra hjulene og tærer bort. Hos meg mener jeg bruddet var 5 cm inn i strømpen fra pluggen.
Men sjekk gjerne at selve hornet også fungerer. Det var feilen på min forrige, Caravelle, der kjøpte jeg noen Biltema horn og monterte inne i batterirommet (rett bak venstre hovedlykt). Der stod de tørt og fint.
Ser dem til høyre i bildet her (har ingenting med den røde ringen å gjøre):

Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
-
VWT4aWayOfLivving
- Car: T4 2.4D -98
- Phone: 47170187
Ordnet seg ? På gamle transporteren kobla jeg til slutt hornet bare via batteriet og inn på egen trykkbryter på dashbordet.. ingen problem på eu. Skal kun virke, og trenger ikke være via rattet [emoji846]
Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
Kim Jacobsen
T4 2.4D -98 Transporter
T4 2.4D -98 Transporter
-
VWT4aWayOfLivving
- Car: T4 2.4D -98
- Phone: 47170187
Hadde et annet sporterhorn liggende også kobla på bstteri m lang ledning og trykkbryter. La det i grøfta ved fortauet, og ungene og meg bak hekken m knappen. Supergøy [emoji23][emoji23][emoji23]
Kim Jacobsen
T4 2.4D -98 Transporter
T4 2.4D -98 Transporter
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Nesten ikke morsomt
https://www.youtube.com/watch?v=U7A9Y5dwPHI
Det er ikke kontrolløren som henger seg opp i dette, Leidulf, det er noe så simpelt som et krav i kjøretøyforskriften. Bla, les og slipp kødd på verksted/kontroll. Relativt enkle greier.
https://www.youtube.com/watch?v=U7A9Y5dwPHI
Det er ikke kontrolløren som henger seg opp i dette, Leidulf, det er noe så simpelt som et krav i kjøretøyforskriften. Bla, les og slipp kødd på verksted/kontroll. Relativt enkle greier.